Gå til innhold

Vi klarer ikke bestemme oss for om vi skal gå for nr. 3 eller ikke... hjelp!!!


Mamma2013.2015

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Få unna? Like greit å stoppe på to høres det ut som.

Anonymkode: 7efd1...0f2

Var ikke slik ment.. men at di da har samme intreSser å vi kan dra på turer i osv som familie. Er jo jo di to største 7-9 feks. Når nr 3 kommet, bli jo jeg som mor hjemme med den å ikke kommer meg avgårde på telturer,sirkus, badeland osv. 

Vi gleder oss til vi alle kan være sammen på slike aktiviteter. Så derfor "få unna" 

koser meg gløgg med barseltiden jeg altså. Gått hjemme med begge mine barn til de har vært 1,5 år.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Få småbarnstiden unna? Det er jo da du må nyte barna dine. Jeg har barn fra 0-12 år og glad vi ikke fikk barn så tett at alt var et ork.  Vi har hatt tid til å nyte de forskjellige stadiene til hvert enkelt barn i stedenfor å puste lettet ut hver kveld når ungene er i seng. Livet med barna hjemme er altfor kort. Når de blir eldre blir venner viktigst og da kommer du bare til å angre på at du ønsket å komme deg over småbarnstiden. 

Nei lev i nuet og tenk at hver dag er dyrebar. Å bare ønske tre tette for at de skal underholde hverandre er bare trist. 

Anonymkode: 87cd3...de6

Har skrevet det før å skriver det igjen...

vi ønsker å bli ferdig med småbarnstiden p komme oss videre på skole å fritidsaktiviteter osv..

handler ikke noe om at vi ikke koser oss nå! Vi har det helt topp med barna på 2 å 4. Å vi nyter hver en dag sammen :-) men ønsker for deres del å være en mamma som kan være med når de begynner på skolen osv. Derfor synes jeg det hadde vært greit å fått nr. 3 iløpet sv 1 år eller 2. Så kan vi både kose oss hjemme samt klar å følge opp barnet på skolen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mamma2013.2015 skrev:

Har skrevet det før å skriver det igjen...

vi ønsker å bli ferdig med småbarnstiden p komme oss videre på skole å fritidsaktiviteter osv..

handler ikke noe om at vi ikke koser oss nå! Vi har det helt topp med barna på 2 å 4. Å vi nyter hver en dag sammen :-) men ønsker for deres del å være en mamma som kan være med når de begynner på skolen osv. Derfor synes jeg det hadde vært greit å fått nr. 3 iløpet sv 1 år eller 2. Så kan vi både kose oss hjemme samt klar å følge opp barnet på skolen

 

Jeg skjønner ikke helt hva som blir utfordringen selv med litt større aldersforskjell? Du trenger da ikke bli sittende hjemme i åresvis fordi om dere får barn med litt aldersforskjell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamma2013.2015 skrev:

Var ikke ment slik ihvertfall.

men tenker mere på at vi alle kan dra på tivoli, teltturer osv. Istede for at jeg har nødt til å være hjemme med baby mens de andre drar på fritidsaktiviteter ++

Hvorfor må du være hjemme med baby? Her har minstemann vært med overalt fra han var 1 uke gammel. Fotballcuper, fritidsparker, skøytebanen osv osv. Du kan ikke la det hindre deg i å være med de andre barna 😊 små barn tilpasser seg. 

Anonymkode: 87cd3...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamma2013.2015 skrev:

Har skrevet det før å skriver det igjen...

vi ønsker å bli ferdig med småbarnstiden p komme oss videre på skole å fritidsaktiviteter osv..

handler ikke noe om at vi ikke koser oss nå! Vi har det helt topp med barna på 2 å 4. Å vi nyter hver en dag sammen :-) men ønsker for deres del å være en mamma som kan være med når de begynner på skolen osv. Derfor synes jeg det hadde vært greit å fått nr. 3 iløpet sv 1 år eller 2. Så kan vi både kose oss hjemme samt klar å følge opp barnet på skolen

 

Her har hvertfall ikke minstemann hindret meg i å følge opp skolebarna så skjønner ikke helt hva du mener med det. Jeg har vært med på hver eneste fotballkamp med eldste denne sesongen(44 !!kamper).  Jeg er med på mammakvelder, pizzakvelder, dugnader osv. Babyen den er med 👍 du må ikke se hindringene så lett.  

Anonymkode: 87cd3...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke helt ut som om du koser deg med små barn, dersom løsningen er å sitte hjemme med babyer. Forstår ikke tankegangen din.

Anonymkode: 7efd1...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gikk for nr. 3, og hun er helt fantastisk. Hadde to gutter fra før, og så kom hun. Jeg var skikkelig dårlig i svangerskapet, men det var verd det. Om noen skjedde med henne nå, hadde jeg krepert. Er liksom enda mer glad i henne, kanskje fordi vi ikke var sikre. 

Anonymkode: e834c...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Få unna småbarnstiden...'

'Sitte hjemme med baby imens de andre er på telttur...'

HI, du har nok med de to du har når du tror at det ersånn det blir. Synet ditt på babytiden er ikke forenlig med en tredjemann.

Vi har hatt med både nr.2 og nr.3 på ferietur og tivoli og båtturer bare noen uker gamle. De har vært med på ALT. Samtidig dom storesøsknene har vært litt selvstendige. Så din tankegang er helt fjern for meg.

Anonymkode: c2eec...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi gikk for nr. 3, og hun er helt fantastisk. Hadde to gutter fra før, og så kom hun. Jeg var skikkelig dårlig i svangerskapet, men det var verd det. Om noen skjedde med henne nå, hadde jeg krepert. Er liksom enda mer glad i henne, kanskje fordi vi ikke var sikre. 

Anonymkode: e834c...2dd

Men hvis noe skjedde med en av gutta dine så hadde det ikke vært så ille?

Anonymkode: 9de06...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha ventet og vurdert det om et par år. Vi har tilsammen ei på 5.5 og ei på 20 mnd, er gravid i uke 21 nå. Det at nr 3 kommer fører til mye mer behov for planlegging og ikke minst at vi må ha 7-seter siden alle tre må bruke barnesete. Hadde vært mye lettere om vi ventet et par år med sistemann selv om han er veldig ønsket :) Det er mye armer og bein allerede, så det kan være lurt å gi seg selv tid før nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...