Gå til innhold

Ha en fin id feiring alle sammen 😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har vi hatt id- feiring i kirkestua. Ja, det går faktisk an at kristne og muslimer samarbeider og feirer sammen. Her er både prest og imam gode samarbeidspartnere og jobber tett mot fordommer og radikalisering. 

Anonymkode: 061e3...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi hatt id- feiring i kirkestua. Ja, det går faktisk an at kristne og muslimer samarbeider og feirer sammen. Her er både prest og imam gode samarbeidspartnere og jobber tett mot fordommer og radikalisering. 

Anonymkode: 061e3...9a9

Fantastisk å høre ❤️ 

Anonymkode: ee288...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi hatt id- feiring i kirkestua. Ja, det går faktisk an at kristne og muslimer samarbeider og feirer sammen. Her er både prest og imam gode samarbeidspartnere og jobber tett mot fordommer og radikalisering. 

Anonymkode: 061e3...9a9

👏👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi hatt id- feiring i kirkestua. Ja, det går faktisk an at kristne og muslimer samarbeider og feirer sammen. Her er både prest og imam gode samarbeidspartnere og jobber tett mot fordommer og radikalisering. 

Anonymkode: 061e3...9a9

Jeg vil legge til at jeg er hverken kristen eller muslim, men deltok fordi jeg mener at det er opp til oss alle hvordan vi skal ha det fremover. Vi er ei lita bygd som ilø. få år har fått mange flyktninger. Da må man bygge bro og dra lasset sammen.

Anonymkode: 061e3...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi hatt id- feiring i kirkestua. Ja, det går faktisk an at kristne og muslimer samarbeider og feirer sammen. Her er både prest og imam gode samarbeidspartnere og jobber tett mot fordommer og radikalisering. 

Anonymkode: 061e3...9a9

Supert, da er det vel åpent for oss å feire konfirmasjon i moskeen? Ånei, det går jo bare den ene veien med inkludering,ja

Anonymkode: 719a5...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Supert, da er det vel åpent for oss å feire konfirmasjon i moskeen? Ånei, det går jo bare den ene veien med inkludering,ja

Anonymkode: 719a5...320

Skjønner ikke hva som er problemet? Noen må starte med å rekke ut hånda. Så får man håpe at det sprer seg. 

Anonymkode: 061e3...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Supert, da er det vel åpent for oss å feire konfirmasjon i moskeen? Ånei, det går jo bare den ene veien med inkludering,ja

Anonymkode: 719a5...320

Såklart. Du er jo bare en dane og får ikke lov til å gå inn i de fine rommene i moskeen engang. Du er vel henvist til kjelleren. 

Anonymkode: a9ec2...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Såklart. Du er jo bare en dane og får ikke lov til å gå inn i de fine rommene i moskeen engang. Du er vel henvist til kjelleren. 

Anonymkode: a9ec2...b96

Nope, i tillegg til kvinne er jeg kristen, så jeg er jo en vantro hund og får ikke stikke tåspissene inn en gang. Og til du som peser om at noen må strekke ut hånden, vi i vesten har vel strukket ut mer enn bare hånden og se takknemligheten de gir oss. Not.

Anonymkode: 719a5...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i mange flotte moskeer rundt i verden, i de fineste rommene, som dame og kristen. Alle muslimer er ikke dumminger.

Ha en fin id-feiring!

Anonymkode: 37a72...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd gode mennesker som er åpne, ærlige og inkluderende. Jeg har fått gode klemmer, smil og sett folk som hjelper hverandre. På dugnaden på forballbanen - de stiller opp. Rydding av plast i fjæra - de stiller opp. Klipping av gress og stell på kirkegården - de stiller opp. De fleste jeg har blitt kjent med er med i Røde Kors, er frivillige på ulike arrangementer og gutta er aktive både som trenere i idretten og som besøksvenner for de eldre. Det finnes gode folk over alt - du må bare gidde å se etter.

Jeg synes du kan hoppe ned fra det selvmedlidende korset ditt og bruke veden til noe nyttig - f.eks å bygge ei bro. 

Anonymkode: 061e3...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har opplevd gode mennesker som er åpne, ærlige og inkluderende. Jeg har fått gode klemmer, smil og sett folk som hjelper hverandre. På dugnaden på forballbanen - de stiller opp. Rydding av plast i fjæra - de stiller opp. Klipping av gress og stell på kirkegården - de stiller opp. De fleste jeg har blitt kjent med er med i Røde Kors, er frivillige på ulike arrangementer og gutta er aktive både som trenere i idretten og som besøksvenner for de eldre. Det finnes gode folk over alt - du må bare gidde å se etter.

Jeg synes du kan hoppe ned fra det selvmedlidende korset ditt og bruke veden til noe nyttig - f.eks å bygge ei bro. 

Anonymkode: 061e3...9a9

Hyggelig for dere med solskinnshistoriene. Vi som bor der Islam IKKE er berikende for bygda vår er temmelig drittlei og all rett til å være det! Dere lever ikke vår nye hverdag og kan dra inn brødskuffen og hoppe ned fra "vi bor med ikke-mannevonde muslimer og vet dermed bedre enn deg"-pulten.

ID meg i ræva. Og tenk at jeg ikke hadde noe imot islam for 5 år siden...litt for mye nærkontakt endret det,gitt.

Anonymkode: 719a5...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, de kommer til vårt land og får alt servert. Men det er vi som skal stå med lua i handa mens moskeene popper opp som paddehatter. 

Anonymkode: ff87c...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig, de kommer til vårt land og får alt servert. Men det er vi som skal stå med lua i handa mens moskeene popper opp som paddehatter. 

Anonymkode: ff87c...9d7

Får alt servert??

Det er mange utlendinger som har etablert seg og opprettet mye mer enn de fleste nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare presisere at jeg ikke har noe problem med at hun holdt en tale på en id-feiring generelt sett, men jeg synes hun kunne valgt en mer liberal trosgruppe å gjøre det hos og holdt de kvinnehatende konservative fundamentalistgærningene på en armlengdes avstand.

Anonymkode: 75cdd...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle muslimer er like.

På tide å våkne opp, er da like store forskjeller der som blandt feks kristne.

 

Anonymkode: 93cf6...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er når man begynner å generalisere. Jeg har møtt muslimer jeg ikke liker jeg å, men da er det fordi personen i seg selv ikke er noe alright, ikke pga. religion.  Også viktig å skille mellom kultur og religion. Mange ulike kulturer kan ha samme religion, og praktiserer den forskjellig.

 

Anonymkode: 061e3...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skille mellom kultur og religion er meningsløst. All overtro kan kalles religion hvis det blir satt i system. Problemet er uansett at vitenskapen settes til side for å tro på gamle skrifter skrevet av tilfeldige mennesker i ei tidligere tid. Det ødelegger ethvert moderne samfunn fullstendig! 

Anonymkode: ff87c...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å skille mellom kultur og religion er meningsløst. All overtro kan kalles religion hvis det blir satt i system. Problemet er uansett at vitenskapen settes til side for å tro på gamle skrifter skrevet av tilfeldige mennesker i ei tidligere tid. Det ødelegger ethvert moderne samfunn fullstendig! 

Anonymkode: ff87c...9d7

Kultur og relgion er to forskjellige ting.

Anonymkode: 93cf6...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kultur og relgion er to forskjellige ting.

Anonymkode: 93cf6...653

Begrunn! 

Anonymkode: ff87c...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...