Gå til innhold

Bilder på Instagram


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når man legger ut bilder som andre har tatt på egen Instagramkonto, er det vanlig å gjøre oppmerksom på det på en eller annen måte?

Ble nemlig litt overrasket over å finne bilder jeg har tatt på en bekjents Instagram, der vedkommende får masse skryt for fine bilder uten å "innrømme" at det er andre (meg) som har tatt dem.

Anonymkode: ca8f6...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er god folkeskikk å spørre om lov, kreditere (og Evt tagge) bildets opphav. 

Anonymkode: 29a60...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen hadde forsynt seg sånn av mine bilder(hvor får vedkommende bildene fra?) hadde jeg nok lagt igjen en kommentar på takket for den rosende omtalen, litt sånn: Så hyggelig at så mange liker bildet! Jeg tok det på vei til hytta i helgen da det var så fin solnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Personen var tilstede når bildene ble tatt, og samtalen lød ca som dette: "Så fine bilder. Kan du ikke send dem til meg?" " Klart det" svarte jeg og sendte bildene. Det var aldri en samtale om hva vedkommende skulle med bildene, ingen av oss var helt edrue.... Det falt meg bare ikke inn at bildene skulle på Instagram og at en annen skulle få "æren" for dem. Derfor ble jeg så overrasket når jeg kom over dem i dag. Og derfor lurte jeg på hva som var vanlig.

Jeg føler ikke at vedkommende har stjålet bildene,- bare "æren" hvis det gir noen mening.

Anonymkode: ca8f6...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagg de som skryter av bildet og takk for rosen. 

Det er ufint å ta æren for andres verk!

Anonymkode: 4410e...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du er skikkelig sær. Det er snakk om noen enkle bilder liksom.

Anonymkode: d7d04...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skrevet "tusen takk for deling" 

og tagget de som skrev hyggelige kommentarer og takket for kommentaren. Veldig flaut for hun som har lagt det ut.

Anonymkode: 0e1f7...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør det selv av og til,men skal alltid gi kreditt, eller er det jo veldig frekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...