Gå til innhold

Hvem betaler?


oslofrk

Anbefalte innlegg

Jeg har lånt bort bilen til samboers barn. Regning fra bomstasjonen på 560kr kom i dag. Hvem betaler den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal de som kjørte bilen betale. En ting er å dekke en passering, men det der var mange.

Nekter de å betale hadde jeg latt det være neste bursfag eller julegave. Skrevet et kort: Gratulerer med dagen/god jul. Din gave har du allerede fått i form av bompasseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bompassering(er), eventuelle bøter osv osv betales av sjåføren i "gjerningsøyeblikket", i min verden :) 

Anonymkode: 2d5c2...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man gammel nok til å kjøre bil så er man gammel nok til å betale det det koster. Føreren må betale, hvordan skal man ellers forstå hvor dyrt det faktisk er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, oslofrk skrev:

Enig med dere, men sjåføren er så bortskjemt. Hvordan si det på en Ok måte? 

HI

Hadde bare sagt " Hei, det har kommet regning på bompasseringene dine fra du hadde bilen, værsågod :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, oslofrk skrev:

Enig med dere, men sjåføren er så bortskjemt. Hvordan si det på en Ok måte? 

HI

"Hei, her er regninga for bompasseringer. Det hører jo med til kostnadene ved å bruke bil."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, oslofrk skrev:

Enig med dere, men sjåføren er så bortskjemt. Hvordan si det på en Ok måte? 

HI

Var de klar over at det kostet så mye, og har de inntekt?

Jeg hadde nok uansett sagt det pent, men direkte: Jeg har fått en regning på 560 kroner for bompasseringer dere foretok når dere lånte bilen, og må derfor dessverre be dere om å ta av sparepengene og betale dette til meg snarest, slik at det ikke påløper mer gebyr.

Anonymkode: 11882...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, +++ skrev:

Selvfølgelig skal de som kjørte bilen betale. En ting er å dekke en passering, men det der var mange.

Nekter de å betale hadde jeg latt det være neste bursfag eller julegave. Skrevet et kort: Gratulerer med dagen/god jul. Din gave har du allerede fått i form av bompasseringer.

Den var bare kjip.

En gaves verdi ligger ikke i hvor mye penger som er brukt eller ikke brukt på den, det er en gest som viser graden av omtanke og relasjon.

Anonymkode: 11882...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den var bare kjip.

En gaves verdi ligger ikke i hvor mye penger som er brukt eller ikke brukt på den, det er en gest som viser graden av omtanke og relasjon.

Anonymkode: 11882...0d3

Jo men hvis de ikke bryr seg om å dekke utgifter eier får når de låner bilen er ikke omtanken mye tilstede der heller. Man utnytter ikke mennesker som er snille på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss hadde jeg eller min mann betalt regningen. 

Min datter bruker både min og min manns bil (ikke hennes far) ofte. Hun er student og vi forventer ikke at hun skal komme med penger for bompasseringer. 

Hvis hun skal på langtur sørger min mann for at bilen har full tank og spylervæske. Mulig vi skjemmer hun bort, men akkurat det samme gjorde mine foreldre for meg. Så lenge hun er student er dette utgifter vi fint kan ta. 

Anonymkode: 73ebc...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjemme hos oss hadde jeg eller min mann betalt regningen. 

Min datter bruker både min og min manns bil (ikke hennes far) ofte. Hun er student og vi forventer ikke at hun skal komme med penger for bompasseringer. 

Hvis hun skal på langtur sørger min mann for at bilen har full tank og spylervæske. Mulig vi skjemmer hun bort, men akkurat det samme gjorde mine foreldre for meg. Så lenge hun er student er dette utgifter vi fint kan ta. 

Anonymkode: 73ebc...cb7

Sånn var jeg vant til å ha det også. Jeg var aldri bortskjemt, men følte det lå veldig mye omtanke fra min far i slike handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dette burde vært avtalt på forhånd, ellers ville jeg betalt selv. En ungdom vet kanskje ikke at bompasseringer koster, eller hvor mye, og da blir det drøyt å slenge frem en så høy regning. Hvis det hadde vært diskutert på forhånd hadde det vært naturlig at de skulle betale.

Anonymkode: 88dc3...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker dette burde vært avtalt på forhånd, ellers ville jeg betalt selv. En ungdom vet kanskje ikke at bompasseringer koster, eller hvor mye, og da blir det drøyt å slenge frem en så høy regning. Hvis det hadde vært diskutert på forhånd hadde det vært naturlig at de skulle betale.

Anonymkode: 88dc3...ae8

En ungdom kan også lese skilting langs veien samt enkel hoderegning? Hvis ikke syns jeg ikke det er så lurt at denne kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer litt an på alder på sjåføren. Er han eller hun 18 eller 25?

Anonymkode: d5b3f...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tenkt litt på dette, og må nok innrømme at vi foreldre hadde tatt den regningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...