Gå til innhold

Hvorfor legger ALLE ut bilder av "Alkohol i solnedgang"!!!!????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med hi! For meg handler det mer om at alt skal være så himla falskt på SOME. Jeg elsker å ta ett glass etter at barna er i seng! Men jeg dokumenterer det aldri og legger det ut. Hvorfor er det blitt en ting å legge ut absolutt alt? Mistenker sterkt at de som legger ut slike bilder gang på gang, egentlig ikke sitter og"koser" seg slik som det ønskes å bli fremstilt. 

Anonymkode: 60bf5...e4f

Takk!!!

Er liksom dette "livsnyter"- fenomenet jeg er så drittlei av. Alt skal dokumenteres!!!! Så fort man har landet i sydligere strøk så er det om å gjøre å få knipset bildet av den jævla drinken ved bassengkanten. Hvis ikke så er det ikke ferie virker det som. Og det er også dette alkoholFOKUSET jeg reagerer på. Ikke det at noen tar seg en drink eller to ( eller ti før den saks skyld, men da håper jeg ikke det er barn tilstede). Jeg er så lei av dette skryteriet på sosiale media. 

Anonymkode: 3300c...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
2 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Ikke at jeg legger ut bilder av det så ofte, men jeg er da så sprø at jeg både kan ta et glass mens barna er våkne uten å ha fri dagen etter 🙈 med eller uten fotobevis. 

Fatter ikke at du tør si det høyt! BV neste...

Jeg tar aldri sånne bilder, da, men drikker alkohol i solnedgang gjør jeg. Og skjønner begrunnelsen for å ta bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pashla skrev:

Fatter ikke at du tør si det høyt! BV neste...

Jeg tar aldri sånne bilder, da, men drikker alkohol i solnedgang gjør jeg. Og skjønner begrunnelsen for å ta bildene.

Hva er begrunnelsen? MÅ man vise verden at man koser seg og nyter livet alltid? Går det ikke an å nyte en deilig stund uten å MÅTTE dele det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jallavalla skrev:

Hva er begrunnelsen? MÅ man vise verden at man koser seg og nyter livet alltid? Går det ikke an å nyte en deilig stund uten å MÅTTE dele det?

Eller nyte det uten alkohol...

Anonymkode: 3b3b6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at alkohol har blitt litt inn er ikke bra. Det er også forsket på kvinners alkoholvaner, og vi drikker mye mer nå enn før. De glassene i ukedagene, som sikkert er de som blir postet på facebook. 2 enheter om dagen, 14 i uken er over det som er anbefalt. Og jeg tror også endel av mine venner inntar dette, hvis ikke de heller ut glasset etter bildet er tatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
7 minutter siden, Jallavalla skrev:

Hva er begrunnelsen? MÅ man vise verden at man koser seg og nyter livet alltid? Går det ikke an å nyte en deilig stund uten å MÅTTE dele det?

Gjør du kun ting du MÅ, altså? Aldri ting du bare har lyst til, eller syns kunne være litt morsomme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Det at alkohol har blitt litt inn er ikke bra. Det er også forsket på kvinners alkoholvaner, og vi drikker mye mer nå enn før. De glassene i ukedagene, som sikkert er de som blir postet på facebook. 2 enheter om dagen, 14 i uken er over det som er anbefalt. Og jeg tror også endel av mine venner inntar dette, hvis ikke de heller ut glasset etter bildet er tatt da.

Hvis de legger ut 14 bilder i uka av vinglass ville jeg ha slettet det FB-vennskapet... Har ikke tid til mennesker som kjeder meg! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Hvis de legger ut 14 bilder i uka av vinglass ville jeg ha slettet det FB-vennskapet... Har ikke tid til mennesker som kjeder meg! 😂

hehe, de poster ikke akkurat så mange da, hehe.. Men det er en trend da, dette med å poste alkoholbilder, var det jeg tenkte på=) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Eliseflisa skrev:

hehe, de poster ikke akkurat så mange da, hehe.. Men det er en trend da, dette med å poste alkoholbilder, var det jeg tenkte på=) 

Og dermed er det vel mange separate fotografer og mange separate situasjoner Hi ser bilder av i sin daglige newsfeed. Det betyr jo ikke i det hele tatt at alle gjør dette fordi de absolutt MÅ. Kanskje har hun 940 venner, og 70 av dem legger ut ett bilde hver i løpet av en hel sommer. Da blir det mange bilder i hennes feed, men ikke mange vinglassene fordelt på 940 mennesker. Og egentlig ikke grunnlag for å spørre "hvorfor MÅ absolutt ALLE dele ting jeg ikke gidder å se???" For alle gjør det ikke, og de som gjør, gjør det ikke fordi de må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at de ikke "må". Dette er vel bare en ting i en rekke av andre ting som mange har et stort behov for å dele. Gjerne samme type folk som etter en hyggelig kveld på byen med god mat og drikke legger ut "Tusen takk for en hyggelig kveld Kjell og Anne! Vi koset oss masse og det var SÅ koslig" blablabla....Regner vel med at de takket for en hyggelig kveld når de skilte lag? Og så må alle på vennelista få vite det i tillegg. Bare for å skryte av en hyggelig kveld.

Og nei, jeg er fortsatt ikke bitter eller surmaga. Har venner og gjør hyggelige ting rett som det er. Men skjønner ikke eksponeringsbehovet til folk. Andre gir vel beng i at jeg har tatt noen drinker i hyggelig lag?? Herre.

Anonymkode: 3300c...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jo at de ikke "må". Dette er vel bare en ting i en rekke av andre ting som mange har et stort behov for å dele. Gjerne samme type folk som etter en hyggelig kveld på byen med god mat og drikke legger ut "Tusen takk for en hyggelig kveld Kjell og Anne! Vi koset oss masse og det var SÅ koslig" blablabla....Regner vel med at de takket for en hyggelig kveld når de skilte lag? Og så må alle på vennelista få vite det i tillegg. Bare for å skryte av en hyggelig kveld.

Og nei, jeg er fortsatt ikke bitter eller surmaga. Har venner og gjør hyggelige ting rett som det er. Men skjønner ikke eksponeringsbehovet til folk. Andre gir vel beng i at jeg har tatt noen drinker i hyggelig lag?? Herre.

Anonymkode: 3300c...f32

Men da er det jo sosiale medier generelt du irriterer deg over. Du tar jo tydeligvis alt som skryt, og i negativ vinkling. Og jo, du fremstår som surmagra. Foreslår at du heller logger av sosiale medier, sett deg i sola og la humla suse. Du vil sikkert få det mye bedre uten.

Anonymkode: 3c361...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men da er det jo sosiale medier generelt du irriterer deg over. Du tar jo tydeligvis alt som skryt, og i negativ vinkling. Og jo, du fremstår som surmagra. Foreslår at du heller logger av sosiale medier, sett deg i sola og la humla suse. Du vil sikkert få det mye bedre uten.

Anonymkode: 3c361...e96

Men nå kommer vel kommentaren; er ikke sol her for tenk!!!' 😤

Anonymkode: 3c361...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men nå kommer vel kommentaren; er ikke sol her for tenk!!!' 😤

Anonymkode: 3c361...e96

Fnis

Tror noen her trenger det vinglasset mer enn andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jo at de ikke "må". Dette er vel bare en ting i en rekke av andre ting som mange har et stort behov for å dele. Gjerne samme type folk som etter en hyggelig kveld på byen med god mat og drikke legger ut "Tusen takk for en hyggelig kveld Kjell og Anne! Vi koset oss masse og det var SÅ koslig" blablabla....Regner vel med at de takket for en hyggelig kveld når de skilte lag? Og så må alle på vennelista få vite det i tillegg. Bare for å skryte av en hyggelig kveld.

Og nei, jeg er fortsatt ikke bitter eller surmaga. Har venner og gjør hyggelige ting rett som det er. Men skjønner ikke eksponeringsbehovet til folk. Andre gir vel beng i at jeg har tatt noen drinker i hyggelig lag?? Herre.

Anonymkode: 3300c...f32

Kanskje sosiale medier ikke er din greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Kanskje sosiale medier ikke er din greie.

Det burde ikke være "greien" til noen egentlig. Synes at sosiale medier blir mer og mer upassende i ett samfunn egentlig. Jeg må si at jeg er skremt over utviklingen!

Anonymkode: 60bf5...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det burde ikke være "greien" til noen egentlig. Synes at sosiale medier blir mer og mer upassende i ett samfunn egentlig. Jeg må si at jeg er skremt over utviklingen!

Anonymkode: 60bf5...e4f

Du er på et sosialt medium nå. Just sayin'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det burde ikke være "greien" til noen egentlig. Synes at sosiale medier blir mer og mer upassende i ett samfunn egentlig. Jeg må si at jeg er skremt over utviklingen!

Anonymkode: 60bf5...e4f

Helt enig.

Anonymkode: 3300c...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette irriterer deg faktisk sier du.

Jeg leste i Expressen.se at en svensk kvinne ble voldtatt av 3 menn i helgen. Sånt vekker følelser hos meg.

Jeg synes terskelen for hva du blir irritert er over er direkte banal. 

Anonymkode: f32e0...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette irriterer deg faktisk sier du.

Jeg leste i Expressen.se at en svensk kvinne ble voldtatt av 3 menn i helgen. Sånt vekker følelser hos meg.

Jeg synes terskelen for hva du blir irritert er over er direkte banal. 

Anonymkode: f32e0...d3a

Så det ene utelukker det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jallavalla skrev:

utelukker det

Det er en ganske sterk reaksjon på noe som er uvesentlig. Tenk å bry seg om hva andre poster. 

Anonymkode: f32e0...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det burde ikke være "greien" til noen egentlig. Synes at sosiale medier blir mer og mer upassende i ett samfunn egentlig. Jeg må si at jeg er skremt over utviklingen!

Anonymkode: 60bf5...e4f

Live and let live :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
31 minutter siden, Jallavalla skrev:

Så det ene utelukker det andre?

Ja, det gjør det da. Hvis man BÅDE sitter og er sjokkert og forbanna over sult i Yemen, voldtekter i Sverige, Trumps uttalelser og plastsøppel i havet, og deretter skummer seg opp over  mildt irriterende bagateller - da vil man få høyt blodtrykk og hjertetrøbbel, og gå en meget tidlig død i møte.

Eller det kan være symptomer på at noe allerede er galt. Klinisk depresjon, for eksempel, eller en av fasene i bipolar lidelse, kan begge vise seg som økt irritabilitet og dårlig impulskontroll omkring bagateller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nordmenn ikke klarer å kose seg eller slappe av uten alkohol..

Anonymkode: b837e...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bry seg om "bagateller" trenger ikke være ensbetydende med å gi faen i viktige ting. Man kan gjøre begge deler. Blodtrykket mitt er fint, og jeg blir berørt av både tragiske hendelser og katastrofer i Midtøsten. Samtidig kan jeg ta meg selv i å irritere meg over småting. Ikke hver dag, og det stikker ikke nødvendigvis så dypt, men jeg tror ikke jeg skiller meg så veldig fra gjennomsnitts nordmannen. Vi har det så godt her i landet at vi tillater oss slik smålighet. Og jeg innrømmer det. Det må være lov uten at man blir kalt bipolar eller alvorlig deprimert.

Anonymkode: 3300c...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lagt ut et sånt bilde selv og heller aldri sett noen på vennelista gjøre det.

Men har en slektning som legger ut alt hun gjør på Facebook. Har endret innstillingene slik at jeg ikke ser oppdateringene hennes lenger, men slipper trøbbelet som dessverre hadde oppstått om jeg fjernet henne som venn. 

Noe å tenke på for deg og? 

Endret av pifi med tre nurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...