Gå til innhold

Hvem elsker du betingelsesløst?


Evablaum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barna mine selvsagt, i likhet med foreldre og søsken+ gubben. Men betingelsesløst har en noe spesiell mening. Jeg hadde sluttet å elske både mine foreldre, søsken og mann hvis de hadde eksempelvis gjort noe utilgivelig med barna mine(våre).. Da hadde den delen av meg dødd bort. 

Jeg tror jeg kun kan elske mitt eget avkom "betingelsesløst"... Hadde mine barn gjort noe grusomt som å drepe, lemleste eller skadet barn(med vilje) som voksne... Så trur jeg (ren spekulasjon) at jeg fortsatt ville elsket dem, men det å elske dem hadde gjort meg fysisk vondt. Jeg ville ikke godtatt eller til og med kanskje ikke hatt kontakt(kommer selvfølgelig an på hva de hadde gjort) med dem. Det hadde vel da ikke vært helt betingelsesløst, men jeg ville fortsatt elsket dem. Det ville bare gitt meg en bunnløs hjertesorg, kontra hvis foreldre/søsken/mannen hadde gjort noe mot dem... Da er jeg redd det hadde vært rent hat. 

Bare spekulasjoner da;) Vet jo ikke hvordan jeg ville reagert rent følelsesmessig i de forskjellige tilfellene... Ha ha, klarte ikke å svare enkelt her gitt :)

Men i utgangspunktet er det barna mine jeg elsker betingelsesløst.

Anonymkode: 54897...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...