Gå til innhold

Hadde du vært sur på partneren din hvis han


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kom hjem 04 etter bytur? Jeg får ikke sove når han eg ute og har baby i tillegg.. så er helt ødelagt i dag. Men føler ikke jeg kan være sur heller 😕

Anonymkode: 734d3...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har det ikke med å være "sur på" folk jeg lever sammen med. Dessuten ville vi ha avtalt i forkant - enten at han var hjemme til en tid, eller at han kom når han kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å sove når han er ute av huset.

Hadde han kommet hjem klokken 4 bråket så han vekte deg og baby kunne du vært sur.

 

Hvis han kom hjem etter fest kl 4. Ser jeg ikke problemet så sant det ikke skjer hver månede. Men siden du ikke sover når han er ute regner jeg med det er sjelden han er på byen

Anonymkode: c5569...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på.

Hadde han vært ut hver eneste helg og kommet hjem kl 4 hadde jeg blitt irritert, ja.
Er det bare en sjelden gang hadde jeg syntes det var helt greit

Anonymkode: f90c4...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke vært sur på.

Det er da virkelig ikke hans skyld at du ikke får sove når han ikke er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, med mindre han ramler inn og pisser i klesskapet og vekker babyen. Du må jo bare sove selvom han ikke er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sur for det. Blir derimot veldig irritert de gangene han vekker meg når han kommer hjem..

Anonymkode: 8509f...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Superdolly skrev:

Nei, det ville jeg ikke vært sur på.

Det er da virkelig ikke hans skyld at du ikke får sove når han ikke er hjemme. 

Hva vet du om det? Han har en historie med å vekke meg og være ufin. Lenge siden nå... men sitter enda i.. hi

Anonymkode: 734d3...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så ville min ikke dratt på byen  for å drikke når vi hadde baby... Men ta et eksempel nå, for han skal ut i kveld faktisk :) Da gjør vi en avtale, en stund i forveien. Fordi jeg takler dårlig at han ramler inn hjemme midt på natta, og enda dårligere at han skal ligge ved siden av meg og lukte fyll 😖 Og dagen etter sove lenge og være så fyllesyk at han ikke kan bidra hjemme. 😏 Så når han (en gang i skuddåret😋) skal drikke med kompiser så blir han å overnatte hos den single, barnløse kompisen, så kan han komme hjem når han er klar for å være 100% pappa og samboer igjen (og da er det no mercy, ikke opp og legge seg igjen da nei 😂)  👍 

Gode avtaler/kommunikasjon hindrer irritasjon her iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om det? Han har en historie med å vekke meg og være ufin. Lenge siden nå... men sitter enda i.. hi

Anonymkode: 734d3...2c0

...og det kommer ikke frem i overskriften, at det er "grums" i fortiden. Så basert på det du faktisk har skrevet så vil du få beskjed om at "nei, bare at han drar ut og du ikke får sove kan du ikke bli sur for"

Du er ikke den eneste som skriver innlegg hvor man tror at vi andre er tankelesere, men ser du hva jeg mener ?! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er byturen avtalt så har vi ingen tid man skal være hjemme. Vi er voksne mennesker som skal slippe å ha slike regler. 

At du ikke får sove er jo ditt problem, ikke legg det over på samboeren. 

Er han derimot ute hver helg og ikke tar hensyn kan du være sur for dét, ikke at du ikke får sove fordi du ligger nevrotisk i senga og ikke får sove. 

Anonymkode: 804c2...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er avtalt, så bryr jeg meg ikke med når han eventuelt kommer hjem. Forventer da ikke at han skal hjelpe til med barna dagen derpå heller...Jeg får da samme "rettigheter" når jeg har vært ute.

Har full tillit til gubben, så jeg sover som en stein når han er borte, he he ;) Hvis han blir senere enn først antatt(ikke det at han har innetid, men han som liker å gi info), dersom han ikke får tak i taxi eller ikke kommer seg hjem før morgenkvisten, så sender han meg sms i løpet av natta. Dette skjer jo da sjeldent :)

 

Ingen grunn til å bli sur ut i fra det du skriver... Klart hvis det ikke er mye tilleggsinfo du uteholder da ;)

 

Anonymkode: 9d49d...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

For det første så ville min ikke dratt på byen  for å drikke når vi hadde baby... Men ta et eksempel nå, for han skal ut i kveld faktisk :) Da gjør vi en avtale, en stund i forveien. Fordi jeg takler dårlig at han ramler inn hjemme midt på natta, og enda dårligere at han skal ligge ved siden av meg og lukte fyll 😖 Og dagen etter sove lenge og være så fyllesyk at han ikke kan bidra hjemme. 😏 Så når han (en gang i skuddåret😋) skal drikke med kompiser så blir han å overnatte hos den single, barnløse kompisen, så kan han komme hjem når han er klar for å være 100% pappa og samboer igjen (og da er det no mercy, ikke opp og legge seg igjen da nei 😂)  👍 

Gode avtaler/kommunikasjon hindrer irritasjon her iallefall. 

Hjelpe meg! 

Anonymkode: ef0c7...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om det? Han har en historie med å vekke meg og være ufin. Lenge siden nå... men sitter enda i.. hi

Anonymkode: 734d3...2c0

Han er ikke tenåringssønnen din, han er mannen din. 

Voksne menn får ikke innertider av kona si. 

En av fordelene ved å bli voksen er at man slipper stå skolerett foran foreldrene sine 

Har man partner tar man selvfølgelig hensyn, man spør om det passer at man tar en tur ut den kvelden, og man er stille når man kommer hjem så ikke hele huset vekkes 

Men innertider er man ferdig med altså. 

Anonymkode: f48cf...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpe meg! 

Anonymkode: ef0c7...1e5

Hva trenger du hjelp til? 

Ååååh, du tror at jeg er streng?! 😎 Nei, han er nå en voksen mann som er med på dette selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Hva trenger du hjelp til? 

Ååååh, du tror at jeg er streng?! 😎 Nei, han er nå en voksen mann som er med på dette selv. 

Jeg synes det er strengt, lite fleksibelt og lurer på om du aldri har behov for fest med venner uten å forvises fra eget hus dagen derpå?

Anonymkode: b4951...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om det? Han har en historie med å vekke meg og være ufin. Lenge siden nå... men sitter enda i.. hi

Anonymkode: 734d3...2c0

Hvis du mener det er relevant, hvorfor sier du ikke det i første innlegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om det? Han har en historie med å vekke meg og være ufin. Lenge siden nå... men sitter enda i.. hi

Anonymkode: 734d3...2c0

Vel, hvis du mener at dette er opplysninger vi skal ta hensyn til når vi svarer bør du da virkelig fortelle det i hi. 

Jeg beklager virkelig, men jeg kan ikke lese tanker. Derfor svarer jeg ut fra mine egne erfaringer. Jeg sover heller ikke godt når min mann ikke er hjemme, men det har virkelig ingenting med at han har gjort noe galt eller dumt å gjøre. Derfor ville jeg aldri ha lagt det på ham heller.

Dessuten går han (og nå snakker jeg om min mann, ikke din) ikke ofte ut, og når han gjør det vet jeg at det kan bli sent. Jeg blir ikke sur for det, og han blir heller ikke sur på meg hvis jeg går ut og blir sen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er strengt, lite fleksibelt og lurer på om du aldri har behov for fest med venner uten å forvises fra eget hus dagen derpå?

Anonymkode: b4951...539

ah, ok, men da skal du få høre bakgrunnsamtalen vi hadde på dette for ca 6-7år siden. 
 

Han: "Tom inviterte på guttekveld hos Marius neste helg, har vi noen planer eller er det innafor at jeg drar?!" (det er jo greit å sjekke om det er planer, når man er en familie. Normalitet kaller vi det i vår familie)

Jeg: "ingen planer nei, iallefall ikke som krever din tilstedeværelse :)"

Han: "Men du, siden du sover litt dårlig om dagen, og er ganske kvalm. (gravid i 5.mnd) Er det best at jeg legger meg rett på sofaen, eller hva tenker du?" 

Jeg: "Hmmm, det hadde jo vært godt for meg. Men syntes det er litt kjipt for deg da?!"

Han: "nei, det er null stress"

Jeg: "Men hva med å overnatte der da? Tenkte da slipper du å stresse med taxi etc også? (også kan du bli så drita du vil uten at jeg bryr meg ;) ) :) "

Han: "Ja, men er det greit for deg da? sikker?"

Jeg: "Ja, det er det er det vel. -Men ha på telefonen, så jeg kan få tak i deg hvis det er noe. Og fint hvis du ikke bli borte hele dagen, for jeg trenger hjelp til noe greier på ettermiddagen" 
 

...og siden den dagen gjorde vi det sånn når han skal på fest. Ikke hvis han bare skal ta et par pils, så klart, men hvis det er full fest.

 

-Så, som du ser. Vi er to om det... Han syntes faktisk at det er deiligere å overnatte borte når han fester, for da kan han ta den "helt ut" når han først fester, uten å ta hensyn til alkoholmengde/transport/barn som våkner kl 07 dagen etter :) På denne måten så får han sovet ut fylla, og jeg slipper dårlig øl-ånde og slappfisk :) vinn-vinn har vi funnet ut :) (Y)  

Det samme gjør jo jeg helst, hvis jeg skal ta en fest. Overnatter borte altså. Mye mer avslappende, syntes jeg, at når jeg feks er på julebord så kan jeg "koble ut" i 24t og slippe å bekymre meg for antall glass vin for å slippe hodepine når barna våkner kl 07 neste dag :) 

-Funker det for alle, nei sikkert ikke. Men tro nå ikke at jeg er ei overkontrolerende heks fordi jeg ikke må ha han hjem samme dag :) (det er vel de her inne som er så sykelig sjalu at de ikke hadde taklet det, og det er jeg veldig glad vi slipper) For vi snakker ikke om forvisning fra eget hus, tvert imot så er det ganske digg å slippe å sove hjemme etter fest med småbarn i hus :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om det? Han har en historie med å vekke meg og være ufin. Lenge siden nå... men sitter enda i.. hi

Anonymkode: 734d3...2c0

Hvis dette liksom skulle være relevant for innlegget ditt, måtte du nesten hatt det med fra starten av.

Du er skikkelig uansvarlig som får barn, og blir boende med en slik mann. Burde skamme deg.

Anonymkode: 5fdf0...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om det? Han har en historie med å vekke meg og være ufin. Lenge siden nå... men sitter enda i.. hi

Anonymkode: 734d3...2c0

Så lenge du er alene i sengen eier du dine egne søvnvansker.

Anonymkode: fec84...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...