Gå til innhold

Helvette!!! Hentet nye p-piller i dag men så var jeg så dum


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å lot de ligge i bilen!!!! Var sol å 20 grader her i dag (stavanger) de var glod varme når jeg fant de nå. Må de kastes? Står ikke må ikke oppbevares over 25 grader😐😞

Anonymkode: 424b1...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg at det har noe å si med noen timer i for høy temperatur.

Anonymkode: 5f749...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... du vet jo svaret på det. Produsenten garanterer ikke virkningen hvis du ikke oppbevarer dem slik det er foreskrevet. Det betyr ikke at de ikke alltid virker, men at man ikke kan være sikker. Så spørsmålet er om du tar sjansen? ;)

Jeg ville ikke tatt sjansen, kast dem og skaff deg nye.

Anonymkode: fa561...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor krise er det for deg å bli gravid? Tror svaret ligger der... Høyst sannsynlig har ikke pillene tatt skade, men man vet jo aldri...

Anonymkode: a2753...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neineinei IKKE kaste i bosset! :P du kan risikere å bli nektet å hente ut ny pakke siden du nettopp har hentet. Lever de inn på apoteket når du drar for å kjøpe nye. :) (legemidler skal forøvrig aldri kastes i bosset, enten de er utløpt på dato, ødelagt eller man ikke trenger de mer..)

Anonymkode: 6260f...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Neineinei IKKE kaste i bosset! :P du kan risikere å bli nektet å hente ut ny pakke siden du nettopp har hentet. Lever de inn på apoteket når du drar for å kjøpe nye. :) (legemidler skal forøvrig aldri kastes i bosset, enten de er utløpt på dato, ødelagt eller man ikke trenger de mer..)

Anonymkode: 6260f...bab

Kan de gjøre det?  Det har jeg aldri opplevd. Jeg har flere ganger hentet ut tabletter (ikke p-piller da) når det er altfor kort tid siden sist, det har aldri blitt kommentert.

Anonymkode: 12b06...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan de gjøre det?  Det har jeg aldri opplevd. Jeg har flere ganger hentet ut tabletter (ikke p-piller da) når det er altfor kort tid siden sist, det har aldri blitt kommentert.

Anonymkode: 12b06...c9a

De gjør det her iallefall, på 1 av 2 apotek. Har opplevd det med p-piller (mistet veska mi på bussen en uke etter jeg hadde hentet), og stoffskiftetabletter som jeg glemte igjen på en hytte dagen etter (boksen skulle vare i 2.5mnd ut fra doseringen).. I begge tilfeller måtte jeg få legen min til å ringe til apoteket og si at jeg måtte få hente ut.. :P jeg prøvde spøkefullt og spørre om det virkelig var noen som tok overdose på levaxin (dét var argumentet deres), men det var det visst ja..  

Anonymkode: 6260f...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke nekte deg å hente ut nye p-piller for det er ikke noe som dekkes av staten! Levaxin er på blåresept så det er noe helt annet. Allikevel er apoteket veldig vanskelig dersom det var en engangsforeteelse og de nektet å gi ut nye piller

Anonymkode: f04f6...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å oppbevare noe over 25 grader over tid og det at pillene ligger i solsteika noen timer..

Dessuten; Mange har p-pillene liggende på badet, og der er det stort sett over 25 grader døgnet rundt.. 

Anonymkode: babf1...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...