Gå til innhold

Gravid, og får ikke reise med fly til syden. Dekker forsikringen dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Turen ble bestilt for ca ett år siden. Lege gir ikke tillatelse til å fly. Mann og barn reiser, men ikke jeg. 

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg ikke tro. Graviditet er frivillig, og dere kunne ha ombooket for 6 måneder siden. 

Anonymkode: 0f99b...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt umulig for alle andre enn deg å vite. Du må sjekke hva som står i din reiseforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg ikke tro. Graviditet er frivillig, og dere kunne ha ombooket for 6 måneder siden. 

Anonymkode: 0f99b...912

Planen var å reise. Det som nå hindrer det var ikke noe vi kunne vite for 6 mnd siden. 18 stk som reiser, så ombooking var dessverre aldri et alternativ.

 

HI

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Planen var å reise. Det som nå hindrer det var ikke noe vi kunne vite for 6 mnd siden. 18 stk som reiser, så ombooking var dessverre aldri et alternativ.

 

HI

Anonymkode: bc208...75a

Du visste ikke at du var gravid for 6 måneder siden? 

Anonymkode: 0f99b...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du må få en legeerklæring om at du ikke er "fit to fly". Den må være datert før dere skulle reist. Du må også avbestille din billett. Da får du igjen alle pengene - gitt at du har en helt vanlig reiseforsikring.

Anonymkode: d5094...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du visste ikke at du var gravid for 6 måneder siden? 

Anonymkode: 0f99b...912

Det gjorde hun kanskje. Men at hun har fått et graviditetsrelatert helseproblem som gjør at hun ikke får lov til å fly , det visste hun nok ikke da.

Anonymkode: d5094...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke er lenger enn 6 mnd på vei og ikke får fly, vil det jo si det er ett risikosvangerskap da. Da ville jeg vel ikke sendt avgårde mannen heller. I tilfelle noe skjer. Og legen kan råde deg til å ikke fly. Han kan ikke nekte deg. 

Anonymkode: dfde7...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun ikke er lenger enn 6 mnd på vei og ikke får fly, vil det jo si det er ett risikosvangerskap da. Da ville jeg vel ikke sendt avgårde mannen heller. I tilfelle noe skjer. Og legen kan råde deg til å ikke fly. Han kan ikke nekte deg. 

Anonymkode: dfde7...8c1

Flyselskap kan be gravide om fit to fly-erklæring. Når man trenger det fra varierer mellom langdistanse og kortere reiser, og mellom flyselskap. Det er flyselskapet som "nekter" deg å reise, men det er legeerklæring man trenger til forsikringsselskapet. 

Anonymkode: d5094...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du visste ikke at du var gravid for 6 måneder siden? 

Anonymkode: 0f99b...912

Jo, men svangerskapet er et risikosvangerskap. Det visste jeg ikke for 6 mnd siden. 

 

HI

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor langt på vei er du siden legen ikke tillater deg å fly?

Anonymkode: 6066f...c7e

Hvor langt jeg er på vei er ikke relevant. Det er fare for barnets helse. Derfor får jeg ikke reise.

HI

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun ikke er lenger enn 6 mnd på vei og ikke får fly, vil det jo si det er ett risikosvangerskap da. Da ville jeg vel ikke sendt avgårde mannen heller. I tilfelle noe skjer. Og legen kan råde deg til å ikke fly. Han kan ikke nekte deg. 

Anonymkode: dfde7...8c1

Hvordan mannen og jeg løser dette er urelevant. Når legen sier jeg ikke bør fly lar jeg det være. 

HI

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Evablaum skrev:

Urelevant? 

Hi, hadde du en annen tråd her for noen dager siden, da du var rimelig usmakelig? 

Når spm gjelder forsikring og noen legger seg bort i andre ting, så er det urelevant. Hvordan mannen og jeg avgjør om han skal reise eller ikke har ingen andre med. Hvor langt jeg er på vei er heller ikke relevant for spm jeg stiller. 

Usmakelig? Javel. Den får jeg bare ta. Hvis det er usmakelig å ikke blottlegge hele situasjonen, så får jeg være det da. 

HI

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor langt jeg er på vei er ikke relevant. Det er fare for barnets helse. Derfor får jeg ikke reise.

HI

Anonymkode: bc208...75a

Men vil du at familien skal dra da...?

Anonymkode: 0f99b...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når spm gjelder forsikring og noen legger seg bort i andre ting, så er det urelevant. Hvordan mannen og jeg avgjør om han skal reise eller ikke har ingen andre med. Hvor langt jeg er på vei er heller ikke relevant for spm jeg stiller. 

Usmakelig? Javel. Den får jeg bare ta. Hvis det er usmakelig å ikke blottlegge hele situasjonen, så får jeg være det da. 

HI

Anonymkode: bc208...75a

Men ingen kan jo svare deg når det er 30 ukjente faktorer...

Anonymkode: 0f99b...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selv sjekke med din egen forsikring... Svaret kan variere fra selskap til selskap, derfor må du ringe selv. Har du betalt med MasterCard er avbestillingforsikring inkludert. 

Anonymkode: c5bab...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vil du at familien skal dra da...?

Anonymkode: 0f99b...912

Igjen; urelevant for mitt spm.

HI

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må selv sjekke med din egen forsikring... Svaret kan variere fra selskap til selskap, derfor må du ringe selv. Har du betalt med MasterCard er avbestillingforsikring inkludert. 

Anonymkode: c5bab...341

Har forsikring gjennom stort forsikringsselskap. Avbestillingsforsikring er inkludert. Ringer i morgen og sjekker. 

HI

Anonymkode: bc208...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen; urelevant for mitt spm.

HI

Anonymkode: bc208...75a

Siden du insisterer på å gjenta ordet: Det heter irrelevant.

Forøvrig håper jeg det ordner seg med både svangerskapet ditt og forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen; urelevant for mitt spm.

HI

Anonymkode: bc208...75a

IRRELEVANT!

Anonymkode: 5211c...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre.

Avbestillingsforsikringen dekker ikke svangerskapsrelaterte grunner til å ikke reise. 

Anonymkode: 1aa50...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i din situasjon for 14 år siden. Da fikk heg legeerklæring og avbestilte turen. Fikk pengene igjen på vanlig reiseforsikring. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt, så har de garantert et godt svar til deg😊!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...