Gå til innhold

Hvorfor legger ALLE ut bilder av "Alkohol i solnedgang"!!!!????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner at det faktisk irriterer meg! Er det den ultimate livsnytelse å kunne sette seg ned i sola/på verandan/på resturant/på stranda/i hagen/i båten med et Jævla glass alkohol??? Og MÅTTE legge ut bilde av det?? Så mye snakk det har vært i media om foreldres alkoholvaner i ferie osv. Men i SOME florerer det av glass og flasker i alle fasonger!!!! Er det så utrolig viktig å skryte av at man er en livsnyter eller hva er dette? Før var det mye føtter, så var det dette "instaweather" som alle dreiv med, men i år har virkelig glass med alkoholholdig drikke tatt fullstendig overhånd! 

Og nei jeg er ikke bitter eller misunnelig. Koser meg med et glass når det passer jeg og. Men har ikke behov for å vise det frem ved hver minste anledning?? Er det ikke andre ting man kan ta bilde av?

Anonymkode: 3300c...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg så et sånt bilde tidlig i vår, men har ikke sett noen siste ukene...

Kanskje det sier mest om din venneliste ;)

 

 

Anonymkode: 3be77...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut en alkoholfri drink, for å presisere at det går an å nyte det når man var på ferie med barn. Nettopp for å ta hensyn til de. Så har jeg drukket kanskje en drink de resterende 14 dagene. Ikke har jeg sett så mye til det du snakker om heller...

Anonymkode: ec5d0...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett et par bilder bare. Ser deilig ut å sitte ute på verandaen og se på solnedgangen 😍 og drikke cola for min del hehe.

Anonymkode: ec8c7...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkludere med at alle Facebook-vennene dine er en gjeng usle drukkenbolter ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innmari deilig å kunne sitte ute med et lite glass, da, i en trivelig sommerkveld.

Anonymkode: 03feb...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare meg som har en bekjente med en evinnelig trang til å vise at de koser seg med et glass da...Nesten rart at ikke flere kjenner seg igjen. Vennelista mi består jo av veldig mye forskjellige folk.

Anonymkode: 3300c...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels helt enig. Men det handler ikke egentlig så mye om alkoholen,  det er like gjerne en alkoholfri sak i glasset. Men det der dusteglasset i solnedgang!?! Takke meg til tær på stranden. Jeg har spesielt én bekjent som stadig legger ut "bobler og bling " med skyhøy faktor, men jeg mistenker at det ikke er så glamorøst bak fasaden. Ellers bryr jeg meg lite oh passer på meg selv. 

Og ja. Jeg tar gjerne et glass vin til solnedgang,  men det blir ikke delt på some. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Ja, jøss, for bilder av alkohol i solnedgang er jo synonymt med flatfyll og ulykkelige barn som bør tas hånd om av barnevernet. Kan umulig bety at man bare liker et glass vin etter barnas leggetid når man vet man har fri dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du andres nettvaner påvirke deg? Hvorfor er du på facebook? Trodde du at du hadde mer interessante venner eller kompenserer du for ditt eget manglende livsinnhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man tar et glass etter barna er i seng er vel det greit vel? Jeg tar ikke bilder av det, men for meg handler det om litt tid alene med min mann når barna på 3 og 5 år er i seng. Ferien legges opp for at barna skal ha det kjekt og det er full fart hele dagen. Da er vinglasset (ett glass) med på å senke pulsen og nyte roen på slutten av dagen. Jeg drikker ikke en hel flaske og raver rundt mens barna er våkne.

Anonymkode: 41978...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også alkoholfokuset er høyt. Fikk melding fra en venninne en dag, hun var "på vei hjem fra vin" Altså, ikke på vei hjem fra fest, eller venninnekveld, eller whatnot.. 

Anonymkode: 31abe...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildels einig med deg. Sjølv om eg ikkje har lete meg irritere, så har det vore ein del slike bilete blandt mine relativt vaksne facebookvener. Har ikkje heilt skjønt poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Man trenger da ikke drikke seg dritings for det om man tar seg et glass. Det er sommer, og jeg blir lykkelig av sol og varme. Da nyter jeg gjerne en iskald øl eller glad rosé. Og nei, ungene mine tar ikke skade av den ene ølen (og jeg har heller ikke et alkoholproblem).

Synes egentlig det er mer pinlig med de som på død og liv skal fremstå så fantastisk perfekte. "Jeg drikker ALDRI en dråpe foran barna". Nei vel. 

Anonymkode: d2fad...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg la ut en alkoholfri drink, for å presisere at det går an å nyte det når man var på ferie med barn. Nettopp for å ta hensyn til de. Så har jeg drukket kanskje en drink de resterende 14 dagene. Ikke har jeg sett så mye til det du snakker om heller...

Anonymkode: ec5d0...14d

Hvordan ser man at det er alkoholfritt i glasset? Og hvem sier at mitt glass ikke er det?

For å svare på hi så teor keg at det kommer av at det er så sjelden vi her til lands kan nyte noe som helst utendørs, og at den ultimate sommerfølelsen for mange er knyttet til et glass vin eller øl i varmen. Med eller uten alkohol. 

Hva med å velge bort å irritere seg over slike bagateller? Eneste bivirkning av det er mindre sinnarynker. 

Anonymkode: b157d...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pashla skrev:

Ja, jøss, for bilder av alkohol i solnedgang er jo synonymt med flatfyll og ulykkelige barn som bør tas hånd om av barnevernet. Kan umulig bety at man bare liker et glass vin etter barnas leggetid når man vet man har fri dagen etter.

Ikke at jeg legger ut bilder av det så ofte, men jeg er da så sprø at jeg både kan ta et glass mens barna er våkne uten å ha fri dagen etter 🙈 med eller uten fotobevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Man trenger da ikke drikke seg dritings for det om man tar seg et glass. Det er sommer, og jeg blir lykkelig av sol og varme. Da nyter jeg gjerne en iskald øl eller glad rosé. Og nei, ungene mine tar ikke skade av den ene ølen (og jeg har heller ikke et alkoholproblem).

Synes egentlig det er mer pinlig med de som på død og liv skal fremstå så fantastisk perfekte. "Jeg drikker ALDRI en dråpe foran barna". Nei vel. 

Anonymkode: d2fad...c52

Men hvorfor må man drikke foran barna da?

Anonymkode: 3b3b6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med hi! For meg handler det mer om at alt skal være så himla falskt på SOME. Jeg elsker å ta ett glass etter at barna er i seng! Men jeg dokumenterer det aldri og legger det ut. Hvorfor er det blitt en ting å legge ut absolutt alt? Mistenker sterkt at de som legger ut slike bilder gang på gang, egentlig ikke sitter og"koser" seg slik som det ønskes å bli fremstilt. 

Anonymkode: 60bf5...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...