Gå til innhold

de presset og omringet en treåring-harstad flyplass!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

https://www.nordlys.no/harstad/flyplass/mathias-3-ble-valgt-ut-i-kontroll-pa-gardermoen-de-omringet-og-presset-ham-mens-han-hylte-og-skrek/s/5-34-116581

Stakkars unge! :(  Kan ikke skjønne at det e lov å behandle barn på den måten!

Anonymkode: 4c0c5...b07

Syns du bør lese artiklene før du deler. Det hele skjedde på Gardermoen. Og artikkelen er 2 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Syns du bør lese artiklene før du deler. Det hele skjedde på Gardermoen. Og artikkelen er 2 år gammel.

Jeg leste hele artikkelen men små deltaljer om hvilke flyplass det skjedde på er faktisk uviktig for meg! Det viktige er å få frem hvordan barnet ditt kan bli behandlet på flyplassen. Hva så om det er en gammel artikkel? Er det en regel om at det bare er lov  diskutere ting som er skjedd den siste måneden?

Anonymkode: 4c0c5...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt på trynet spør du meg. Saken er to år gammel. Håper de har tatt til vettet i sikkerhetskontrollen nå. Det er lov å bruke det som er mellom ørene. 

Anonymkode: fcbee...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt på trynet spør du meg. Saken er to år gammel. Håper de har tatt til vettet i sikkerhetskontrollen nå. Det er lov å bruke det som er mellom ørene. 

Anonymkode: fcbee...8c1

Ja jeg vet den er to år gammel men tviler på at de har bedret seg,han går jo ikke ut å tar avstand fra måten barnet ble behandlet på men forklarer bare hvorfor det skjedde. Skjønner jo at barnet må gjennom den kroppsvisiteringen men får da være måte på hvordan de gjør det!

Anonymkode: 4c0c5...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste hele artikkelen men små deltaljer om hvilke flyplass det skjedde på er faktisk uviktig for meg! Det viktige er å få frem hvordan barnet ditt kan bli behandlet på flyplassen. Hva så om det er en gammel artikkel? Er det en regel om at det bare er lov  diskutere ting som er skjedd den siste måneden?

Anonymkode: 4c0c5...b07

Det KAN jo være bittelitt viktig for de få personene ved Harstad/Narvik Lufthavn Evenes som jobber i sikkerhetskontrollen der. De er ikke veldig mange (liten flyplass) og det føles sikkert litt urettferdig å bli driti ut som barnemishandlere i deres lokalmiljø. Jobber du på Gardermoen er du en av mange.

Anonymkode: 9a569...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde altså blitt så rasende at jeg ikke har ord. Vi fløy igår og min 4 åring var ikke spesielt glad for å skulle gå gjennom der i utgangspunktet så om han hadde blitt behandlet på den måten ville nok løvemamma fått en ny betydning. 

Anonymkode: 011dc...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest artikkelen? Du skriver Harstad flyplass (som forøvrig ikke eksisterer) når det skjedde på Gardermoen. Fantastisk misvisende overskrift, HI 

Anonymkode: 95cf1...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan mor kunne sende 3-åringen gjennom sikkerhetskontrollen før hun selv og baby var klar for å komme gjennom også. Hadde hun ikke sendt gutten før på den måten mens hun selv tydeligvis ikke var ferdig til å komme gjennom, da hadde situasjonen trolig vært unngått.

Dette viser jo bare at man må være tett på barna sine når man reiser med dem. Kan ikke sende en treåring gjennom før man har lagt på alle egne og andre barns ting på båndet og selv er klar til å gå gjennom samtidig med barna!

Anonymkode: 01cd5...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan mor kunne sende 3-åringen gjennom sikkerhetskontrollen før hun selv og baby var klar for å komme gjennom også. Hadde hun ikke sendt gutten før på den måten mens hun selv tydeligvis ikke var ferdig til å komme gjennom, da hadde situasjonen trolig vært unngått.

Dette viser jo bare at man må være tett på barna sine når man reiser med dem. Kan ikke sende en treåring gjennom før man har lagt på alle egne og andre barns ting på båndet og selv er klar til å gå gjennom samtidig med barna!

Anonymkode: 01cd5...4a7

Hvis du leste teksten fikk ikke noe lov til å gå etter han når det pep for tilfeldig kontroll.

Hun var klar til å gå etter, men fikk beskjed om å stoppe.

Det var vel noen som kunne regelverket rundt dette som uttalte seg i etterkant om at barn under en vis alder har krav på at en av de pårørende holder dem.

Så vekterne håndtere situasjonen feil.

Anonymkode: 06eae...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du lest artikkelen? Du skriver Harstad flyplass (som forøvrig ikke eksisterer) når det skjedde på Gardermoen. Fantastisk misvisende overskrift, HI 

Anonymkode: 95cf1...d15

Fakta er visst ikke så farlig her. Det er følelsene som skal dyrkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke vanlig å forberede barna på slikt da? Det har ihvetfall vi gjort oppigjennom. Type: noen ganger piper det, og da må mannen/damen se litt på deg og kjenne at du ikke har noe skummelt med deg. Det er ikke farlig, og går helt fint! 

Anonymkode: 9201e...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for en del feilinformasjon i hovedinnlegget kan jeg jo svare på hva jeg synes om saken i artikkelen, på et vis.

Her får vi en side. Dama har gått rett til media med saken, ikke snakket med de det gjelder i forkant. Jeg tror faktisk på han som sier at hun som mor ikke hjalp særlig til under situasjonen som oppsto. Jeg kan godt tenke meg barnet synes dette var ubehagelig, og det finnes mange forskjellige barn som reagerer ulikt, og noen voldsomt og for vektere på jobb kan dette rett og slett bli overveldende og vanskelig å takle, de visste kanskje rett og slett ikke hva de skulle gjøre når barnet slo seg så til de grader vrang og gjorde vondt verre for barnet. Men mor her gir meg ikke inntrykk av å være behjelpelig. Jeg får en følelse av en person som elsker konflikt og ikke minst innta offerrollen. Jeg er nesten sikker på at dersom hun hadde tatt dette opp med de det gjaldt, og ev. sendt en klage ville hun fått en beklagelse og vel så det, det hun ikke ville ha fått var bilde og spalteplass i avisa og da var kanskje noe av vitsen borte? Frykter jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde besteforeldre med. Da hadde jeg planlagt det slik at de gikk foran og tok i mot barnet på den andre siden. Og er det tilfeldig kontroll, så kan man ikke si "la han slippe", da må man bare få kontroll over barnet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evablaum skrev:

Hun hadde besteforeldre med. Da hadde jeg planlagt det slik at de gikk foran og tok i mot barnet på den andre siden. Og er det tilfeldig kontroll, så kan man ikke si "la han slippe", da må man bare få kontroll over barnet sitt. 

Han burde selvsagt ikke få slippe nei,men de burde gått frem på en mye mer forsiktig måte når de har med ett lite barn gjøre.

Anonymkode: 4c0c5...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det KAN jo være bittelitt viktig for de få personene ved Harstad/Narvik Lufthavn Evenes som jobber i sikkerhetskontrollen der. De er ikke veldig mange (liten flyplass) og det føles sikkert litt urettferdig å bli driti ut som barnemishandlere i deres lokalmiljø. Jobber du på Gardermoen er du en av mange.

Anonymkode: 9a569...0fb

Sa jo at jeg hadde skrevet feil

Anonymkode: 4c0c5...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marriet skrev:

Til tross for en del feilinformasjon i hovedinnlegget kan jeg jo svare på hva jeg synes om saken i artikkelen, på et vis.

Her får vi en side. Dama har gått rett til media med saken, ikke snakket med de det gjelder i forkant. Jeg tror faktisk på han som sier at hun som mor ikke hjalp særlig til under situasjonen som oppsto. Jeg kan godt tenke meg barnet synes dette var ubehagelig, og det finnes mange forskjellige barn som reagerer ulikt, og noen voldsomt og for vektere på jobb kan dette rett og slett bli overveldende og vanskelig å takle, de visste kanskje rett og slett ikke hva de skulle gjøre når barnet slo seg så til de grader vrang og gjorde vondt verre for barnet. Men mor her gir meg ikke inntrykk av å være behjelpelig. Jeg får en følelse av en person som elsker konflikt og ikke minst innta offerrollen. Jeg er nesten sikker på at dersom hun hadde tatt dette opp med de det gjaldt, og ev. sendt en klage ville hun fått en beklagelse og vel så det, det hun ikke ville ha fått var bilde og spalteplass i avisa og da var kanskje noe av vitsen borte? Frykter jeg...

Det samme inntrykket sitter jeg med. Moren gir ikke meg heller inntrykk av å være behjelpelig, virker litt tafatt

Anonymkode: 265e6...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evablaum skrev:

Hun hadde besteforeldre med. Da hadde jeg planlagt det slik at de gikk foran og tok i mot barnet på den andre siden. Og er det tilfeldig kontroll, så kan man ikke si "la han slippe", da må man bare få kontroll over barnet sitt. 

Hvor står det at besteforeldrene var med??

Anonymkode: 20f0b...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at besteforeldrene var med??

Anonymkode: 20f0b...3a3

Det står i første avsnitt

"Onsdag kveld kom Marthe fra Harstad til Gardermoen sammen med hennes to små barn og besteforeldre. "

Anonymkode: 265e6...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står i første avsnitt

"Onsdag kveld kom Marthe fra Harstad til Gardermoen sammen med hennes to små barn og besteforeldre. "

Anonymkode: 265e6...a2f

Ok. He-he, fikk ikke med meg det.... Men ja, da var det rart at ikke besteforeldrene gikk gjennom sikkerhetskontrollen først og tok imot han....

Anonymkode: 20f0b...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...