Gå til innhold

Lite sannsynlig at det web blindtarmen vel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begynte med rar "smerte" (mer ømt enn smerter) på siden av magen på fredag, det har ikke økt eller blitt mindre, det har ikke flyttet seg, jeg er ikke kvalm og tempen er 37 blank. Spiser som vanlig, så på do som vanlig, har bare den rare, murrende følelsen på siden av magen mot høyre. 

Annet enn plasseringen er det jo ingenting annet som stemmer med blindtarmen, det ville vel også blitt en god del vondere ila de dagene som har gått?

Vet ingen kan svare helt sikkert her, og at jeg må ringe lege for å få avklart det, men det føles så dumt å ringe lege fordi jeg er øm i magen :P

Anonymkode: 717f9...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trykk på det vonde stedet, og slipp. Betent blindtarm gjør først vondt når du slipper! 

Anonymkode: e2816...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trykk på det vonde stedet, og slipp. Betent blindtarm gjør først vondt når du slipper! 

Anonymkode: e2816...b3b

Sannhet med modifikasjoner... De blindtarmpasientene jeg har undersøkt er både trykk og slippømme.

------

Det kan jo være alt fra tarm, eggstokk (cyste, eggløsning...), blindtarm, livmor, blære, nyresten...

Er det noe "farlig" så blir det uansett verre, til et punkt hvor du selv forstår at NÅ må jeg til lege. Er det bare "ømt" så ville jeg personlig iallefall bare tatt Paracet og sett an. 

Anonymkode: 2d25f...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blindtarmbetennelse. Gikk en uke før det ble oppdaget. Hadde ingen typiske symptomer og nevnte bare for legen at jeg var litt om i magen da jeg var hos han med datteren min. Hadde ikke kontaktet lege hvis ikke det var for at datteren min hadde en time. Man trenger ikke høy feber eller voldsomme smerter. Jeg ble sendt tett på sykehuset og operert. Feber 37,5 og i ellers fin form. Se det an og kontakt lege om du ikke blir bedre. God bedring.

Anonymkode: 91ab5...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :)

Det er litt vondere når jeg trykker der, men det gjør ikke særlig vondt når jeg slipper. Det er nok for høyt til å være eggløsningssmerter og livmor/eggledere har jeg ikke :) 

Ser det an, tempen nå var 36,9, så absolutt ingen feber, da er det jo også lite sannsynlig med en betennelse eller infeksjon. 

Drar utenlands til tirsdagen, er nok derfor jeg stresser mer enn det jeg ville gjort ellers med det her :P

Anonymkode: 717f9...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på temeperaturen. Magevondt og litt feber er ikke bra. Blindtarmbetennelse gir ikke høy feber. Bare litt. Akkurat lest om det da samboer sin sprakk forrige uke. Smertene kan starte i mellomgulvet og beveger seg nedover. Det var vondt på begge sider. Ta også kontratesten. Sjekk for slipp-vondt på motsattside. Da kan det slå som en bølge over til høyre side og gjøre vondt da også. Sjekk CRP hos lege hvis du kan. Den er godt over 200 når den er betent/sprukket. Håper det er noe annet. Ikke morsomt å reise med det. Folk dør av mindre. Beklager krisemaksimering, men alltid kontakt lege når det kan være alvorlig.

Anonymkode: 406c9...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...