Gå til innhold

Noen som er sammen med noen som må kysse med andre på jobb osv? - kommentar på moderering


Gjest Antarctica

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
1 time siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og avsporinger.

Ann Christin, admin

Hvorfor har du fjernet mine innlegg? Jeg har verken debattert brukere, angrepet personer eller sporet av. Har svart HI saklig hele veien, stilt relevante spørsmål og forsøkt å få henne til å utdype.

Er det nok at man ikke får de svarene man ønsker seg, altså? For å få ribbet en tråd fullstendig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Pashla skrev:

Hvorfor har du fjernet mine innlegg? Jeg har verken debattert brukere, angrepet personer eller sporet av. Har svart HI saklig hele veien, stilt relevante spørsmål og forsøkt å få henne til å utdype.

Er det nok at man ikke får de svarene man ønsker seg, altså? For å få ribbet en tråd fullstendig? 

Når man svarer på innlegg som er slettet vil også svar automatisk bli slettet. Dine svar som er blitt slettet har vært svar på innlegg som forsvant i ryddingen.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Når man svarer på innlegg som er slettet vil også svar automatisk bli slettet. Dine svar som er blitt slettet har vært svar på innlegg som forsvant i ryddingen.

Ann Christin, admin

Jeg har også sitert en masse svar som verken var personangrep eller avsporinger, og som dermed ikke burde ha gått med i dragsuget. F eks massevis av HIs egne innlegg. Er de slettet bare for å beskytte henne, altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pashla skrev:

Jeg har også sitert en masse svar som verken var personangrep eller avsporinger, og som dermed ikke burde ha gått med i dragsuget. F eks massevis av HIs egne innlegg. Er de slettet bare for å beskytte henne, altså? 

Innlegg blir ikke slettet for å beskytte noen, de blir slettet om de er regelbrudd, noe disse innleggene var. Innlegg som har blitt slettet er som sagt avsporinger, brukerdebatt eller personangrep og svar til disse.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Ann Christin skrev:

Innlegg blir ikke slettet for å beskytte noen, de blir slettet om de er regelbrudd, noe disse innleggene var. Innlegg som har blitt slettet er som sagt avsporinger, brukerdebatt eller personangrep og svar til disse.

Ann Christin, admin

Og med all mulig respekt: det du sier der stemmer IKKE. For den tråden der fulgte jeg. 

Dere må se til å bruke deres egne regler, og ikke dikte opp noen nye hver gang det kommer en tråd som blir ubehagelig for noen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Og med all mulig respekt: det du sier der stemmer IKKE. For den tråden der fulgte jeg. 

Dere må se til å bruke deres egne regler, og ikke dikte opp noen nye hver gang det kommer en tråd som blir ubehagelig for noen! 

Ingen nye regler er blitt diktet opp her, reglene det er ryddet for:

Sitat

* Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier eller blogger, så lenge ikke diskusjonen bryter med våre øvrige regler. Det samme gjelder offentlige personer. Barn har et spesielt rettsvern, og tråder som identifiserer for så å komme med personangrep mot barn vil bli slettet.

* Innlegg som sporer av debatten kan bli slettet.

Ser nå at jeg har skrevet brukderdebatt istedenfor persondebatt i tidligere innlegg.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Ingen nye regler er blitt diktet opp her, reglene det er ryddet for:

Ser nå at jeg har skrevet brukderdebatt istedenfor persondebatt i tidligere innlegg.

Ann Christin, admin

Spiller ingen rolle. Det er ikke feilen i ordvalg jeg reagerer på, men på at du har moderert feil. Du har fjernet ting som ikke brøt mot disse reglene, og siden alt er usynlig nå, kan jeg ikke peke på hvor. Men det er åpenbart hva som er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Og med all mulig respekt: det du sier der stemmer IKKE. For den tråden der fulgte jeg. 

Dere må se til å bruke deres egne regler, og ikke dikte opp noen nye hver gang det kommer en tråd som blir ubehagelig for noen! 

Her skal jeg faktisk støtte Pashla 100%. Her har noen moderert uten å ha hode med seg. Her er der moderert bort mye som tidligere ikke har vært regelbrudd. Hvis vi ikke er tilbake til at alt av humor skal modereres bort som avsporinger, sånn for å være sikker på at ingen skal bli støtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2017 den 17.30, Modesty Blaise. skrev:

Her skal jeg faktisk støtte Pashla 100%. Her har noen moderert uten å ha hode med seg. Her er der moderert bort mye som tidligere ikke har vært regelbrudd. Hvis vi ikke er tilbake til at alt av humor skal modereres bort som avsporinger, sånn for å være sikker på at ingen skal bli støtt?

Nygammel forumansvarlig hjelper nok på i innstramming av her-skal-ingen-bli-støtt-linja. Sukk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2017 den 15.26, Ann Christin skrev:

Innlegg blir ikke slettet for å beskytte noen, de blir slettet om de er regelbrudd, noe disse innleggene var. Innlegg som har blitt slettet er som sagt avsporinger, brukerdebatt eller personangrep og svar til disse.

Ann Christin, admin

Hvor går grensa for hva som er avsporinger da? Hvordan definerer dere den? Mistenker det er mye synsing i moderatorgruppa, rundt den regelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2017 den 19.16, valnøtta skrev:

Hvor går grensa for hva som er avsporinger da? Hvordan definerer dere den? Mistenker det er mye synsing i moderatorgruppa, rundt den regelen

Avsporinger er i bunn og grunn når en tråd skifter tema fra et til et annet. Normalt vil man dele ut en evt avsporing, men i denne trådens tilfelle gikk også avsporinger over i brukerdiskusjon og personangrep, derfor ble den fjernet. Avsporinger kan det også være om det f.eks er brukere som gjentatte ganger vrir debatter inn på sine temaer til tross for trådens opprinnelse (f.eks at en bruker snur alle mattråder til å handle omg ananas på pizza), da blir det en kombinasjon av avsporinger og ensidig meningspåvirkning.

Men hvor nøyaktig grensa går er umulig å si da hvert enkelt tema behandles forskjellig.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann Christin skrev:

Avsporinger er i bunn og grunn når en tråd skifter tema fra et til et annet. Normalt vil man dele ut en evt avsporing, men i denne trådens tilfelle gikk også avsporinger over i brukerdiskusjon og personangrep, derfor ble den fjernet. Avsporinger kan det også være om det f.eks er brukere som gjentatte ganger vrir debatter inn på sine temaer til tross for trådens opprinnelse (f.eks at en bruker snur alle mattråder til å handle omg ananas på pizza), da blir det en kombinasjon av avsporinger og ensidig meningspåvirkning.

Men hvor nøyaktig grensa går er umulig å si da hvert enkelt tema behandles forskjellig.

Ann Christin, admin

Men hva hvis det er trådstarter som selv avsporer tråden da? Er ikke det heller lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, valnøtta skrev:

Men hva hvis det er trådstarter som selv avsporer tråden da? Er ikke det heller lov?

Om avsporingen er naturlig lar vi den bli i tråden, om det er et helt eget tema som skaper stor diskusjon deler vi de både fordi det er umulig å diskutere trådens opprinnelige tema og for at det kan være brukere som har kunnskap om nytt tema, en som ikke går inn på orginalt tema da det ikke er noe som interesserer dem. Og er det avsporing med regelbrudd rydder vi det.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...