Gå til innhold

Har du ofte mareritt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva handler de om? Hvor ofte har du mareritt? Hvordan har du det ellers i livet?

Anonymkode: aa452...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt mareritt de siste tjue årene tror jeg, altså siden jeg var barn. Har et fint liv og er alltid fornøyd. 

Anonymkode: 026d5...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har mer eller mindre mareritt hver natt. Det er ikke alltid tunge mareritt, da. Her om dagen drømte jeg for eksempel at jeg hadde glemt to middagreservasjoner og å forlate flyet, så jeg hadde blitt med på flyets retur uten å være klar over det. Eller at jeg har dratt fra hotell uten å ta med meg bagasjen, at jeg faller ned trapper, at jeg våkner med hår som har blitt bleket over natten. Jeg våkner like fullt veldig urolig, så det er ikke behagelig.

Andre ganger er de av den mer tunge sorten, de handler gjerne om død, at jeg blir sviktet av folk jeg er glad i eller om moren min, som jeg har et vanskelig forhold til. Eller typisk graviditet, som jeg har angst for. 

Har alltid vært plaget med mye mareritt. Ellers i livet går det litt opp og ned. Men det er liten tvil om at marerittene er verst i tunge perioder. 

 

Anonymkode: 95a8f...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så ofte mareritt men drømte at sønnen min skulle fjerne mandlene på sykehuset,at det gikk fryktelig galt så han våknet ikke opp igjen :(

Drømmer det nok fordi det har vært snakk om å kanskje få fjernet mandlene på gutten vår på 4 år. Men ekstra ubehagelig etter en sånn drøm :S

Anonymkode: 9bf11...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i året eller annethvert år, tenker jeg. Hadde forferdelig mye mareritt som barn/ung. Men så begynte jeg å styre drømmene mine, og etter det har jeg nesten aldri mareritt. Om et mareritt en sjelden gang begynner så tar jeg bare styringen i drømmen og endrer marerittet til noe som ikke er skremmende. Husker ikke hva det kalles på norsk, bevisst drømming?

Jeg visste ikke at dette var et begrep, hadde gjort det i sikkert 15 år før jeg hørte om såkalt "lucid dreaming". Jeg har tydeligvis trent meg selv til å kunne gjøre dette uten å være det bevisst. Har lest at det er mulig å trene opp evnen bevisst.

Ut fra hvordan livet mitt er så "burde" jeg har mareritt hver natt.

Hvis du plages av mareritt, Hi, så les litt om "lucid dreaming". Du finner også noe om det på norsk, men jeg husker ikke hva det kalles på norsk.

Anonymkode: ca277...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...