Gå til innhold

Norske turister i Oslo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor? Fordi jeg synes det er behagelig og sommerlig. Har ikke fine nok bein til å gå i kortere shorts i sentrum synes jeg. Hvorfor lurer du? Og hvordan er du sikker på at du klarer å skille mellom meg som bor i Oslo og dama i samme type bukse som bor et annet sted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at de er turister?

Spør du?

Jeg bruker ikke capri selv men er så mektig lei av dere her inne som er så opptatt av hvor smakløst andre kler seg. 

Legg gjerne ut bilde av hvordan dere selv er kledd, tror ikke dere er så innmari kule selv. 

Synes folk skal få kle seg som man vil. 

Til info, dere som kritiserer fremstår som ung og usikker. 

Jeg heier på folk som går i det de ønsker, om de velger det pga comfort, personlig smak, at de ønsker å være unik eller at de bare fant sin stil på åttitallet og holder fast ved det. 

Jeg skjønner ikke det evige jaget etter å skulle fornye folk, gi de stylingtips osv. 

Vurderer kjøpe meg capri nå, bare fordi jeg kan og fordi det finnes damer som ser ned på det. 

 

 

Anonymkode: 2fe70...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg driv og vaskar kapribuksa mi, for eg skal på tur til Oslo i morgon!!😆 (Heilt sant!  kapri er kult, kapri er toppen, kapri er bra og det passer på kroppen (min).) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg kjenner at jeg lurer mest på hvordan dere ser hvem som bor i Oslo og ikke? 

Når jeg er i turist i storby går jeg ganske likt kledd som jeg gjør ellers, altså. Har ikke på rumpetaske, caps med norsk flagg på og kart og kompass. 

Ikke diss fanny packen. Den er helt inn igjen. Alle de store motehusene har sine versjoner😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter spent på bilder som viser hvor fantastisk kule dere selv er, jeg. Er mye jeg syns ser fælt ut, men går ikke rundt og kritisere andre. Jeg skjønner at folk er forskjellige og har ulik klessmak..

Anonymkode: 7eeb7...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye verre å gå i 2XU-tights som er 2 nummer for små OVERALT. Altså, det er treningstights. Man bruker treningstights på trening, joggeturer, toppturer. For alle andre tilfeller der man bruker tights, må man rett og slett dekke ræva med noe. Man bruker ikke tights med genser eller skjorte - det finnes faktisk bukser i butikker. Og ja, dere ser teit ut i treningstights på skole, fest og andre steder der man ikke skal trene. Blir like dumt som å gå i bunad på treningssenter.

Anonymkode: 40002...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et praktisk sommerplagg i Norge. En vanlig sommerdag i Oslo ligger på rundt 20 grader. Gjerne med litt skyer innimellom sol og da blir det kaldt. Vanligvis synes jeg det er alt for kaldt å gå med shorts eller skjørt, mens capribukse går akkurat. Det er jo godt å bli kvitt langbuksa etter en lang vinter også. i utlandet går jeg sjelden med Capri fordi jeg vet det blir varmt nok til å gå med skjørt eller shorts.

Anonymkode: 22efb...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en rekke spørsmål til denne kaprien, da denne tråden har inspirert meg på både mote- og reisefronten:

Er buksa behagelig?

Er den lav i livet?

Hvordan tror du den vil se ut på oss halvtjukke?

Krymper den i vask?

Hvor får man kjøpt den?

Anonymkode: 7fe6b...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg venter spent på bilder som viser hvor fantastisk kule dere selv er, jeg. Er mye jeg syns ser fælt ut, men går ikke rundt og kritisere andre. Jeg skjønner at folk er forskjellige og har ulik klessmak..

Anonymkode: 7eeb7...114

Jeg har ikke sagt et ord om at jeg er kul eller at jeg ser ned på damer med capri. Det jeg synes er morsomt med det, er at nordmenn (eller, damer da, i dette tilfellet) er veldig lette å kjenne igjen i utlandet (og dels i Oslo, som HI sier, selvom det selvsagt er damer med capri som bor her også!). De er opptatt av praktiske ting heller enn utseende (som jo denne tråden vitner om) - og det er absolutt ingenting i veien med det, men det er da litt gøy at vi er en smule uniformerte i all praktiskheten?

Anonymkode: a5631...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvor hi og hennes likemenn beveger seg! Er som tidligere fortalt Oslojente og jeg har spurt om dere er innflyttere? 

For når jeg beveger meg i Oslo en sommerdag finner jeg de som kommer i drakt/dress (typisk rett fra mer eller minde viktig jobb antrekk), de med treningsklær, de i joggebukse og si rumpe, overtall av folk i div dongeribukser, folk i kjoler, shortser, til og med noen som gifter seg kan dukke opp i bunader/galla/brudekjole osv osv.

Dessuten består jo også Oslo av endel mennesker med utenlands opprinnelse, utenfor Europa, og disse bruker ofte sine nasjonaldrakter/"gammalmannsbukser", dongeri, kjoler, skjørt osv osv. Disse synes jeg skiller seg ut i bybildet pga hudfarge etc, men jeg kan søren ikke si hvilket statsborgerskap de har av den grunn, eller om de er turister kun på bakgrunn av klær... Men, kjære landsmenn, nå har vi svaret! Ser du en asiat i capri er det garantert en nordmann som er turist i Oslo 👍

Anonymkode: 28fc1...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i capribukser hele sommeren... Men nå er jeg en 42 år gammel kjerring bosatt langt utenfor hovedstaden da.... Er ikke så moderne jeg... ;-)

Anonymkode: 60a1d...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg går i capribukser hele sommeren... Men nå er jeg en 42 år gammel kjerring bosatt langt utenfor hovedstaden da.... Er ikke så moderne jeg... ;-)

Anonymkode: 60a1d...028

Det er jo bare hvis du er på ferie i Oslo det er ille med capri, visstnok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt et ord om at jeg er kul eller at jeg ser ned på damer med capri. Det jeg synes er morsomt med det, er at nordmenn (eller, damer da, i dette tilfellet) er veldig lette å kjenne igjen i utlandet (og dels i Oslo, som HI sier, selvom det selvsagt er damer med capri som bor her også!). De er opptatt av praktiske ting heller enn utseende (som jo denne tråden vitner om) - og det er absolutt ingenting i veien med det, men det er da litt gøy at vi er en smule uniformerte i all praktiskheten?

Anonymkode: a5631...344

Hvorfor går du ut i fra at siden jeg går med capri, så bryr jeg meg ikke om utseendet? Hvordan henger capri sammen med utseendet mitt, er jeg en sjuske siden jeg går med capri mener du?

Anonymkode: d7c82...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Det er jo bare hvis du er på ferie i Oslo det er ille med capri, visstnok. 

 

Sånn går det når man kommer inn til sivilisasjonen tydeligvis. Det er ikke bare bare å komme inn til storbyen for oss stakkars turister som ikke bryr oss om utseendet nok, til å ikke gå med capri

Anonymkode: d7c82...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dere er faktisk gjenkjennelige uansett, kombiner capri med en brun skinnveske på skrå og fornuftige sandaler fra Ecco, så er dere så fine atte 😂

Anonymkode: 0e4fc...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, dere er faktisk gjenkjennelige uansett, kombiner capri med en brun skinnveske på skrå og fornuftige sandaler fra Ecco, så er dere så fine atte 😂

Anonymkode: 0e4fc...79f

Jeg har grønn stoffveske og grønne toms til min capribukse.. Er jeg like fin, tro? 

Anonymkode: 6aa80...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Det er jo bare hvis du er på ferie i Oslo det er ille med capri, visstnok. 

 

Bra jeg ikke har tenkt meg til Oslo i sommer da!! :laugh:

Anonymkode: 60a1d...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra jeg ikke har tenkt meg til Oslo i sommer da!! :laugh:

Anonymkode: 60a1d...028

Ikke bare i Oslo, i det store utlandet også

Anonymkode: 0e4fc...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg kjenner at jeg lurer mest på hvordan dere ser hvem som bor i Oslo og ikke? 

Når jeg er i turist i storby går jeg ganske likt kledd som jeg gjør ellers, altså. Har ikke på rumpetaske, caps med norsk flagg på og kart og kompass. 

Kompass!:D

Anonymkode: 4347d...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare i Oslo, i det store utlandet også

Anonymkode: 0e4fc...79f

Uff da, det blir verre.... Jaja, jeg tar sjansen!! Hvis noen ser at jeg er norsk pga. buksa jeg har på meg, så får det være greit!! :fnise::fnise::fnise:

Anonymkode: 60a1d...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, dere er faktisk gjenkjennelige uansett, kombiner capri med en brun skinnveske på skrå og fornuftige sandaler fra Ecco, så er dere så fine atte 😂

Anonymkode: 0e4fc...79f

Så alle som går med capri, er altså norske turister?

Anonymkode: d7c82...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. Håpløse norske turister i Oslo.

image.jpeg

image.jpeg

Anonymkode: 7a5af...c43

Jeg må jo innrømme at de antrekkene var mindre pene i mine øyne,  men ikke noe jeg forbinder med norske turister likevel.

Anonymkode: 83c23...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...