Gå til innhold

Blir så trist når alle andre reiser på ferie med barna sine mens jeg og mannen må nøye oss med en tur på stranda her i Norge :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir rett og slett veldig trist. Vi har to barn og vi har aldri vært på ferie sammen verken før vi fikk barn eller etter. Når jeg sier til mannen kan vi ikke spare litt penger til ferie noe jeg vet vi får til hvis vi ikke bruker penger på tull så kunne vi ha tatt hos en tur til Kypros eller Helles, mange får jo syden ferie for over 1000 lappen tur retur og kanskje til å med hotel. Får bare til svar barna er så små det blir ikke noe koselig :( kjenner jeg blir veldig deprimert av å tilbringe hver eneste sommere i Norge, sitte hjemme eller en tur i parken eller stranda. Barna er 2 og en baby på 10 mnd. Mener allikevel at vi kunne ha fått det kosleig. Familie har tilbydd seg å ta av seg minste på 10 mnd mens jeg og mannen og 2 åringen tar oss 1 uke i syden men det er heller ikke bra nok for mannen :(

noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 5ca4d...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det vel bare å bestille en tur og ta med barna? Har ikke mannen lyst så kan han vel bare bli hjemme?

Anonymkode: 57157...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evablaum skrev:

Du er rar

Er jeg rar fordi jeg vil gjøre noe koselig med min familie når det er sommer?

Anonymkode: 5ca4d...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er det vel bare å bestille en tur og ta med barna? Har ikke mannen lyst så kan han vel bare bli hjemme?

Anonymkode: 57157...e0f

Tørr ikke å dra alene med to barn til syden. 

Anonymkode: 5ca4d...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er jeg rar fordi jeg vil gjøre noe koselig med min familie når det er sommer?

Anonymkode: 5ca4d...29b

Koselig med familien= utenlandsreise? Rar!

Vi har 2 barn, 1 og 3 år. Skal kun være i Norge i sommer, ikke pga økonomi, men fordi vi ønsker det selv. Og tro meg, vi har hittil hatt en utrolig koselig sommer sammen, og vi er heldigvis ikke kommet til juli engang!

 

Men, det er bare å sitte der og sutre, og se at sommeren plutselig er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din har rett, det blir ikke så koslig når begge barna er så små. ;)

Da er det like greit å holde seg i nærheten av hjemmet .

Ikke depp over dette nå. Vent et par år og reis til varmere strøk da. Da blir det raskt litt lettere når barna er større.

Fokuser heller på å lage en så koslig sommer her hjemme istednfor å fokusere på det du IKKE kan gjøre i år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tørr ikke å dra alene med to barn til syden. 

Anonymkode: 5ca4d...29b

Hvorfor ikke? Er det så viktig for deg så er det jo bare å bestemme seg for å dra. Så mye mer skumle ting skjer ikke i "syden" altså.

Anonymkode: 57157...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jeg rar fordi jeg vil gjøre noe koselig med min familie når det er sommer?

Anonymkode: 5ca4d...29b

Ja. For du syter og er tafatt. 

Blir så trist når folk uten ryggrad skaffer seg unger. 

Anonymkode: a2f03...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til de blir større, blir bare stress med 2 så små barn som ikke bør være i solen. Vi reiste første gang med min da han var 3 år , det syntes vi var stress selv om vi var 3 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg skjønner ikke at du er egoistisk nok til å ville dra fra en 10mnd gammel baby en hel uke bare fordi DU vil til syden). 

 

Forøvrig har mannen din både riktig og galt.. Vi har nettopp vært på vår tredje sydentur, med vår nå 18 mnd gamle unge. Han var 10mnd når vi reiste første gang. Det har gått helt fint alle gangene. Han elsker å bade så han koser seg. Men ligge i sola ved bassenget og slappe av? Glem det... Mini må passes og aktiviseres hele tiden...

 

Trygghetene vi har hjemme (med alt fra trappegrind, til gjerde rundt lekeplassen. Eller lekeplass i det hele tatt) er ikke over alt, og det er ikke godt nok å lene seg tilbake og bare observere. Jeg har aldri vært så mye i basseng daglig som forrige sydentur.. Minsten nektet å sitte stille i babyplaskebassenget vi kjøpte og ville bade i det store bassenget ;)

 

Det kan være krevende å aktivisere og holde små barn fornøyde på ferie. Spise ute på restaurant - hvor lenge gidder dine unger å sitte stille og vente på å bestille, vente på maten, vente på regningen? Sovner de i vogn på kveldstid hvis dere vil spise ute - eller blir de overtrøtte og skriker av full hals? 

 

Det er ikke bare idyll altså, og det kan bli noe heeeelt annet enn du fantaserer om. Men til tross for at vi ikke akkurat fikk liggesår i solsengene og måtte bytte på å bade med mini, bytte på å spise etc (er aldri sånn hjemme) så hadde vi en fin tur. Men bare fordi vi begge tok i et tak og begge var innstilt på å gjøre ting så bra som mulig (og begge ønsket å dra). 

Anonymkode: b3e29...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna er enda små det blir mas og stress med de to til Syden i varmen, vent til de litt større.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden er mer enn Syyyyden. Ferie er det man gjør det til. Og det er definitivt ikke noe likhetstegn mellom "ferie" og "syden", det er å sette begrensninger for deg selv som bare gjør det trist og vanskelig. Det høres vel generelt ut som helt andre ting enn manglende sydenferie som er problemet hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tenker st det blir stress, har dere reist med så små barn? Vi dro til Kroatia første gang når den eldste var 8 mnd, og har vært på tur 1-2 ganger i året siden det. Jeg har aldri syns det har vært stress. Vi har selvfølgelig leid leilighet istedenfor hotell. Og vært innstilt på at mye av ferien legges opp etter barnas behov. Restaurant f.eks har aldri vært noe problem, men så har vi jevnlig gått ut å spist for å trene på det.

Anonymkode: 57157...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du absolutt til "syden"? Nordvest/øst-kysten av Tyskland har supre strender. Ikke er det langt å reise heller. Flotte ferieleiligheter med alt utstyr og svært barnevennlig, rent, ryddig og oversiktlig, minimale sjanser for at dere bli syke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tørr ikke å dra alene med to barn til syden. 

Anonymkode: 5ca4d...29b

Sett den minste der du fikk tilbud om, da. Eller legg planer sammen med en venninne. Ikke omfavn offerrollen, det er ikke mannen din som bestemmer over deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som tenker st det blir stress, har dere reist med så små barn? Vi dro til Kroatia første gang når den eldste var 8 mnd, og har vært på tur 1-2 ganger i året siden det. Jeg har aldri syns det har vært stress. Vi har selvfølgelig leid leilighet istedenfor hotell. Og vært innstilt på at mye av ferien legges opp etter barnas behov. Restaurant f.eks har aldri vært noe problem, men så har vi jevnlig gått ut å spist for å trene på det.

Anonymkode: 57157...e0f

Syns ikke det er stress. Det eneste som er masete, er køene på flyplasser. Det er der ungene har det verst, i alle fall. Så snart ventingen er overstått og flyturen starter blir det litt morsommere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby i syden er et sant helvete. Ommannen din i utgangspunktet er negativ blir det et mareritt for deg.

Vi har økonomi til å feriere i utlandet, men velger å være i Norge. Gleder meg!

Anonymkode: b4f6c...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Syden kommer du for 1000 kr? Og har du virkelig måttet tilbringe to somre i Norge? Buhu. Skjerp deg og bli voksen. 

Anonymkode: 0890b...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig synd på deg, HI. Du har mann og to friske barn, dere har nok å leve for, nok til at dere velger å sløse bort penger også (iflg. deg selv). Det er virkelig synd på deg... eller ikke!

Om du velger å bli "veldig deprimert" fordi dere ikke reiser til syden og velger å ikke ha det koselig i Norge, da har du enten for få problemer i livet ditt, eller du liker å synes synd på deg selv.

Anonymkode: 595d0...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner mannen din godt jeg. Har barn på samme alder som deg og sydentur er utelukket de nærmeste årene. 

Jeg ville heller ALDRI dratt ifra en baby på 10 mnd for en uke, det er jo helt på tryne å i det heletatt vurdere for en sydentur...

Anonymkode: 137b5...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på campingferie i Sverige og ellers skal vi "bare" være hjemme. Dra på turer i nærområdet, telte, fiske, gå på kino og være turist i egen by. Gleder meg supermasse og ungene er fornøyde med ferieplanene :)

Ferie kan inneholde akkurat hva dere vil. Må ikke dra til syden for å ha en koselig ferie. Og om du absolutt vil til syden så kan du spare penger :)

 

Anonymkode: 6d310...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at mannen ikke orker å dra til Syden med så små barn. De har da virkelig ingen ekstra glede over å sitte der nede med ei bøtte i hånda og sand i rumpa. De kan likegodt sitte på ei strand hjemme.  Nei vent til minste er 3-4 år så de får en glede av turen 👍

Anonymkode: 2ca18...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...