Gå til innhold

Blir så trist når alle andre reiser på ferie med barna sine mens jeg og mannen må nøye oss med en tur på stranda her i Norge :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to tette. 14 måneder mellom. Jeg orket ikke dra til syden da de var små. Mannen ønsket men jeg sa at jeg vil ikke dra noen plass der jeg må betale for så å slite meg ut og geite barna rundt andre folks bord. Vi ventet til de ble 4 og 5 år og da dro og hadde det kjempegøy. Barna var store nok til å leke ved bassengkanten,være på trampolinen,svømme i nærheten mens vi slappet av. Deilig. Nå har vi tredjemann og nei,vi skal ikke til Syden til han blir større. Du mener koselig=syden ig det er feil innstilling. Koselig kan du ha overalt,bare du planlegger godt nok. Det er ikke koselig å løpe etter to babyer rundt på flyplassen,de ble sultne mens vi ventet i køen for å gå ombord,skriking mens flyet letter,passkontrollen er en helt annen story. Vi kom på hotellet kl 22.30. 5 åringen var utslitt,stress rundt å gå i riktig buss. Alt dette skjedde enda vi planla godt,tok en veldig god hotell som lå andre busstop fra flyplassen. Kos deg i Norge! Om noen få år dra til Syden! Vi slappet av best på badelandet!

Anonymkode: dcdf7...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så små barn skal du ikke reise fra! Vær sammen med dem her hjemme, besøk familie og venner. Tenk på barnas beste! 

Anonymkode: 7f5ce...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir rett og slett veldig trist. Vi har to barn og vi har aldri vært på ferie sammen verken før vi fikk barn eller etter. Når jeg sier til mannen kan vi ikke spare litt penger til ferie noe jeg vet vi får til hvis vi ikke bruker penger på tull så kunne vi ha tatt hos en tur til Kypros eller Helles, mange får jo syden ferie for over 1000 lappen tur retur og kanskje til å med hotel. Får bare til svar barna er så små det blir ikke noe koselig :( kjenner jeg blir veldig deprimert av å tilbringe hver eneste sommere i Norge, sitte hjemme eller en tur i parken eller stranda. Barna er 2 og en baby på 10 mnd. Mener allikevel at vi kunne ha fått det kosleig. Familie har tilbydd seg å ta av seg minste på 10 mnd mens jeg og mannen og 2 åringen tar oss 1 uke i syden men det er heller ikke bra nok for mannen :(

noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 5ca4d...29b

Du skal dumpe en 10 mnd gammel baby for å reise til syden???? Herregud, enkelte skulle ikke hatt barn!

Anonymkode: e51ba...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ferie i utlandet med mine to små på 2 år og 9 måneder. Jeg skulle ønske vi var hjemme. Vi har reist pga besteforeldre som bor langt unna, men livet er mye enklere og behagelig hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor mye gøy det er å finne på i Norge eller?! (Visitnorway.com)

Men en på 10mnd og en på 2år husker ikke noe fra sommerferien allikevel, for de er strand strand... Propp de full av is, og blås opp et plaskebasseng i hagen, så har de det garantert knall 😎👍☀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi sier at de ALDRI har vært på ferie sammen, ikke før de fikk barn heller. Virker som han her er en sofagris som ikke tør sette nesen utenfor egen stue.

Dere som peser om at hi vil til syden, mannen vil jo ikke en gang til danmark så det har lite med syden å gjøre

Anonymkode: 6a523...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke hatt en på 10 mnd 1 uke borte fra familien sin 

Anonymkode: 984d0...d86

Helt enig 

Egoistisk å reise fra en 10 måneder gammel  baby fordi man vil til Syden.  

Synes også du er sutrete og tafatt. 

Anonymkode: 7567e...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er barna 7 og 9 og viner bare hjemme og koser oss med null stress. Drar på stranda, tar en is, bader, sykler, sover på verandaen, baker boller og spiller spill. Ferie i Norge er undervurdert 

Anonymkode: 4ad05...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er barna 7 og 9 og viner bare hjemme og koser oss med null stress. Drar på stranda, tar en is, bader, sykler, sover på verandaen, baker boller og spiller spill. Ferie i Norge er undervurdert 

Anonymkode: 4ad05...37f

Du, ferie i Norge er pissekjedelig når en bor i sandnes og det regner 90 av 100 dager. 

Og dere andre, er det SÅ grusomt at hi vil på ferie, hun sier jo mannen ALDRI har villet dra på ferie før barn heller.

Anonymkode: 6a523...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, ferie i Norge er pissekjedelig når en bor i sandnes og det regner 90 av 100 dager. 

Og dere andre, er det SÅ grusomt at hi vil på ferie, hun sier jo mannen ALDRI har villet dra på ferie før barn heller.

Anonymkode: 6a523...ff3

Jammen da må jo dama selv ta ansvar og fikse en ferie selv. Så får mannen selv bestemme om han har lyst til å bli med på tur eller ikke. Det trenger jo ikke å være syden, men en eller annen ferie klarer man vel å få til å ordne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, ferie i Norge er pissekjedelig når en bor i sandnes og det regner 90 av 100 dager. 

Og dere andre, er det SÅ grusomt at hi vil på ferie, hun sier jo mannen ALDRI har villet dra på ferie før barn heller.

Anonymkode: 6a523...ff3

Da kan vel hi reise på ferie da. Jeg fikk ikke inntrykk av at noen nektet henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Sommeren i Norge kan være fin, men det kan også bli mye regn, og det er ikke så gøy å gjøre det samme som en alltid gjør i helgene uansett. Jeg har vært på sydenferie med småbarn, og det har gått helt fint. En tur til Danmark synes jeg mannen din ihvertfall burde gå med på. 

Anonymkode: e7205...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, MammantilNurket skrev:

Hvorfor vil du absolutt til "syden"? Nordvest/øst-kysten av Tyskland har supre strender. Ikke er det langt å reise heller. Flotte ferieleiligheter med alt utstyr og svært barnevennlig, rent, ryddig og oversiktlig, minimale sjanser for at dere bli syke 😊

Kan du anbefale noe i kort avstand til Kielferga?? På forhånd takk for svar☺️

(Ikke hi)

Anonymkode: b4304...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir rett og slett veldig trist. Vi har to barn og vi har aldri vært på ferie sammen verken før vi fikk barn eller etter. Når jeg sier til mannen kan vi ikke spare litt penger til ferie noe jeg vet vi får til hvis vi ikke bruker penger på tull så kunne vi ha tatt hos en tur til Kypros eller Helles, mange får jo syden ferie for over 1000 lappen tur retur og kanskje til å med hotel. Får bare til svar barna er så små det blir ikke noe koselig :( kjenner jeg blir veldig deprimert av å tilbringe hver eneste sommere i Norge, sitte hjemme eller en tur i parken eller stranda. Barna er 2 og en baby på 10 mnd. Mener allikevel at vi kunne ha fått det kosleig. Familie har tilbydd seg å ta av seg minste på 10 mnd mens jeg og mannen og 2 åringen tar oss 1 uke i syden men det er heller ikke bra nok for mannen :(

noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 5ca4d...29b

Setter da ikke bort en baby på 10 mnd fort dra til syden.. makan

Anonymkode: f96ca...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir rett og slett veldig trist. Vi har to barn og vi har aldri vært på ferie sammen verken før vi fikk barn eller etter. Når jeg sier til mannen kan vi ikke spare litt penger til ferie noe jeg vet vi får til hvis vi ikke bruker penger på tull så kunne vi ha tatt hos en tur til Kypros eller Helles, mange får jo syden ferie for over 1000 lappen tur retur og kanskje til å med hotel. Får bare til svar barna er så små det blir ikke noe koselig :( kjenner jeg blir veldig deprimert av å tilbringe hver eneste sommere i Norge, sitte hjemme eller en tur i parken eller stranda. Barna er 2 og en baby på 10 mnd. Mener allikevel at vi kunne ha fått det kosleig. Familie har tilbydd seg å ta av seg minste på 10 mnd mens jeg og mannen og 2 åringen tar oss 1 uke i syden men det er heller ikke bra nok for mannen :(

noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 5ca4d...29b

Jeg synes ikke du er sutrete og kjip, heller ikke gal som vurderer at familien tar seg av minste noen dager.

Jeg forstår deg godt, jeg. 

Ja visst kan man ha det bra hjemme i ferien, men ferie er å oppleve noe annet enn hverdagen en stund. 

En sydentur koster nok mer enn noen tusenlapper. Her må du selv ta initiativ og sette i gang sparing til neste sommer?

Da er yngste ett år eldre og du kan fint reise alene med barna hvis mannen din nekter.

Ta med familie, ei venninne ?

Lag en plan for neste års ferie, så har du et helt år og glede deg.

ønsker deg uansett en fin sommer hjemme, prøv å gjøre det beste ut av situasjonen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi sier at de ALDRI har vært på ferie sammen, ikke før de fikk barn heller. Virker som han her er en sofagris som ikke tør sette nesen utenfor egen stue.

Dere som peser om at hi vil til syden, mannen vil jo ikke en gang til danmark så det har lite med syden å gjøre

Anonymkode: 6a523...ff3

Enig med deg. Som vanlig henger folk seg opp i det de kan kritisere her inne.

Det jeg leser av HI er at mannen er uinteressert i det å dra på ferie i det hele tatt. Det blir bare noen små turer i nabolaget eller til en lekeplass. Er mannen engang med på disse småturene?

Du må være proaktiv og ta grep HI, ikke la det være opp til han om det blir noe ferie eller ikke. Vær i forkant neste sommer, dersom ikke han gidder å være med så prøv å avtale med noen andre.

Når det gjelder denne sommeren, så bruk fantasien og finn på ting i nærheten som ikke koster så mye. Hvis han ikke vil være med, så kom over skuffelsen og prøv å få med noen andre. Men hvis det er slik samlivet deres er, at han ikke gidder å finne på noe og bruke tid med dere, så må det tas tak i. Du vil vel ikke ha det slik i uoversiktlig framtid?

Anonymkode: 7a681...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det samme som mannen din vil. Korte turer i Norge, men masse kos og koselige aktiviteter. Barna er 1 og 3, så vil vente litt med flyreiser, venting osv.. syns en ferie skal være koselig for alle, så da legger vi lista etter hva alle kan kose seg med. Med sydentur vet jeg at flyturen hadde vært pyton, alle restaurantbesøk og vi møtte løpt etter 1. Åringen dagen lang.. om et par år er situasjonen en helt annen 👍

Anonymkode: d49fc...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du anbefale noe i kort avstand til Kielferga?? På forhånd takk for svar☺️

(Ikke hi)

Anonymkode: b4304...bee

Ta en titt på denne siden:

https://www.sh-tourismus.de/ 

Jeg kan anbefale Husum, Büsum og St.Peter Ording (som ligger på vestkysten). Ikke langt å kjøre og det går også tog. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Ta en titt på denne siden:

https://www.sh-tourismus.de/ 

Jeg kan anbefale Husum, Büsum og St.Peter Ording (som ligger på vestkysten). Ikke langt å kjøre og det går også tog. 

 

Takk🙏🏻👌🏻

Anonymkode: b4304...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke orket å dra til syden med så små barn og hvertfall ikke med en på 10 mnd før alle vaksiner er tatt. 

Men ferie er så mye mer enn syden. Hva med Danmark? Man kan fort få sydenfølelse der! Og perfekt for alle aldre. Mannen din er kjip om han ikke vil noenting. Sånn var min også, det måtte han bare legge av seg. Nå storkoser han seg hvert eneste år i Danmark. Har jobbet ham opp fra 4 dager til 14 dagers tur 😁 Og huskjøp der står for tur, om alt går rett vei :) 

Anonymkode: 45bab...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peset med ferie i Norge er jo det ustabile været. Her jeg bor har vi til gode å ha en hel dag med sol OG nærmere 20 enn 15 grader i år.... Vi hadde 24, men var overskyet og nærmeste storm i vindkast.....

Man kan ikke planlegge NOE fra dag til dag,- eller man må planlegge 3-5 ulike ting alt fra hvilke vær man får. Dette MÅ gjøres hver dag: Skal love dere at etter 3-4 dager UTEN planer, så blir man GAL av å "være impulsiv" å ta ting på sparket å ende opp med å stå i kø på lekeland, ikke få kinobilletter fordi det er fullt, osv og man har endt opp med å sitte hjemme å "kose seg" med spill, fargelegge, bygge lego, se film...

 

Som dere sier, for barn er strand ei strand, vann er vann, men når man i løpet av hele sommerferien risikerer at det ikke er vær til å dra på stranda en eneste gang,- at når babybassenget er fylt opp så er det blitt skyer og for kaldt å sette pjokken oppi, at hver jævla grillmiddag må inntaes inne fordi regnet kom før maten var ferdig,- ja da er "koselig familieferie" en saga blott for denne dama! Hvor bor dere alle sammen som kan gjøre slike ting, for sikkert når dere tar ut sommerferie????

Jeg "Må ha sydenferie" hvert år, for JEG er den som må ta tak i ting og planlegge noe for at ikke mannen skal starte opp med prosjekter hjemme og styre og bråke og banke fra morgen til kveld, og JEG irritere meg grønn over rot, oppvask, klær og div som ligger STRØDD hjemme. Drar vi på ferie er mannen flink til å delta i familien, og ta fri (og ALL er merkelig veldig flinkt til å rydde opp og ta del i "hverdagsrydding om vi bare drar BORT fra huset), men han er helt ute av stand til å være med å finne på noe å gjøre utenom teltet, campingvogna eller hotellet! Det er min jobb. Da er det enklest for MEG at jeg i alle fall vet hvordan været blir fra dag til dag,- og jeg legger da inn ulike utflukter i passe "Intervaller" gjennom ferien, mens vi de andre dagene gjør nettopp det alle "sydenhatere" sier  her er ferie, som kan gjøres hjemme i Norge,- vi sover lenge, koser oss med kortspill, spiser lunsj ute i det fri, går til stranda bader, slapper litt av, barna leker og koser seg, så tar vi noen timer innendørs og leker, leser, slapper av, går til bassenget kanskje, så hjem og spiser litt og går en tur til stranda igjen....Tar ting som det faller seg. Kunne GODT gjort det på campingplass i Norge også, men igjen,- da er ALT avhengig av været...Og jeg sitter ikke inn og "koser meg" i ei uke eller to! Selvsagt er jeg vanntett og kan være ute i styggvær,- og vi er vel over snittet mye ute og finner på ting hører jeg,- men jeg vil da ha sommer også..... Jeg tåler dårlig et helt år uten å ha opplevd over 20 grader en eneste dag , uten å ha badet i sjøen. Har gjort det, som ung og "fattig";- og jeg hadde en sommer med knallvær, den beste (og billigste)sommer ever, men de to andre ligger gjemt i hukommelsen som et virkelig mareritt. Er man værsyk så er det FRYKTELIG lite man kan gjøre med det. Livet hadde vært MYE enklere om man kunne tilpasse seg trøndersommer med samme glade, lette sinn som noen gjør. Men jeg er ikke der,- og jeg er vel såpass normal at følelsene mine styrer jeg ikke særlig godt over.... Stabilt godt vær ei uke eller to er alt jeg ber om,- det FÅR man ikke her jeg bor.. Den skal jo treffe på en av de tre ukene man tar ut ferie også!!!!

 

HI skjønner deg godt. Men ferie i syden med barn er ikke å ligge på ei solseng hele dagen, lese ei bok, duppe litt av. Nei, man tilbringer nok store deler av tiden ute liggende på magen i et barnebasseng eller i sjøkanten, får sand i trusa og håret og man må løpe etter barna og leke med de hele deres våkne tid mer eller mindre...Men DET er da bare gøy! Nå er barna så gamle at vi kan slappe av, og en dag er det godt, men nå savner jeg at barna HELE tiden var i stand til å ville gjøre noe, nå ligger de å leser og hører på musikk og vil bade alene.....:( Men vi kjøper inn vannleker for spill på strand og i sjø og vi drar de med oss, og de tør da opp og blir med på leken etter hvert nå også!

 

Anonymkode: 61f9f...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...