Gå til innhold

Hull i ørene? 4 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har veldig lyst og jeg har prøvd å vise henne videoer på YouTube der de gråter når det blir tatt. Likevel kler hun på seg og er klar til å gå. For tidlig?

Anonymkode: 2284d...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er for tidlig. 

Du synes åpenbart også det, siden du prøver å overtale henne til å vente. Og da må du huske at det er du som bestemmer, ikke 4-åringen. 

Anonymkode: 671c3...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det og er for tidlig. Min datter ville ha fra hun var 2.5 år. Men fikk ikke før hun var 6 år. 

Anonymkode: 1a6dd...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig. Her har barnehagejenta lyst til å ha ekte bling i øra slik som mamma. Men det sprenger fullstendig uaktuelt mens hun går i barnehagen. Ikke om å gjøre å flippe øreflippen mens jentungen selv tar av seg klær eller at en annek ungen hekter seg fast i øredobbene hennes under lek i barnehagen.

Jeg har sagt tidligst i sommerferien på barneskolen, men helst at hun må vente lengre. Hun sluttet å mase da hun fikk se bilde av en som hadde fått dradd av øredobber, for det der ville hun iallefall ikke skulle skje mens hun var i barnehagen.

Anonymkode: 1d830...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden hun har lyst er det ok? Og når jun blir eldre kan hun også gjøre det hun vil fordi hun har lyst? Gled deg til hun blir 15.

Anonymkode: ac6d8...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg er den voksne og har ansvar for min 4åring har jeg sagt at nei, det får du ikke. Når hun da syns det er urettferdig at venninnen i bhg har fått til 4årsdagen sin så får hun bare beskjed om at henne bestemmer ikke jeg over. Vi har sagt hun kan få når hun går i syvende klasse/skal begynne på ungsdomsskolen. 

Jeg syns man skal være stor nok til å passe på og stelle ørene selv, og det er man ikke på småskolen. Hva andre gjør legger jeg meg ikke oppi, men når foreldrenes gjennomtenkte svar er 'hun hadde jo så lyst' så tenker jeg jo mitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superstreng og sier at hun må vente til hun blir 10 år og kan ta det på et skikkelig piercingstudio.

Du er den voksne, sier du nei er det nei

Anonymkode: 1e985...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt å la vår datter få det til 6 års dagen. Tok kontakt med piercingstudio, men det var 12 års grense pga fare for infeksjoner, barnesykdommer og at hullene kan bli skjeve når ørene vokser. Så vi venter litt til. 

Anonymkode: e75b5...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde tenkt å la vår datter få det til 6 års dagen. Tok kontakt med piercingstudio, men det var 12 års grense pga fare for infeksjoner, barnesykdommer og at hullene kan bli skjeve når ørene vokser. Så vi venter litt til. 

Anonymkode: e75b5...6b9

Jeg har skjeve hull, og det er vanvittig plagsomt nå som voksen.  Kan kun bruke hengedobber, perler osv fremhever skjevheten noe vanvittig.  Irriterer meg over at jeg fikk hull så ung, og at jeg fikk gå med tunge øredobber som gå meg et dratt hull. Ser ikke ut..

Anonymkode: 432c5...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til barnet er 12 år, og ta det i piercing studio. Da de er så små, så kan det ødelegge nerver, og de vil ha større sannsynlighet for å utvikle allergi. Jeg ville aldri ha tatt det på en 4 åring.

Du får kjøpt mange fine magnet øredobber. På ebay har de mange fine og billige. Bruker det selv.

Anonymkode: cd6dc...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vent til barnet er 12 år, og ta det i piercing studio. Da de er så små, så kan det ødelegge nerver, og de vil ha større sannsynlighet for å utvikle allergi. Jeg ville aldri ha tatt det på en 4 åring.

Du får kjøpt mange fine magnet øredobber. På ebay har de mange fine og billige. Bruker det selv.

Anonymkode: cd6dc...d2e

Magnetøredobber?? Har du en link?

Anonymkode: c1a2d...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "nei, det får du ikke", og ferdig med det?

Å ødelegge kroppen kan man gjøre når man blir 18 og tar ansvar selv.

Anonymkode: 69f28...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Magnetøredobber?? Har du en link?

Anonymkode: c1a2d...652

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmagnet+earrings.TRS0&_nkw=magnet+earrings&_sacat=0

Er bare å søke på magnet earrings. Men man må ofte ta to magneter bak, for at de skal sitte bra. Da en magnet er ikke sterk nok.

Anonymkode: cd6dc...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 4 år er superhappy med klisterøredobber, gi ungen din en pakke og si værsegod, vær fornøyd

Anonymkode: 1e985...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...