Gå til innhold

Skal ha 50% stilling som lærer. Skal jeg være med på alle 4 planleggingsdagene til høsten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan du avspasere, leder må bare sette inn vikar for deg :-)

Anonymkode: b59de...9d9

Syns heller vikaren bør gå på plandag, da...

Seriøst: vikarer sparer de til folk blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.6.2017 den 22.53, Anonym bruker skrev:

Jeg driver egen bedrift i de 50 prosentene jeg ikke jobber i skolen. Å forlange at man skal bruke timer som ikke kompenseres i form av lønn er bare frekt. Da tenker arbeidsgiver at man skal donere av sin tid. Det har i alle fall ikke jeg råd til, for nettopp sånne ting (som ledelsen tar som en selvfølge) er blant det som ødelegger for oppbyggelsen av et nytt firma. Hvorfor skal mitt firma donere penger til en skole...? 

(Og hvorfor skal f eks en småbarnsmor som "går hjemme" i 50% donere av sine barns tid til arbeidsgiveren?) 

Anonymkode: 5cbbc...e74

Helt enig! Man driver ikke veldedighet heller!

Anonymkode: 85956...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Man driver ikke veldedighet heller!

Anonymkode: 85956...8a4

Forsiktig med hva du sier. Du er på Norges største samleplass for birdrag og stønad.

Anonymkode: 08742...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pashla skrev:

Syns heller vikaren bør gå på plandag, da...

Seriøst: vikarer sparer de til folk blir syke.

Ungenes lærere både avspasere og tar ferie utenom skolens ferier. Det er helt vanlig her. Noen ganger får de vikar,  andre ganger kommer bare en lærer fra en annen klasse innom og setter på en film. Jeg kan ikke si jeg er imponert, men det er sån det fungerer.

Anonymkode: a5025...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ungenes lærere både avspasere og tar ferie utenom skolens ferier. Det er helt vanlig her. Noen ganger får de vikar,  andre ganger kommer bare en lærer fra en annen klasse innom og setter på en film. Jeg kan ikke si jeg er imponert, men det er sån det fungerer.

Anonymkode: a5025...e05

Ferie kan man ikke ta utenom skoleferiene, hvis man ikke er over 60 og har krav på en ekstra uke. Eller har vært i svangerskapspermisjon og samlet opp ekstra ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pashla skrev:

Ferie kan man ikke ta utenom skoleferiene, hvis man ikke er over 60 og har krav på en ekstra uke. Eller har vært i svangerskapspermisjon og samlet opp ekstra ferie. 

Godt mulig de kaller det ulønnet permisjon sån formelt, men på ukebladene skriver de at de skal ha ferie.

Anonymkode: a5025...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Vikar? Hva er det? Hos oss settes det bare inn tilsyn når vi er borte. 
 

Jeg arbeider 80%, og har fri en dag i uka. Den dagen er «hellig», så da er ikke jeg på jobb, planleggingsdag eller ei! 

Endret av Gjest
Mer på hjertet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Loppelure skrev:

Vikar? Hva er det? Hos oss settes det bare inn tilsyn når vi er borte. 
 

Jeg arbeider 80%, og har fri en dag i uka. Den dagen er «hellig», så da er ikke jeg på jobb, planleggingsdag eller ei! 

Så du hentet opp en tre år gammel tråd for å informere om dette??

Anonymkode: b30fe...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2017 den 8.22, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid jobbet deltid og deltar dermed ikke 100% på planleggingsdagene. Du skal møte på 3 av dem. 

Anonymkode: d3638...89a

Så da avspaserer du bare halvparten av de de i 100% gjør også? 

Anonymkode: 20537...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så da avspaserer du bare halvparten av de de i 100% gjør også? 

Anonymkode: 20537...3c3

Selvfølgelig gjør hun det, ettersom hun allerede har fri halvparten av dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår skole er stillingen for under 100 % kalibrert på en måte som gjør at alle må møte på alle planleggingsdager uansett stillingsprosent. Det går opp til slutt for dem.

Anonymkode: 5265f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2017 den 23.28, Anonym bruker skrev:

På lik linje som de med 100% stilling?

Anonymkode: a2c38...7ab

Nei, to av dem, eller halve dagen på hver.

Anonymkode: 5cbbc...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

På vår skole er stillingen for under 100 % kalibrert på en måte som gjør at alle må møte på alle planleggingsdager uansett stillingsprosent. Det går opp til slutt for dem.

Anonymkode: 5265f...6c3

Det går IKKE opp... tro meg.

Anonymkode: 5cbbc...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Loppelure skrev:

Vikar? Hva er det? Hos oss settes det bare inn tilsyn når vi er borte. 
 

Jeg arbeider 80%, og har fri en dag i uka. Den dagen er «hellig», så da er ikke jeg på jobb, planleggingsdag eller ei! 

Hi har nok funnet ut av det nå

Anonymkode: 873f3...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det går IKKE opp... tro meg.

Anonymkode: 5cbbc...e74

Jo, det går opp. Vi setter opp planfestet tid selv, og prosenten er beregnet utifra planleggingsdager, utviklingssamtaler for kontaktlærere og antall fagdager. Innen de rammene kan vi selv bestemme når vi kommer og går så lenge vi sørger for at undervisningen og møter kommer med. Har flere kollegaer som jobber deltid og er veldig fornøyd med ordningen. 

Anonymkode: 5265f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2017 den 9.59, Anonym bruker skrev:

Dersom man faktisk jobber 50% på 2 skoler så forstår jeg det, Dersom man går 50% hjemme, syk eller ikke, så vil jeg påstå at en planleggingsdag er en litt viktigere dag enn de fleste andre og man har muligheten til å påvirke hva som blir sagt og avgjort. Du har egeninteresse av å stille opp. Det er lov å ha litt yrkes stolthet selv om man jobber 50% og stille den dagen, lønn eller ikke. Lukter smålighet og flisespikkeri. Skal man på død og liv ikke møte opp en time mer enn man må eller får betalt for? Jeg jobber 100% man-fre og er pålagt å jobbe 6 lørdager i året. Ja, jeg får betalt som du kanskje ikke får, men så jobber jeg over 100% i året i motsetning til Hi. Jeg ville stilt for min egen del. Ser ikke problemet.

Anonymkode: 08742...b8f

Har du noen anelse om hvor mye tid som vaskes bort på planleggingsdager i skolen? I stedet for å faktisk få planlegge, må vi bruke tid på helt uvesentlige foredrag og rene reklameinnslag for læreverk.

Anonymkode: 33b03...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at en lærer som jobber 50% fremdeles må sette seg inn i 100% av informasjon mailer osv, noe som ikke er en helt ubetydelig jobb.

Anonymkode: 51ba7...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...