Gå til innhold

Jeg skal slutte å bruke Norwegian. Flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I fjor ble vi rammet av kanselleringene, og møtte en arrogant og likegyldig holdning fra selskapet.

Idiotisk nok har vi bestilt reise med Norwegian for årets sommerferie også, og jeg er DRITNERVØS for at det skal bli noe tull. Vi skal et sted  det er vanskelig å komme seg til, og har leid (og forhåndsbetalt) et nydelig hus. Blir ekstremt sur hvis det går i vasken pga Norwegian, og uansett er denne engstelsen nok til at jeg ikke vil bruke dem mer heretter hvis jeg kan unngå det.

 

Andre som tenker sånn?

Anonymkode: 66f35...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Sluttet for flere år siden. Bruker dem kun i ytterste nød (hvis alt annet er fullt, eller reisemålet ikke finnes på noen andre selskapers liste.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pashla skrev:

Sluttet for flere år siden. Bruker dem kun i ytterste nød (hvis alt annet er fullt, eller reisemålet ikke finnes på noen andre selskapers liste.) 

Da er du smartere enn meg.

 

hi

Anonymkode: 66f35...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pashla skrev:

Sluttet for flere år siden. Bruker dem kun i ytterste nød (hvis alt annet er fullt, eller reisemålet ikke finnes på noen andre selskapers liste.) 

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis aldri hatt problemer med Norwegian, reist med de både innenlands og utenlands - men etter alt styret i media i det siste hadde jeg nok neppe brukt de hvis jeg skulle reist i høysesongen.

Anonymkode: 7a818...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må alltid bestille billigste billett når jeg reiser med jobb...

Anonymkode: b67b1...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er du smartere enn meg.

 

hi

Anonymkode: 66f35...524

Nei, jeg ble bare lei noen år tidligere. Har måttet fly veldig mye de siste årene, og opplevde stadig  vekk at der er en grunn til at billigselskaper er billige.

Norwegian er også jevnt over dårlig på punktlighet. Muligens er den første avgangen hver morgen punktlig, men utover dagen blir de mer og mer forsinket. De setter inn så knappe marginer på f eks bakkeopphold at de ikke rekker det de skal gjøre (tanke opp osv) på den knappe tida. Og så begynner de å ta folk om bord 5 minutter før oppsatt avgangstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må alltid bestille billigste billett når jeg reiser med jobb...

Anonymkode: b67b1...7c0

Ja, men da tar vel jobben de ekstra kostnadene også da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian er ikke så forbaska billig når man ikke bestiller så tidlig at man får tak i det billigste billettene. Jeg har brukt Norwegian 1 gang, det holdt.

Ulempen med Norwegian er at de ikke er i noen allianse. Kansellert fly er kansellert, mens SAS har et sammenarbeid med andre flyselskaper, og i tillegg har de igjen hva jeg kaller kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Norwegian! 

Aldri hatt problemer, eller jo den gangen vi måtte sitte på flyplassen i 10 timer i NY fordi det var snøkaos. Vi fikk beskjed om dette når flyet skulle gå også ble vi plassert i første klasse 😄

Alltid elsket Norwegian jeg og har alltid møtt hyggelige folk! Klart det bli kanselleringer av og til men det er ikke bare Norwegian som kansellere for å si det slik. 

Jeg har tatt SAS med flere kansellering

widerø med flere kanselleringer 

osv... 

 

så slik er verden, det er rett og slett et luksusproblem 🙃

Anonymkode: d220a...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med Norwegian heller. Flydd både innen og utenlands i høysesong og ikke. 

Anonymkode: 9d9bd...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å bruke Norwegian i ferier, da er det alltid problemer. Men kan bruke de ellers i året når det ikke er så stort trøkk. da går det som regel greit.

Anonymkode: b4151...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darwinia:-)

Sluttet for flere år siden. Det skjedde ALLTID noe tull hver gang jeg reiste med Norwegian, og det var aldri noe service å spore.  Mistet bagasje, ødelagt bagasje, forsinkelser, kansellering....og det eneste man ble møtt med var skuldertrekk. 

Jeg flyr SAS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ush ja. Skulle reist med de nå på søndag i forbindelse med jobb. Fikk en sms om at flyet var kansellert. Ringte for å booke nytt fly og de kunne ikke tilby nytt tirsdag kveld 😨 det som gikk på morgenen var fullt. Uaktuelt for meg da jeg hadde flere møter på mandag. 

For å få igjen pengene måtte jeg møte på flyplassen 😂😂 det skjedde ikke!! Reiste med SAS istedenfor og tapte pengene. Eller jobben min tapte pengene fordi jeg ikke dro tur/retur flyplassen søndag kveld. 

Anonymkode: d0868...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser også kun i jobben, og må da bestille billigste alternativ, som er Norwegian. I år må jeg også bruke dem til ferie, da vi er 6 stk med to barn som går som voksne, og har rett og slett ikke råd til SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ush ja. Skulle reist med de nå på søndag i forbindelse med jobb. Fikk en sms om at flyet var kansellert. Ringte for å booke nytt fly og de kunne ikke tilby nytt tirsdag kveld 😨 det som gikk på morgenen var fullt. Uaktuelt for meg da jeg hadde flere møter på mandag. 

For å få igjen pengene måtte jeg møte på flyplassen 😂😂 det skjedde ikke!! Reiste med SAS istedenfor og tapte pengene. Eller jobben min tapte pengene fordi jeg ikke dro tur/retur flyplassen søndag kveld. 

Anonymkode: d0868...1b6

:sur:

Anonymkode: 66f35...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser kun med SAS. Kommer aldri til å bestille Norwegian med mindre jeg må. 

Anonymkode: df586...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg KAN velge, blir det SAS. Det handler nok mer om de ansattes rettigheter og selskapets organisering enn av egne dårlige erfaringer.

Men av og til kan man ikke velger Storfamilien (10 stk) skal reiset il utlandet denne uken, er VELDIG spent på om det går bra...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr med SAS, men det har skjedd at Norwegian har vært eneste mulige alternativ, og da har det vært å be til høyere makter om at alt måtte gå bra. Norwegian er absolutt sistevalg ved kjøp av flybilletter, det blir ikke billig når turen blir kansellert eller jeg mister møtene mine.

Anonymkode: 0017f...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MrsRiddick skrev:

Jeg reiser også kun i jobben, og må da bestille billigste alternativ, som er Norwegian. I år må jeg også bruke dem til ferie, da vi er 6 stk med to barn som går som voksne, og har rett og slett ikke råd til SAS.

Det er ingen automatikk i at Norwegian er billigst. Jeg har flere ganger bestilt billetter til hjemplassen hvor SAS har vært klart billigst. Ofte er der fordi folk tror Norwegian er billigst uansett, så de sjekker ikke SAS en gang. Men greit for meg det altså, da blir det jo flere billigere alternativer igjen på SAS for meg. 😊👍

Anonymkode: 37a79...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de kun på innenlandsreiser. Hadde aldri sjanset på at årets ferie hadde gått i dass pga Norwegian.

Anonymkode: 24f8c...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers hadde booket to voksne og fire  barn til Spania. Det ene barnet kunne ikke bli med og datteren vår ville ha med ei venninne som var 13(altså voksen billett). De nektet oss å betale mellomlegg til voksenbillett og krevde kjøp av ny billlett til voksenpris... å betale mellomlegg har aldri vært problem hos noe annet selskap. Etter dette bruker vi norwegian minst mulig.

Anonymkode: 31b5c...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert reist med Norwegian 50 ganger og har aldri opplevd noe tull..

 

Anonymkode: 5b66e...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i Norwegian i 10 år, og har aldri vært med på å kansellere en flight. 

Anonymkode: 7eaf9...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...