Gå til innhold

18 og gravid?


Mirraa

Anbefalte innlegg

Hei! Er ny i forumet og litt fersk på dette, men prøver meg i like vell! 😊 

Jeg er gravid og er 18 år. Er i eit stabilt og serriøst forhold med en samboer som er 9 år eldre. Vi jobber begge to, han som snikker og jeg som hjelpepleier (som vil si at jeg jobber turnus) og sliter ikkje noe med økonomien. Jeg går også på skule, og har da eit år igjen av videregående. Typen kjøpte også eit hus før vi visste om hverandre og har det veldig fint i lag. Tingen er at jeg muligens har lyst å beholde barnet, men jeg føler at det blir sett på som noe VELDIG negativt og jeg vil at fyrste graviditet skal vere noe positivt og også noe folk kan bli glade "på våres vegner" over. Jeg føler meg også moden nok og klar. Hva synest dere om dette? 

Endret av Babyonboard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var selv 19 når jeg ble gravid, ferdig med vgs, og i jobb. Jeg og kjæresten hadde vært sammen et knapt halvår. Vi var veldig glade, spente og nervøse og kjøpte hus sammen to mnd etter vi fant ut av det.

Jeg selv kjente litt på skam og følelsen av 'hva om' gjennom svangerskapet og når vi fortalte det til familie, venner og kjente. ikke hadde vi vært sanmen lenge. Og jeg hadde jo så mange planer om utdanning og div som skulle skje før et barn, men den gang ei.

Sitter her i dag med nykjøpt hus nr2, hund og en fantastisk 5åring. Det har ikke vært lett, men vi har holdt sammen.

Alle vi fortalte det til, gledet seg på våre vegner. Det er dere som må bestemme om det er dette dere vil, så følger familie og venner med dere. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...