Gå til innhold

Hull i ørene på baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ett statussymbol tror jeg,jenter får hull i ørene omtrent rett etter fødsel der nede.  De ville nok ikke sett på det som en forbrytelse å ta henne med å få hull i ørene uten min viten og vilje,men gjort det som en overraskelse og for at de kan vise henne stolt frem tenker jeg. Vet det vil bli ett styr uten like,så prøver å finne en løsning på dette selv før vi drar. Det kommer til å bli veldig vanskelig å holde hardt mot hardt når vi er der. Jeg og far mot 50 jævla sterke meninger.. Jeg tar heller hull her i Norge enn der nede,men så vil jeg egentlig ikke det heller :/  magnet øredobbene har jeg hvertfall skrinlagt som en løsning.

HI

Anonymkode: f9d15...b33

Og dit vil du dra? Og dem vil du overlate ungen din til? Du får sørge for at de aldri har noen sjanse til å "ta henne med", da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytter du ut mannen i ditt liv så enkelt altså? At om det er noen utfordringer så bare bytter du han ut med en mer passende? 

Så sørgelig. 

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Selvsagt bytter man ut en som viser seg å være en uopplyst barbar. Fortrinnsvis før man får barn med ham, selvsagt, men det er aldri for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mamma_bergen skrev:

Jeg ser ikke poenget med å lage hull i en baby. Er de ikke pen nok som dem er? Agumentet med at det er bedre å ta de når de er små fordi de da ikke plukker og lager infeksjoner som småbarn er også idiotisk. Vent til barnet kan velge selv. Min måtte vente til hun var ti år, men hun har valgt å vente enda, hun er nå snart 12. 

Og kanskje tar hun aldri hull. Jeg er 46 og har aldri ønsket meg det.

Anonymkode: fdd0d...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytter du ut mannen i ditt liv så enkelt altså? At om det er noen utfordringer så bare bytter du han ut med en mer passende? 

Så sørgelig. 

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Dersom mannen min hadde ønsket å utsette barnet vårt for helt unødvendig smerte hadde han lett blitt byttet ut, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Hvis min mann skulle ha ønsket å påføre ungene mine smerte, ville han ha dinglet i en meget, meget tynn tråd. Det handler ikke om "utfordringer", det handler om verdier.

Men hi skriver jo at mannen er 'på hennes side'. Det var MTN som mente at mannen kunne byttes ut hvis hi ikke var fornøyd med svigerfamilien. 

Det er ikke rart at det finnes mange skilsmissebarn om det er gjengs holdning. 

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hi skriver jo at mannen er 'på hennes side'. Det var MTN som mente at mannen kunne byttes ut hvis hi ikke var fornøyd med svigerfamilien. 

Det er ikke rart at det finnes mange skilsmissebarn om det er gjengs holdning. 

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Eh, hvis mannen ikke har testikler nok til å fortelle sin egen familie hvor skapet står, så lover det dårlig for forholdet. Et par er en enhet som består av to, ikke av kona, mannen, svigermor, svigerfar, gåse våse, gasse vasse, ande vande og sju skrikerunger, altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Pashla skrev:

Eh, hvis mannen ikke har testikler nok til å fortelle sin egen familie hvor skapet står, så lover det dårlig for forholdet. Et par er en enhet som består av to, ikke av kona, mannen, svigermor, svigerfar, gåse våse, gasse vasse, ande vande og sju skrikerunger, altså! 

Neida, det er det vel ingen som påstår. Men å foreslå å bytte ut mannen, 'fordi det finnes mange kjekke menn i Skandinavia' pga at svigerfamilie kanskje, muligens kommer til å presse på for å gi baby hull i ørene er en enorm overdrivelse. 

Jeg lurer veldig på om en med håpløs norsk svigerfamilie får samme råd? Men da selvsagt at det finnes så mange kjekke menn i Afrika? 

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, det er det vel ingen som påstår. Men å foreslå å bytte ut mannen, 'fordi det finnes mange kjekke menn i Skandinavia' pga at svigerfamilie kanskje, muligens kommer til å presse på for å gi baby hull i ørene er en enorm overdrivelse. 

Jeg lurer veldig på om en med håpløs norsk svigerfamilie får samme råd? Men da selvsagt at det finnes så mange kjekke menn i Afrika? 

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Og relevansen var...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Og relevansen var...? 

Hva mener du? MTN foreslo å bytte ut mannen til hi (som er afrikansk) med en kjekk skandinav pga en heftig svigerfamilie. 

Det er relevansen...

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? MTN foreslo å bytte ut mannen til hi (som er afrikansk) med en kjekk skandinav pga en heftig svigerfamilie. 

Det er relevansen...

Anonymkode: 7c2ea...ae5

Og jeg støtter forslaget om  å bytte ut enhver vattpikk som ikke klarer å sette sitt eget barn og sin kones ønsker foran mora eller farens. Hva er kontroversielt med det? Om hun velger en japaner eller en marsboer for å erstatte ham er vel uinteressant her og nå.

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ett statussymbol tror jeg,jenter får hull i ørene omtrent rett etter fødsel der nede.  De ville nok ikke sett på det som en forbrytelse å ta henne med å få hull i ørene uten min viten og vilje,men gjort det som en overraskelse og for at de kan vise henne stolt frem tenker jeg. Vet det vil bli ett styr uten like,så prøver å finne en løsning på dette selv før vi drar. Det kommer til å bli veldig vanskelig å holde hardt mot hardt når vi er der. Jeg og far mot 50 jævla sterke meninger.. Jeg tar heller hull her i Norge enn der nede,men så vil jeg egentlig ikke det heller :/  magnet øredobbene har jeg hvertfall skrinlagt som en løsning.

HI

Anonymkode: f9d15...b33

Om du har så lite ryggrad at du ikke greier å kjempe for ditt barns rettigheter og trygghet, da burde du ikke fått barn - og i hvert fall da ikke med en mann som er samme typen og kommer fra en kultur hvor familiens ord er lov.

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke tatt barnet med på besøk til mannens hjemland før dere begge to ble enige på forhånd OG familien informert om at det er helt uaktuelt at de tar hull i ørene på babyen. Det er også helt uaktuelt at de gjør det noengang uten ditt samtykke!

Det å ta hull i ørene på babyer kommer av kunnskapsløshet. Før i tiden ble det sagt at små barn, frem til to års alder, ikke hadde evne til å føle smerte! Jeg er såpass moden at jeg ble sydd på sykehus i Norge uten bedøvelse da jeg var rett under to år. Min mor protesterte vilt mot at de nektet å gi meg bedøvelse (fikk en i familien til å holde meg mens hun kranglet med legene på et annet rom). Kom ingen vei. Hun holdt meg da de begynte å sy, og da jeg rykket til og hylskreik ved første stikket, slik at de ikke fikk nålen riktig satt og måtte stikke der igjen, da sa de at det var jeg som var et vanskelig barn og min mor som var håpløs i oppdragelse som ikke greide å holde barnet sitt rolig. De sydde den gangen fem-seks sting rett ved øyet på meg.  Ikke så veldig mange år etterpå begynte forskning å vise at små babyer og små barn har MER smertefølelse enn man har når man blir voksen. Dvs. mange som tar hull i ørene har ikke kunnskap, men henger igjen i foreldede kulturelle tradisjoner som de ser på som viktigere enn barnas helse, og de nekter å ta til seg nyere kunnskap. Slike folk skal man ikke la bestemme noe som helst!

Det er heller ikke noe argument at det går fort, for det er to stikk, og smerten sitter igjen lenger. Babyen vil ha smerter og ubehag inntil det er helt grodd. Så kommer risikoen for infeksjoner i tillegg. Det er risiko for infeksjoner i Norge, i Afrika er risikoen mangedoblet. Så kommer babyens ubehag og smerter pga. at øredobben gnager mot den tynne huden på hodet bak øret når barnet ligger på siden. Så har du risikoen for at andre barn ved uhell eller fordi de vil se på drar av barnet øredobben (f.eks. i barnehagen), og dermed river opp barnets øreflipp. Øret er dessuten et sted på kroppen som har mye nerver og dermed blir smerter også deretter.

Om du ønsket en dukke - da burde du fått en dukke. Da ville det ikke spilt noen rolle om du ville pynte den slik du eller andre ønsket, eller at du ikke har ryggrad nok til stå opp for barnet og beskytte dette mot unødvendig smerte.

Ikke reis til Afrika før du vet at både du og mannen har fått litt mer ryggrad enn dere har nå OG dere da har informert om at hans familie må respektere deres ønsker om å IKKE ta hull i ørene på barnet. Hvis og når barnet skal få det så skal det gjøres i Norge og når dere bestemmer det.

Enkelte burde virkelig bli mer modne før de ble i stand til å avle...

Anonymkode: be9fb...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff, dropp det. Jeg har ikke hull i ørene selv, og lever fint med det. Ser ikke at det skal være en nødvendighet?

Anonymkode: 13c47...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe av det mest idiotiske jeg ser. Og Jeg innrømmer glatt at jeg har fordoommer mot foreldre som tar hull i ørene på babyer og små barn. Ingen babyer trenger ørepynt, uansett om faren er afrikansk eller ei. Og hvis familien han sin ikke respekterer det, og gjør det alikevel, så hadde det vært siste gang de hadde sett babyen. For da kan jeg bare tenke meg hva de finner på neste gang de er uenige. Og øredobbene hadde jeg tatt ut igjen med en gang, så det fikk gro igjen.

Anonymkode: 365b3...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man RØRER ikke kroppen til SMÅ BARN, som ikke kan forsvare seg eller har bestemt det selv! Hvem tror folk at de er som tror de har rett til å endre på kroppen til noen andre uten samtykke?? 

Når jeg ser små barn med hull i ørene ser jeg for meg det stakkars lille barnet som har blitt holdt fast, mot sin vilje, mens det har grått og prøvd å komme seg unna mens noen faktisk stikker tykke nåler igjennom dem. Å de som står bak dette er faktisk foreldrene selv! 

Mulig de henger etter i utvikling i andre land, da bør man heller hjelpe med å utvikle dem og undervise dem. Å ser jeg noen små barn her i siviliserte Norge med hull i ørene ser jeg så absolutt ned på foreldrene. 

Virkelig ikke sosialt akseptert!

Anonymkode: 8140f...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...