Gå til innhold

Jeg savner omsorg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en grusom beskjed om at en av mine foreldre har fått kreft, og har mest sannsynlig bare har noen månder igjen å leve. 

Dette er et fryktelig sjokk, og jeg har det veldig vondt nå, føler meg nummen og går rundtt med en vond klump inni meg. Sover dårlig, og er veldig lei meg. 

Er gift, men ekteskapet har hanglet en stund, vi har vært gjennom mye det siste året, og det har lagd en avstand mellom oss. 

Mer enn noe annet, så trenger jeg noen som støtter meg nå, men mannen tar helt avstand fra meg. Da jeg fikk beskjeden, så sa han ingenting, ga meg ikke en klem, ingenting. Hentet meg bare på jobb, kjørte meg hjem og satte seg for å se på tv. 

Jeg fikk et "sammenbrudd" her om kvelden , hvor jeg bare gråt og gråt etter vi hadde lagt oss. Istedefor å trøste, så stod han opp og gikk bare inn i stua for å se på tv. 

Jeg har behov for å snakke om dette, men han gidder ikke høre eller respondere i det hele tatt. Han går på kino, og jeg sitter hjemme alene. 

Mulig jeg høres ut en som syteunge nå, men akkurat nå har jeg det fryktelig vondt, og klarer ikke forsone meg med tanken på at jeg mest sannsynlig kun får bl.a feire jul med den ene av foreldrene mine. 

Mine foreldre er også veldig glad i mannen min og han i de, så mulig han sørger på sin egen måte. Men, han virker helt uanfektet, helt likegyldig. 

Det er så inderlig vondt og jeg føler meg helt "lost" for tiden. 

Andre som har erfaring med å få slike beskjeder, hvordan håndterte du det? 

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært igjennom akkurat det samme. Jeg mått håndtere min egen sorg, dessverre.

Mannen: han er et tilbakelagt kapittel og fikk avskjed ikke lenge etter det hele var over. Orket ikke håndtere et brudd midt i den værste sorgen.

Anonymkode: be9aa...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har vært igjennom akkurat det samme. Jeg mått håndtere min egen sorg, dessverre.

Mannen: han er et tilbakelagt kapittel og fikk avskjed ikke lenge etter det hele var over. Orket ikke håndtere et brudd midt i den værste sorgen.

Anonymkode: be9aa...861

Nei, jeg kan ikke ta det nå. Detville også bli en ekstra byrde for mine foreldre, og det kan jeg ikke utsette dem for. 

Følte du deg ensom? Jeg føler meg veldig ensom. 

Veldig trist å høre at du har gjennomgått det samme, det er så vondt. 

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg kan ikke ta det nå. Detville også bli en ekstra byrde for mine foreldre, og det kan jeg ikke utsette dem for. 

Følte du deg ensom? Jeg føler meg veldig ensom. 

Veldig trist å høre at du har gjennomgått det samme, det er så vondt. 

Anonymkode: 84e9e...b76

Jeg følte meg helt fortapt, det var ungene som holdt meg gående.

Jeg fikk ikke være tilstede de siste timene engang for jeg måtte være hjemme med veldig små barn og "mannen" dro på en jobbreise, som i bunn og grunn var sosialt samvær. 

 

 

Anonymkode: be9aa...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følte meg helt fortapt, det var ungene som holdt meg gående.

Jeg fikk ikke være tilstede de siste timene engang for jeg måtte være hjemme med veldig små barn og "mannen" dro på en jobbreise, som i bunn og grunn var sosialt samvær. 

 

 

Anonymkode: be9aa...861

Huff, grusomt! 

Ja, barna som holder meg også gående. 

Jeg sa til han at jeg hadde fortalt det til de, men han brydde seg ikke engang om å spør hvordan de tok det. Sa bare  ok. 

Jeg føler meg også helt fortapt. 

Klem til deg. 

HI

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem til deg også. Jeg føler virkelig, virkelig med deg. ❤️

Selv om det ikke hjelper så mye nå, så vil du komme ut av dette sterkere. 

Anonymkode: be9aa...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klem til deg også. Jeg føler virkelig, virkelig med deg. ❤️

Selv om det ikke hjelper så mye nå, så vil du komme ut av dette sterkere. 

Anonymkode: be9aa...861

Takk ❤️

Ja, vet jo at ting blir bedre med tiden. Blir en knalltøff tid fremover, og ekstra vondt da jeg ser at jeg må gå gjennom dette alene uten mannen ved min side. 

Han har i snart 20 år vært ved min side, og da er det ekstra tøft midt oppi dette å se at jeg står i dette alene. 

Har en liten familie som jeg har støtte i, men skulle så gjerne hatt han også ved min side. 

HI 

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med han om dette? Sagt at du trenger at han lytter til deg... og trøster deg? Hva er det som har skapt denne avstanden mellom dere ? Er han bitter? Mulig han ikke aner hva han skal si... men slik han oppfører seg nå er ikke ok. Han forverrer en allerede grusom tid for deg... prøv å finne noen om går igjennom det samme som deg. Endten på forum eller i en sorggruppe. Evt kontakt fastlege... snakk med lege på avd din forelder er på. Du skal ikke gå med dette alene. Sender deg en god klem! ❤️❤️❤️ Du er ikke alene. 

Anonymkode: 9aeef...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du snakket med han om dette? Sagt at du trenger at han lytter til deg... og trøster deg? Hva er det som har skapt denne avstanden mellom dere ? Er han bitter? Mulig han ikke aner hva han skal si... men slik han oppfører seg nå er ikke ok. Han forverrer en allerede grusom tid for deg... prøv å finne noen om går igjennom det samme som deg. Endten på forum eller i en sorggruppe. Evt kontakt fastlege... snakk med lege på avd din forelder er på. Du skal ikke gå med dette alene. Sender deg en god klem! ❤️❤️❤️ Du er ikke alene. 

Anonymkode: 9aeef...e7b

Tusen takk for fine ord ❤️

Han er så avvisende at jeg orker ikke ta det opp nå. 

Etter nesten 20 år så kjenner han meg, han vet hvordan jeg er. Jeg trenger ikke fortelle han hva jeg trenger, han vet. 

Jeg har tenkt å ta en tur til fastlegen, men vet liksom ikke hva jeg skal si. Fastlegen min er flott og har hatt han som lege i åresvis, så det går nok bra. 

Det er alt vi har vært gjennom som har skapt denne spliden, er egentlig ingen sin skyld. 

HI

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for fine ord ❤️

Han er så avvisende at jeg orker ikke ta det opp nå. 

Etter nesten 20 år så kjenner han meg, han vet hvordan jeg er. Jeg trenger ikke fortelle han hva jeg trenger, han vet. 

Jeg har tenkt å ta en tur til fastlegen, men vet liksom ikke hva jeg skal si. Fastlegen min er flott og har hatt han som lege i åresvis, så det går nok bra. 

Det er alt vi har vært gjennom som har skapt denne spliden, er egentlig ingen sin skyld. 

HI

Anonymkode: 84e9e...b76

Fant nettopp ut at fastlegen er på ferie, typisk. Vil ikke gå til andre enn han siden han kjenner meg.

HI

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med palliativt team, har dere det inne i bildet? De kan være gode støttespillere i en slik tid. 

Anonymkode: 16708...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med palliativt team, har dere det inne i bildet? De kan være gode støttespillere i en slik tid. 

Anonymkode: 16708...542

Hva er det?

Dette er veldig nytt for oss, har vel egentlig ikke sunket inn helt enda. 

Eller har dette noe med ekteskaps rådgivning å gjøre?

HI

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din mann har en annen dame i livet sitt. Denne situasjonen gjør det bare vanskeligere for han å bryte ut. Beklager, men på sikt skal du være glad du blir kvit han....

Anonymkode: a21ad...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Din mann har en annen dame i livet sitt. Denne situasjonen gjør det bare vanskeligere for han å bryte ut. Beklager, men på sikt skal du være glad du blir kvit han....

Anonymkode: a21ad...ebf

Håper du faktisk leste hovedinnlegget og ser hva situsjonen er. 

Greit du kan være anonym, men faktisk så finnes det grenser på hvilke innlegg en kan oppføre seg som et troll. 

Du er barnslig og patetisk. 

Håper du for Guds skyld ikke er mamma enda, for å kunne lire av seg slike kommentarer på et så alvorlig innlegg, viser bare at du ikke egner deg til å være mamma.

Urfra måten du skriver på, så tyder det på at du er veldig ung og uerfaren. 

Gå tilbake til skolen, få deg en utdannelse, og vent flere år med å få barn, vent til du vet forskjell på riktig og galt. 

HI 

Anonymkode: 84e9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...