Gå til innhold

AUGUST <3


januar-jenta

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er "ny" her inne, har ikke vært her på 6 år. Tvillingene våre blir 5 år snart, og endelig er det på tide å prøve på et søsken. Skal igang med spray i juli og uttak i midten av august. Håper noen flere joiner gruppa og og at det blir mange positive tester i august❤️ 

Jeg hører til på IVF klinikken. Første forsøk der, så spent på hvordan det blir. Var på Riksen for 6 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 

Jeg har ingen barn fra før, og skal igjennom vårt 2 fersk forsøk nå. Begynner også med spray nå i juli og uttak i midten av August :) Spennende tider i vente nå, kjenner jeg både gruer og gleder meg til og begynne på'an igjen nå. Vi holder til på Haukeland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, blir helt likt som meg det da. Uttak i uke 33. Blir en spennende sommer😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skal ha fryseforsøk i august i Danmark, gleder meg til ny omgang og håper spiren vil sitte da😉

Hadde mislykket fryseforsøk i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har jeg gått på spray i snart 2 uker, og kjenner veldig lite bivirkninger. Bare litt vondt i hodet noen ganger. Ganske så digg. Husker de forrige rundene for ca 6 år siden, da slet jeg mye med hetetokter, usj. Hvordan går det med deg Lena, vi er jo ganske likt i løypa? 

Jeg skal på time hos Ivf klinikken på torsdag, for forhåpentligvis oppstart av sprøyter etter det👍 Kjenner mensen er i anmarsj idag, helt i rute😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mensen, er typisk når en venter at den ikke kommer😞 men kjenner på kroppen at den er på vei håper bare det blir i dag ellers ødelegger den planen vår om innsett i ferien...men men er vel det som er meningen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Januar-jenta :)

Ja vi er nok ganske like i løypa denne runden, jeg fikk mens/blødning av synarela nesesprayen 28 juli, og begynte nå igår 2 aug med sprøytene. De har gitt meg  menopur + puregon denne runden, så er spendt på om det kan gi bedre resultater for eggene mine 😃 

Kontroll torsdag 10 aug, så kanskje uttak uken etter 😊

Jeg har hatt litt mer bivirkninger denne gangen syns jeg.. 

Synarela nesespray: hetetokter om natten,hodepine store deler av dagen også er jeg veldig trøtt og slapp. 

Menopur + puregon: Er bare på dag 2, men blir uvel/kvalm når jeg har sittet de om morgenen og legger meg nedpå etterpå. 

 

Hvordab går det med deg januar/jenta?❤️ 

Og til dere andre her inne, masse lykke til og håper det lykkes for oss hele gjengen 😃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på UL, og alt så kjempebra ut. Var godt nedregulert med sprayen, var litt spent siden jeg har kjent så lite bivirkninger denne gangen😜 

Begynte på sprøyter nå ikveld, og skal på ny UL fredag 11/8. Går på gonal-f, 300IE. 

Ligger et døgn bak deg jeg da Lena, ifht sprøytestart. Blir spennende fremover nå😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se flere som er igang nå😉 jeg fikk mensen mandag så er allerede i gang på progynova. Skal ha fryseforsøk,  og kontroll fredag 11/8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter januar-jenta ❤️ 

Så kjekt at vi er så likt i løypa, når skal du ha din 1 ul for og sjekke eggene? 

Jeg kjenner jeg er så spent, sist gang hadde ikke kroppen min reagert godt nok på puregon så fra 150ie ble jeg økt til 180 og noe og tilslutt 450ie siste dagene. Kjempe dyrt og eggene var dårlige 😔 

Denne runden har jeg 112,5ie med menopur og 50ie med puregon. Kjenner meg redd for at dosen er for lav og at ingenting har skjedd når kontrollen er 10 aug 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ~Lena~ skrev:

Så gode nyheter januar-jenta ❤️ 

Så kjekt at vi er så likt i løypa, når skal du ha din 1 ul for og sjekke eggene? 

Jeg kjenner jeg er så spent, sist gang hadde ikke kroppen min reagert godt nok på puregon så fra 150ie ble jeg økt til 180 og noe og tilslutt 450ie siste dagene. Kjempe dyrt og eggene var dårlige 😔 

Denne runden har jeg 112,5ie med menopur og 50ie med puregon. Kjenner meg redd for at dosen er for lav og at ingenting har skjedd når kontrollen er 10 aug 😔 

Det var ikke mye de økte denne gang, hos meg økte de veldig mye første gang når jeg ikke responderte så mye. De kan redusere på slutten og. Jeg ville nok hørt med dem. Lykke til😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på her, holder på med sprøytene og skal ta siste i morgen kveld, UL på mandag og forhåpentligvis uttak på onsdag og innsett kanskje allerede fredag 🤗

Mitt første IVF forsøk, spent på hvordan det blir. Merker ingenting til bivirkninger etter 6 dager med sprøyter. 

Vi bruker Hausken i Bergen og til nå har jeg bare positiv erfaring, virkelig proffe og flinke folk, med bra humor, noe som hjelper mot spenning og nervøsitet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 dager på sprøyter unnagjort, og det går fortsatt bra. Kjent tendenser til hetetokter de siste to kveldene, men det overlever jeg. Også litt vondt i hodet av sprayen i ny og ne, men det går også bra👍 Teller ned mot fredag og ny UL og forhåpentligvis at jeg får en dato for uttak i uke 33. 

Jeg synes dagene går fort, nesten alt for fort😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje! Så kjekt du ble med her sammen med oss 😊 

Har hørt masse positivt om klinikk hausken, vi bruker Haukeland, jeg har gått på sprøyter i 5 dager idag. Har min første ul på torsdag! Spennende. 

Hold oss oppdatert , så krysser vi fingrene for positive tester fremover 😃 

 

Januar-jenta: Helt enig at dagene har gått veldig fort i det siste, nærmer seg ul for oss begge to nå snart! Hadde du hatt uttak tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å følge denne tråden!

Jeg er ganske likt med flere av dere. Ferdigmed sprøytene Puregon og Orgalutran og tok eggløsningssprøyten i går kveld. Klar for uttak i morgen😃👏🏻 

Dette er første gang for oss og er superspente! 

Lykke til alle sammen🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nile76 skrev:

Så spennende å følge denne tråden!

Jeg er ganske likt med flere av dere. Ferdigmed sprøytene Puregon og Orgalutran og tok eggløsningssprøyten i går kveld. Klar for uttak i morgen😃👏🏻 

Dette er første gang for oss og er superspente! 

Lykke til alle sammen🌞

Så spennende Nile76 😃 Ønsker deg masse lykke til, håper du får ut gode og fine egg imorgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nile76 skrev:

Så spennende å følge denne tråden!

Jeg er ganske likt med flere av dere. Ferdigmed sprøytene Puregon og Orgalutran og tok eggløsningssprøyten i går kveld. Klar for uttak i morgen😃👏🏻 

Dette er første gang for oss og er superspente! 

Lykke til alle sammen🌞

Lykke lykke til med uttak i morgen!!

Endret av Siljevanilje34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! UL i dag gikk fint, hadde mange egg, godt over 20 stk, så det var mye. I og med det var så mange, er det økt risiko for overstimulering, og eggløsningssprøyten Ovitrelle jeg hadde kjøpt inn, skal jeg ikke bruke da. Fikk resept på en annen type eggløsningssprøyte som jeg har hentet nå og skal sette i kveld. Egguttak på onsdag. Dersom det har roet seg litt i magen til onsdag blir det innsett fredag eller mandag. Men hvis eggene er blitt større/fler/eggstokkene er store, må de evt fryses ned og settes inn i neste syklus. Hadde håpet det skulle "gå som planlagt" men skjønner jo at IVF er en prosess man ikke kan styre og at kroppen bestemmer, det er bare å henge med og ta en dag av gangen... 

veldig kjekt å dele erfaringer her inne, tusen takk 😘

Lykke til dere! 

 

 

Endret av Siljevanilje34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ~Lena~ skrev:

Hei Silje! Så kjekt du ble med her sammen med oss 😊 

Har hørt masse positivt om klinikk hausken, vi bruker Haukeland, jeg har gått på sprøyter i 5 dager idag. Har min første ul på torsdag! Spennende. 

Hold oss oppdatert , så krysser vi fingrene for positive tester fremover 😃 

 

Januar-jenta: Helt enig at dagene har gått veldig fort i det siste, nærmer seg ul for oss begge to nå snart! Hadde du hatt uttak tidligere?

Lykke til på torsdag Lena 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ~Lena~ skrev:

Januar-jenta: Helt enig at dagene har gått veldig fort i det siste, nærmer seg ul for oss begge to nå snart! Hadde du hatt uttak tidligere?

Har hatt 3 uttak tidligere, for 6 år siden. Fikk barn til slutt den gangen👍 Er såpass lenge siden så føler jeg er ny i gamet😜 

 

Siljevanilje34: tvi, tvi✌️️Håper på gode nyheter de neste dagene😁

Nile76: lykke til med uttak, håper på mange gull egg😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger dere💞

De blir heldig spennende. På UL fant de hvertfall 4 follikler/egg og mulig fler. Eggene hadde dessverrre utviklet seg i utakt. Noen var overmodne og vil nok ha sprukket, og noen ville bli "ferdig" til i morgen. 

Enig med deg, Siljevanilje. Dette er en prosess og man må bare følge kroppen og ta en dag av gangen.

Lykke  lykke til med uttak på onsdag!👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er egguttak overstått👍🏻

De fikk ut tre egg, litt få så kjenner jeg er litt nervøs nå. Det vanlige/ønskelige er mellom 5-15 egg🙈Hadde trodd det var fler modne. Ønsket så gjerne å få noen på frys så vi hadde flere sjanser... nå ser det ut som vi bare får håpe på at et egg blir befruktet og godt nok til innsett. 

Nerver ass.. får mer beskjed imorgen om hvordan befruktningen har gått. Håper eggene mine koser seg i natt😂😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er egguttaket over, 22 egg ut. 🐔 Det er for mange til at det kan settes inn i denne syklusen, da risikoen for overstimulering er høy. Alt over 15 egg øker visst risikoen, og de anbefaler da å ikke sette inn. 

Så da er det bare å krysse fingrene for at minst ett av eggene blir befruktet, utvikler seg og kan fryses 🙄 kjempespent på tlf i morgen 🙃

Hvordan gikk det Nile76? Krysser fingrene for at dine egg ble befruktet og at du får sette inn 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det var mange egg! Så flott! Da får du sikkert flere på frys! Krysser fingre😃

Snakket nettopp med laben og ett av eggene hadde blitt befruktet og så bra ut💃😃jippi og hurra! De to andre var visst befruktet men med to (!) sperm og kunne ikke brukes🙈

Veldig synd vi ikke har fler å velge på, da kunne de dyrkes lengre og hatt på frys i tilfelle denne går dårlig😃

Men, dette er vårt tredje, og siste barn, så kan være siste gullegget vi trengte💞

Nå er jeg så spent!

Gleder meg til å høre hva resultatene blir, Siljevanilje! Hold oss oppdatert💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...