Gå til innhold

Hvem betaler?


oslofrk

Anbefalte innlegg

Hvis ungene er studenter hadde vi voksne tatt den. Har de fast jobb kan du be de dekke den. 

Men det jeg lurer mest på er hvorfor du låner bort bilen uten noen ordentlig avtale når du vet ungene er bortskjemt? Du må jo lage en ordentlig avtale, jeg ville synes det var kleint å komme med sånn i ettertid. 

Anonymkode: 155da...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den var bare kjip.

En gaves verdi ligger ikke i hvor mye penger som er brukt eller ikke brukt på den, det er en gest som viser graden av omtanke og relasjon.

Anonymkode: 11882...0d3

Omtanke går begge veier.

Alle dere som snakker om ungdommer og studenter, det står vel ingenting om at de det gjelder er noen av delene?

Anonymkode: e2cab...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du voksen nok til å kjøre bil så er du voksen nok til å ta en skarve bompenge regning. Sjåføren har da fått med seg at det er en passering, og at det koster penger?! (Hvis ikke man kan lese skilt så burde man kanskje ikke kjøre? 🤔😜) 

Hvis den hadde fått en fartsbot , skulle den (ungdommen) fått slippet den også eller? 

Nei, kan de ikke betale så får de ta bussen. -Får være måte på til puter under armene da 😏

Anonymkode: 2d5c2...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker det kommer litt an på alder på sjåføren. Er han eller hun 18 eller 25?

Anonymkode: d5b3f...a67

Sjåføren er 19år og kjæresten 25år. Begge studenter. Pappan og jeg har snakket litt og på mitt forslag er vi enige om at jeg hører med dem hva de synes når jeg får regningen fra bomselskapet. Da får de være med på å finne løsning. Vi fikk faktisk en fin prat, samboer og jeg og er enige i at fra nå av må de selv betale bensin og bom når de låner bil. De låner bil ofte og langt, og jeg har hørt dem bruke som argument at "det er gratis" så nå tror jeg endelig det blir litt ryddigere...

Takk for innspill damer! 

Anonymkode: db9c6...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Omtanke går begge veier.

Alle dere som snakker om ungdommer og studenter, det står vel ingenting om at de det gjelder er noen av delene?

Anonymkode: e2cab...5d5

Så om disse har problemer med å betale bompengeregningen, så kaller du det manglende omtanke?!

Det er virkelig den kjipeste og mest selvsentrerte definisjonen på omtanke jeg har hørt.

 

Anonymkode: 11882...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så om disse har problemer med å betale bompengeregningen, så kaller du det manglende omtanke?!

Det er virkelig den kjipeste og mest selvsentrerte definisjonen på omtanke jeg har hørt.

 

Anonymkode: 11882...0d3

Hvordan klarte du å dra den konklusjonen fra det jeg skrev? Det står ingenting om at de har problemer med å betale, hvor har du lest det?

Anonymkode: e2cab...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarte du å dra den konklusjonen fra det jeg skrev? Det står ingenting om at de har problemer med å betale, hvor har du lest det?

Anonymkode: e2cab...5d5

Du må følge tråden du kommenterte.

Anonymkode: 11882...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du må følge tråden du kommenterte.

Anonymkode: 11882...0d3

Nå ser jeg det at oslofrk plutselig har skrevet som anonym, det så ikke jeg før nå. Så jeg ser at de er studenter, men det står fremdeles ingenting om at de ikke kan betale for seg, noe hi og samboer har blitt enige om at de kan.  Men uansett så er konklusjonen du drar om hva jeg mener med omsorg, fullstendig feil.

Anonymkode: e2cab...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så om disse har problemer med å betale bompengeregningen, så kaller du det manglende omtanke?!

Det er virkelig den kjipeste og mest selvsentrerte definisjonen på omtanke jeg har hørt.

 

Anonymkode: 11882...0d3

Hvis de har problemer med å betale så derfor prøver å overse regningen, og tar det som en selvfølge at bileier betaler den, da mangler de omtanke ja.

Har de problemer med å betale en regning, som de har dratt på andre, tar man det opp med vedkommende. Man sier f.eks noe som; "Det påløp en del bompasseringer da vi lånte bilen din. Dessverre har vi litt trang økonomi akkurat nå, kan vi kanskje betale det senere?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboers barn. De er nemlig ikke barn lenger. Og de må ha kjørt litt for å oppnå så mange bompasseringer, så på tide at de får med seg at det faktisk er en utgift som følger med å kjøre. Noe annet vil være å gjøre dem en bjørnetjeneste, de skal vel etter hvert være ansvarlige for egne biler? Da er det foreldrenes ansvar å sørge for at de kjenner realitetene. På lommeboka.

Anonymkode: 4bdf2...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 22.28, Anonym bruker skrev:

Her i huset ville vi voksne tatt den😊

Anonymkode: 2aa85...be0

Er du gammel nok til å kjøre bil så er du voksen.

Anonymkode: 82423...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjåføren er 19år og kjæresten 25år. Begge studenter. Pappan og jeg har snakket litt og på mitt forslag er vi enige om at jeg hører med dem hva de synes når jeg får regningen fra bomselskapet. Da får de være med på å finne løsning. Vi fikk faktisk en fin prat, samboer og jeg og er enige i at fra nå av må de selv betale bensin og bom når de låner bil. De låner bil ofte og langt, og jeg har hørt dem bruke som argument at "det er gratis" så nå tror jeg endelig det blir litt ryddigere...

Takk for innspill damer! 

Anonymkode: db9c6...997

Det er opp til hver enkelt å bestemme hvordan de organiserer sin familie.

Alle i min familie har en slik "autopassbrikke" i frontruta. Den fylles på når det kommer regning. Tenker det er mektig snålt å ikke ha en slik brikke. Vi bor på Vestlandet, vi kjører i hele Sør-Norge, alt går på samme Autopass avtalen. Hvor i Norge er det dere bor, der dere ikke trenger Autopass? Finnes det steder å bo, der en ikke trenger Autopass? Eller at det ikke er naturlig å ha Autopass? Samme brikke om det er Bergen, Stavanger, Østlandet, Sørlandet.

Der er det jo slik at en fyller på brikken, og når det er tomt, så kommer det en ny regning. Så blir det fylt opp på ny.

Om dere sitter med gul tusj og merker mine og dine passeringer, akkurat som vi gjorde med fast telefonregningen da vi studerte, synes jeg det er temmelig rart 😳

Vi låner hverandres biler, vi henter hverandre, kjører hverandre, leverer ting til hverandre. Aldri har vi satt oss ned med markør penn, dato, klokkeslett og delt inn passeringer. Snålt 😳

Anonymkode: dcb66...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...