Gå til innhold

Prøver og blir gravid


Elsbjo

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på snart 20 og prøver å bli gravid men føler som om at det ikke vil skje. Jeg er en del overvektig, har prøvd og bli gravid i ett år nå. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få det til eller få forbedret det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For din egen helses skyld bør du prøve å gå ned litt uavhengig av om du ønsker å bli gravid eller ikke. Om du flytter fokuset fra å ville bli gravid til å bygge kropp for å bære frem et barn, så er det kanskje lettere. Vet at flere lettere blir gravid om man ikke fokuserer på det, men har et mer avslappet forhold til det. Du er jo fortsatt veldig ung, så det er kanskje ikke sånn stress med å bli gravid.

Anonymkode: a0b62...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For din egen helses skyld bør du prøve å gå ned litt uavhengig av om du ønsker å bli gravid eller ikke. Om du flytter fokuset fra å ville bli gravid til å bygge kropp for å bære frem et barn, så er det kanskje lettere. Vet at flere lettere blir gravid om man ikke fokuserer på det, men har et mer avslappet forhold til det. Du er jo fortsatt veldig ung, så det er kanskje ikke sånn stress med å bli gravid.

Anonymkode: a0b62...91b

Så det du altså sier er at om jeg går ned litt i vekt så er det da kanskje lettere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ekstremt overvektig kan vekten ha noe å si på fruktbarheten. Men det er også vanlig at det tar opptil et år å bli gravid. Du er enda veldig ung, og startet veldig tidlig, du har enda mange år på deg før det begynner å haste. Kanskje hjelper det å prøve å stresse ned, kos deg med mannen din, ha masse og bra sex, dra på ferie og nyt hverandre og kanskje sitter spira der snart :)

Anonymkode: b8f01...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...