Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 11:30-11:45

Skikkelig flaut, men noen som gidder hjelpe meg med matte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, jeg er tydeligvis helt tom i hodet rett før ferien. Jeg prøver å regne ut hvor mange pakker plater jeg må ha til et areale på 13kvm, platene er 30x30cm og kommer i pakker på fire.

Blir meget takknemlig for hjelp her! ;)

Anonymkode: e52a5...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt i overkant av 1kvm PR pakke så da må du har ca 10-11 pakker kanskje

Anonymkode: df3ac...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt i overkant av 1kvm PR pakke så da må du har ca 10-11 pakker kanskje

Anonymkode: df3ac...a56

Det var det jeg tenkte først, men det blir jo ikke over 1kvm i pakka? Når hver plate er 30cm, gir ikke det et mål på 0,6kvm? Haha, unnskyld hvis jeg gjør ting vanskelig nå. Tusen takk for svar iallfall ;)

Anonymkode: e52a5...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei pakke blir jo 60x60 cm, så blir rett det du skrev, 0,6 kvm pr pakke. Så da hadde jeg kjøpt 26 pakker. Kommer litt an på hvordan man kapper... men dette får du jo hjelp til i butikken også?

Anonymkode: e23fb...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ei pakke blir jo 60x60 cm, så blir rett det du skrev, 0,6 kvm pr pakke. Så da hadde jeg kjøpt 26 pakker. Kommer litt an på hvordan man kapper... men dette får du jo hjelp til i butikken også?

Anonymkode: e23fb...5aa

Tusen takk :D Jeg aner ikke hvordan jeg kom frem til 42!? Jeg tenkte å kjøpe slike klikkplater til terrassen som en enkel løsning for i år, de har det bl.a. på europris, men til 90kr pakka lønner det seg kanskje å gjøre det "rett" med en gang og bytte ut terrassebordene i stedet? Blir jo fort over 2300kr bare for den enkle løsningen.. 

Anonymkode: e52a5...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk :D Jeg aner ikke hvordan jeg kom frem til 42!? Jeg tenkte å kjøpe slike klikkplater til terrassen som en enkel løsning for i år, de har det bl.a. på europris, men til 90kr pakka lønner det seg kanskje å gjøre det "rett" med en gang og bytte ut terrassebordene i stedet? Blir jo fort over 2300kr bare for den enkle løsningen.. 

Anonymkode: e52a5...162

Tror kanskje jeg hadde gjort det ordentlig da ja 😊

Anonymkode: e23fb...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver plate er 30*30 og det er 4stk i hver pakke... det blir i overkant av 1kvm PR pakke... holder fortsatt med 10-11stk ta 12 så får du litt til svinn

Anonymkode: df3ac...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hver plate er 30*30 og det er 4stk i hver pakke... det blir i overkant av 1kvm PR pakke... holder fortsatt med 10-11stk ta 12 så får du litt til svinn

Anonymkode: df3ac...a56

Nei. Hver plate er 30 cm * 30 cm. Fire plater lagt tett sammen blir 60 cm * 60 cm, og det gir et areal på 3600 kvadratcentimeter, eller 0,36 kvadratmeter. 10 pakker vil gi et totalareal på 3,6 kvadratmeter.

Hi trenger rett i overkant av 36 pakker for et areal på 13 kvadratmeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ei pakke blir jo 60x60 cm, så blir rett det du skrev, 0,6 kvm pr pakke. Så da hadde jeg kjøpt 26 pakker. Kommer litt an på hvordan man kapper... men dette får du jo hjelp til i butikken også?

Anonymkode: e23fb...5aa

Hvordan får dere dette til å bli 0,6 kvm? 60*60 er jo 3600, altså 0,36 kvm.

Anonymkode: 0d2c2...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tusen takk for flere svar! Det blir jo selvfølgelig 0.36kvm, ikke 0,6, skjønte det da jeg regna på nytt. *flau*. 

Da blir det iallfall veldig dyrt, så jeg bytter bordene til en tredjedel av prisen i stedet ;)

Anonymkode: e52a5...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trudde eg var brukbar i matte heilt til eg las denne tråden 🙈 Men etter å ha tenkt hardt og uventa lenge er eg einig med Superdolly.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...