Gå til innhold

Barberte legger - men de blir så stygge


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har mørke hår, og da skinner pigmentene fra hårrøttene og den delen av håret som er under huden gjennom lys hud. Det blir sånn av barbering.

Bruker du en god nok høvel? Kan virke som om du har en lett irritasjon også. Jeg bruker kun den beste høvelen beregnet for herrebarbering, de er de beste. Kvinnehøvlene jeg har forsøkt gir ikke like tett barbering, virker mindre kvasse, og da er det lettere å få irritasjoner, samme om høvelen er gammel.

Om du vokser eller bruker en sånn epilator så vil du slippe problemet en stund, for da trekker du ut hele hårstråene inkl. hårrøttene, og da vil du på sikt også minske hårproduksjonen.

Anonymkode: cf3d3...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja har mørke hår. Voksing hjemme har jeg lært ikke fungerer så godt når man har en kraftig hårvekst?

Har vokset proft et par ganger, men det vokser ut igjen etter fem-seks dager, og jeg har ikke råd til å gjøre det flere ganger i uka.

Bruker i utgangspunktet herreblad, men denne gangen var jeg tom så brukte en som er litt gammel. Det er sikkert grunnen til irritasjon. Hvor mange ganger bruker dere barberbladene?

Anonymkode: 5c62b...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe trøst, så skulle jeg forte meg å barbere meg i dag og det endte med et langt kutt på 5 cm på baksiden av låret 😜😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp deg en epilator. Fryktelig vondt første gangene, men kjenner det knapt etter en stund med jevnlig bruk. 

Slipper grisete hjemme-voksing eller dyr salong-voksing, men får tatt hårene ved rota så du slipper de sorte barberingsprikkene. 

Anonymkode: 70a56...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt lyse hår og ser helt lik ut så tviler på at fargen har noe med problemet å gjøre!

Anonymkode: 8f357...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med epilator og voks, må man ikke vente til håret har vokst en viss lengde før man gjør det igjen? Det funker dårlig hvis man vil ha glatte legger hele sommeren... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilator kan være et herk. Søsteren min fikk masse inngrodde hår som laget store kviser på leggene. Hver kvise måtte vi klemme på og deretter dra ut lange hår som hadde grodd innover i leggen. 

Hvorfor barbere leggene egentlig? Jeg har begynt å drite i det...... gikk i bursdagsselskap her om dagen uten barberte legger. Om andre syntes det er ekkelt dreit jeg i. 

Anonymkode: 9cbe0...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...