Gå til innhold

AUGUST <3


januar-jenta

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Siljevanilje34 skrev:

Da er egguttaket over, 22 egg ut. 🐔 Det er for mange til at det kan settes inn i denne syklusen, da risikoen for overstimulering er høy. Alt over 15 egg øker visst risikoen, og de anbefaler da å ikke sette inn. 

Så da er det bare å krysse fingrene for at minst ett av eggene blir befruktet, utvikler seg og kan fryses 🙄 kjempespent på tlf i morgen 🙃

Hvordan gikk det Nile76? Krysser fingrene for at dine egg ble befruktet og at du får sette inn 🌸

Wow🙏🏻 Så mange egg. Lykke til, håper det blir mange gull egg🤗

 

57 minutter siden, Nile76 skrev:

Snakket nettopp med laben og ett av eggene hadde blitt befruktet og så bra ut💃😃jippi og hurra! De to andre var visst befruktet men med to (!) sperm og kunne ikke brukes🙈

Satser på at det er gull egget som ligger der på laben nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet! Nå ringte de fra klinikken, 11 av eggene ble befruktet! 🙌🏻🤗 i morgen ettermiddag får vi vite hvor mange som har utviklet seg nok til frysing... håper det går bra... men enn så lenge er jeg så lettet, takknemlig og glad 😇

Nile76, hvordan går det, blir det innsett i morgen for deg? Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det var fantstiske tall👏🏻 Det blir sikkert mange på frys! Så flott!!!

Jeg har time til innsett nå kl 13.30💞🌞er så spent!

Igår sa de egget var befruktet og idag ser de hvordan det har delt seg. 

Tolker det som godt tegnat de ikke har ringt og avlyst pga dårlige delinger etc.

Må jo bare være positiv og tenke gode tanker, selv om fallhøyden er stor. Skulle så gjerne ha noen på frys.. menmen.. 

Oppdater oss om resultatene når du hører fra labben👏🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med innsett! Godt tegn de ikke har ringt ja, så da er nok alt bra! Heier på deg! 👏🏻🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siljevanilje34 skrev:

Herlighet! Nå ringte de fra klinikken, 11 av eggene ble befruktet! 🙌🏻🤗 

Det var en god fangst😜 Håper på det samme selv neste uke, men vet etter 3 forsøk tidligere at jeg ikke har så mange egg. Pleier å få ut 6-9 og 3-4 befruktet. 6 år siden sist da, så kan jo hende det blir annerledes denne gangen. Spent på UL imorgen😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, januar-jenta skrev:

Det var en god fangst😜 Håper på det samme selv neste uke, men vet etter 3 forsøk tidligere at jeg ikke har så mange egg. Pleier å få ut 6-9 og 3-4 befruktet. 6 år siden sist da, så kan jo hende det blir annerledes denne gangen. Spent på UL imorgen😛

6-9 er jo optimalt antall det, og med 3-4 befruktet er det jo perfekt! Ikke bra med for mange, kvalitet er bedre enn kvantitet, samt at jo høyere antall dess større fare for overstimulering.

lykke til på UL i morgen! Krysser fingrene!!

🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2017 den 23.15, ~Lena~ skrev:

Hei Silje! Så kjekt du ble med her sammen med oss 😊 

Har hørt masse positivt om klinikk hausken, vi bruker Haukeland, jeg har gått på sprøyter i 5 dager idag. Har min første ul på torsdag! Spennende. 

Hold oss oppdatert , så krysser vi fingrene for positive tester fremover 😃 

 

Januar-jenta: Helt enig at dagene har gått veldig fort i det siste, nærmer seg ul for oss begge to nå snart! Hadde du hatt uttak tidligere?

Håper undersøkelsen i dag gikk bra! 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk bra Silje 😍 Dette høres fint ut! 

Ul gikk fint idag, de fant 3-5 follikler på hver side sånn ca sa de. Var litt vanskelig og se, og de lå på 9-10 (mm)? tror jeg de sa. Så de økte puregonen med 100ie, så blir det ny ul på mandag 😊 

Hvordan går det med dere andre? ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er egget satt inn og jeg går vel inn i "rugetiden"😂 Gikk fint idag og egget hadde delt seg riktig. Alt innen normalen💞

Blir noen nervøse dager fremover. 

Gleder meg til å følge dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nile76 skrev:

Da er egget satt inn og jeg går vel inn i "rugetiden"😂 Gikk fint idag og egget hadde delt seg riktig. Alt innen normalen💞

Blir noen nervøse dager fremover. 

Gleder meg til å følge dere andre!

Fantastisk!!! Så glad for at det gikk bra!! 😃👏🏻👏🏻👏🏻 Kos deg i rugetiden 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL idag og alt var fint, var 5-6 egg tilsammen i samme størrelse. Litt få synes jeg, men trenger jo bare 1 gull egg😜

Uttak blir på tirsdag, dagen før unga sin bursdag, skikkelig spent nå ja😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra januar-jenta! Krysser fingrene for deg på tirsdag 😘

5 av mine 11 befruktede egg har utviklet seg normalt siden befruktningen i går, og skal videreutvikle seg til blastocyster i helgen og da forhåpentligvis fryses ned på mandag 🙏🏻 Det er så spennende dette, tenker ikke på annet 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å høre om alt som skjer her inne, jeg skal ha innsett av fryseegg torsdag hvis opptining onsdag går fint😉 gleder meg. Har nå litt ferie for å nyte livet i dagene før😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det egguttak på fredag, gruer og gleder meg.. Gleder meg til og høre hvordan det går med dere andre i gruppen ❤️ 

Så spennende Petra, håper opptiningen går bra! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ~Lena~ skrev:

Da blir det egguttak på fredag, gruer og gleder meg.. Gleder meg til og høre hvordan det går med dere andre i gruppen ❤️ 

Jeg skal i ilden imorgen formiddag, wuæææh, kjenner jeg gruer meg litt😱 Skal få rikelig med smertestillende da heldigvis👍I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, januar-jenta skrev:

Jeg skal i ilden imorgen formiddag, wuæææh, kjenner jeg gruer meg litt😱 Skal få rikelig med smertestillende da heldigvis👍I

Masse lykke til ! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende øyeblikk ligger jeg på IVF klinikken og er ferdig med uttak👍 det ble hele 7 egg, veldig fornøyd med eggsamlingen. De skal ta ivf på 3 av de og icsi på 4 av de. Gjorde ganske vondt, men fikk en god dose smertestillende i veneflon😵

15027861732551492589289.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, januar-jenta skrev:

I skrivende øyeblikk ligger jeg på IVF klinikken og er ferdig med uttak👍 det ble hele 7 egg, veldig fornøyd med eggsamlingen. De skal ta ivf på 3 av de og icsi på 4 av de. Gjorde ganske vondt, men fikk en god dose smertestillende i veneflon😵

15027861732551492589289.jpg

Så bra, det ble endel egg det 👍🏼 Håpe noen av dem er gullegget 💛 

Jeg fikk ikke smertestillende i veneflon sist gang i februar, fikk en sprøyte i magen og noen tabeletter. Håper ikke det blir noe vondere for meg denne gang, opererte bort endometriose i magen i mai 😳

Masse lykke til imorgen også håper mange eller alle blir befruktet 💛💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, januar-jenta skrev:

I skrivende øyeblikk ligger jeg på IVF klinikken og er ferdig med uttak👍 det ble hele 7 egg, veldig fornøyd med eggsamlingen. De skal ta ivf på 3 av de og icsi på 4 av de. Gjorde ganske vondt, men fikk en god dose smertestillende i veneflon😵

15027861732551492589289.jpg

Gratulerer med 7 fine egg 🎉 hva er forskjellen på de to måtene? 

Anonymkode: 53a3d...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, januar-jenta skrev:

I skrivende øyeblikk ligger jeg på IVF klinikken og er ferdig med uttak👍 det ble hele 7 egg, veldig fornøyd med eggsamlingen. De skal ta ivf på 3 av de og icsi på 4 av de. Gjorde ganske vondt, men fikk en god dose smertestillende i veneflon😵

15027861732551492589289.jpg

Gratulerer så mye med vel overstått uttak og 7 egg😊👏🏻

Jeg skal selv starte på medisiner om en uke, og har første forsøk på IVF klinikken i jakten på søsken.

Ble litt nysgjerrig på hvorfor de valgte begge metoder på eggene. Er dette noe dere hadde avtalt på forhånd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Løvetann81 skrev:

Gratulerer så mye med vel overstått uttak og 7 egg😊👏🏻

Jeg skal selv starte på medisiner om en uke, og har første forsøk på IVF klinikken i jakten på søsken.

Ble litt nysgjerrig på hvorfor de valgte begge metoder på eggene. Er dette noe dere hadde avtalt på forhånd?

 

Nei, fikk egentlig beskjed om at de vanligvis gjør Ivf. At ICSI er ikke noe de gjør uten videre. Vet egentlig ikke hvorfor de velger begge metodene. Når jeg ble gravid sist var det med ICSI egg. Etter uttak og med en god rus fikk jeg denne beskjeden, skal spørre mer på innsett om hvorfor de valgte begge metodene😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå er jeg skuffet og trist. Ringte klinikken istad, og igår var det 6 fine egg (1 av de var bare et skall, var jo 7 ut). Ingen hadde befruktet seg, men de lar dem ligge til imorgen også. Var ikke så mye håp sa de. 

Jeg har hatt mange forsøk tidligere, men alltid opplevd å få sette inn igjen og det å håpe i rugetiden😥 

Endret av januar-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, januar-jenta skrev:

Uff, nå er jeg skuffet og trist. Ringte klinikken istad, og igår var det 6 fine egg (1 av de var bare et skall, var jo 7 ut). Ingen hadde befruktet seg, men de lar dem ligge til imorgen også. Var ikke så mye håp sa de. 

Jeg har hatt mange forsøk tidligere, men alltid opplevd å få sette inn igjen og det å håpe i rugetiden😥 

Å nei så trist 😢 Føler med deg og sender gode tanker 🌸 Naturen er brutal, og IVF prosessen forsterker det brutale på mange måter, fordi vi håper sånn og ønsket er så sterkt. Føler virkelig med deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...