Gå til innhold

Er det egentlig nødvendig med egen solkrem til ansiktet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den jeg bruker (som er men for det) til ansikt gir meg mindre kviser. Den til ansiktet (som jeg bruker) er mindre fet, og laget for å "matte" ned :) Huden i ansiktet er ofte tynnere og mer sensitiv.

Anonymkode: 530e7...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker faktor 50 i ansiktet, så ja. Egen til fjeset :) Mer sensitiv hud der

Anonymkode: d6a6e...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kviser av vanlig solkrem. Men det viktigste er at jeg bruker sterkere faktor i ansiktet 😊

Anonymkode: 6e370...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bader eller trener så svir ikke "ansiktkremene" i øynene, og også her er det 50 i ansikt,- men kroppen er det 50 bare første uka, deretter 30. Og sliter man med litt kviser og fet hud så er det i alle fall nødvendig med egen krem. Mannen og barna bruker gjerne samme, men vil tro datteren på 14 kommer til å bruke min i sommer da hun har begynt å bruke kremer beregnet på uren hud og bør fortsette å passe på også på ferie og i sol. Har forhørt oss om at den jeg bruker skal gå fint til henne også...

Men det er ikke et MUST å bruke to kremer,- men jeg fikk en ny hverdag i "syden" da jeg begynte med egen for ansiktet, og nå bruker jeg solkrem i stedet for min vanlige dagkrem fra uti juni til uti august her hjemme også. Har hjulpet på pigmentflekkene en del.

Anonymkode: 1b96e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det man også skal huske på er at ansiktet alltid er "nakent", og dermed får mye mer sol på seg, helt fra påsken og utover året. Så ansiktet har mer belastning, og bør ha sterkere faktor for å minske den samlede påvirkningen.

Anonymkode: 83acb...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er slettes ikke nødvendig. Det som teller er faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt nødvendig. Vil ikke gå med glinsende og kvisete ansikt.

Anonymkode: c4b9e...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker egen krem til ansiktet. Kom med anbefalinger da! 😊

Jeg må bruke faktor 50 i ansiktet pga pigmentflekker men sliter å finne en som ikke "renner" og svir i øynene når jeg blir varm. 

 

Anonymkode: c6861...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som bruker egen krem til ansiktet. Kom med anbefalinger da! 😊

Jeg må bruke faktor 50 i ansiktet pga pigmentflekker men sliter å finne en som ikke "renner" og svir i øynene når jeg blir varm. 

 

Anonymkode: c6861...501

COSMICA SUN FACE CR F50+. Denne husker jeg var litt fet for meg. Men ellers veldig god.

 

Cliniderm Ultimate Sun Ageing Face Protection SPF50.

Cliniderm har jeg ikke prøvd akkurat denne, har ikke sett annet enn 30 i spesialkrem for ansiktet fra det merket her jeg bor,- men Cliniderm sine solkremer til kropp er veldig milde da. Tror jeg skal teste den i år.

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=13183433&c=1113&g=false&ref=search

Denne (Eucerin faktor 50 Fluid Matte) har jeg hatt flere ganger,- og har opplevd at det har svidd i øynene, men vet ikke om det kan være pga kremer var for gammel eller at det var svetten i seg selv,- ikke kremen. Første året jeg brukte den så ble jeg i alle fall forelsket i den. Pga hvor lett den var, og at den ikke svidde i øynene! Og jeg jogger med den,- og opplever sjelden problem med sviende øyne,- men en og annen dagen får jeg det. Men igjen,- mulig det ikke er kremen, men svette evt saltvannet når det skjer ved stranden.

 

Anonymkode: 1b96e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

COSMICA SUN FACE CR F50+. Denne husker jeg var litt fet for meg. Men ellers veldig god.

 

Cliniderm Ultimate Sun Ageing Face Protection SPF50.

Cliniderm har jeg ikke prøvd akkurat denne, har ikke sett annet enn 30 i spesialkrem for ansiktet fra det merket her jeg bor,- men Cliniderm sine solkremer til kropp er veldig milde da. Tror jeg skal teste den i år.

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=13183433&c=1113&g=false&ref=search

Denne (Eucerin faktor 50 Fluid Matte) har jeg hatt flere ganger,- og har opplevd at det har svidd i øynene, men vet ikke om det kan være pga kremer var for gammel eller at det var svetten i seg selv,- ikke kremen. Første året jeg brukte den så ble jeg i alle fall forelsket i den. Pga hvor lett den var, og at den ikke svidde i øynene! Og jeg jogger med den,- og opplever sjelden problem med sviende øyne,- men en og annen dagen får jeg det. Men igjen,- mulig det ikke er kremen, men svette evt saltvannet når det skjer ved stranden.

 

Anonymkode: 1b96e...2da

Den fra cliniderm og en fra cosmica hadde jeg i fjor. Begge svir i øynene om jeg blir svett. Og de gir meg veldig blank og fet hud dessverre. Likte konsistensen på clinidermen godt. 

Får ta en tur på apoteket. 

På vitus apotek har de 30-50 % på solkremer nå

Anonymkode: c6861...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruke sf 50 i ansiktet og en egen en ja, får bare kviser av de for kroppen i ansiktet. Jeg bruker Biore aqua rich, fra Japan.

Anonymkode: b41d2...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...