Gå til innhold

Foreldrepermisjon og alle skjemaer. Hjeeelp


Maleficenta

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg føler meg helt idiot. Men finner ikke fram i jubgelen på nettet om dette. Hvordan i all verden søker man om foreldrepermisjon. Og hvilke vedlegg må man ha med? Hvordan er det med ferie? Må man ta igjen ferie etter permisjonen? Hvor finner jeg alle skjemaer? Jeg fant skjema om foreldrepenger på nav. Men hva med selve permisjonssøknaden hvor finner jeg det? Of hvilke andre skjemaer må man ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrepermisjon er det samme som foreldrepenger på www.nav.no, men arbeidsgiver har sikkert et eget skjema til bruk for permisjon fra jobb. Legg med søknaden bekreftelse på termin fra jordmor. Arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger til NAV... Håper du ble litt mer hjelpin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Majka81 skrev:

Foreldrepermisjon er det samme som foreldrepenger på www.nav.no, men arbeidsgiver har sikkert et eget skjema til bruk for permisjon fra jobb. Legg med søknaden bekreftelse på termin fra jordmor. Arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger til NAV... Håper du ble litt mer hjelpin! :)

Åja det er samme skjema fra nav ja. Ok. Da vet jeg jo det. Tusen takk. Da finner jeg nok skjema fra arb giver også. Men hva med far. Hva må han legge ved? Er det inntektsopplysningene bare? Og så lurer jeg og på om de to ukene han har i forbindelse med fødsel. Hår de inn under de 10 ukene i hans kvote eller er det utenom. Altså et eget skjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har søkt og fått innvilget foreldrepenger så vil far få et eget brev fra NAV der det står hva han må gjøre og når. De to ukene etter fødsel er det ikke NAV som har noe med å gjøre, det er regulert i arbeidsmiljøloven. De fleste arbeidsgivere gir fri til far med lønn, men det er varierende hva arbeidsgiver gjør dersom far er ansatt i en privat bedrift. Han må snakke med sjefen sin og høre hva han må gjøre vedr å søke på det... :) De 2 ukene kommer i tillegg til 10 uker med fedrekvote. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...