Gå til innhold

Noen som har barn som nekter å dra til den andre forelderen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lang historie, men barnet mitt vil ikke til far. Vi har vært på FVK der barnet har fått snakket med terapeut, far forstår ikke/ser ikke problemet og er rasende fordi barnet ikke vil til han. Terapeuten sier at man kan ikke tvinge barnet (13 år) og at nå er ståa sånn at barnet ikke vil dit pga far og hans oppførsel.
Kan noen tvinge barnet? Om far f.eks går rettens vei? Er det mulig å tvinge et så stort barn?

Anonymkode: 21b15...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke.

Om far går rettens vei vil en sakkyndig snakke med barnet, uten at far er tilstede, så barnets synspunkt og meninger blir lagt til grunn.

Anonymkode: 41fde...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke.

Om far går rettens vei vil en sakkyndig snakke med barnet, uten at far er tilstede, så barnets synspunkt og meninger blir lagt til grunn.

Anonymkode: 41fde...03c

Så godt å høre. 

Jeg har forsøkt med list og lempe, oppmuntret til samvær, oppmuntret til å f.eks møtes på nøytral grunn (som cafe og lignende), med andre voksne tilstedet osv, men hun går helt i lås og nekter. Da jeg spurte om hun ville høre om han ønsket å være med på en tilstelning begynte hun å gråte fordi hun virkelig ikke vil tilbringe tid med han...

Anonymkode: 21b15...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han om HAN hadde likt å bli tvunget til å være sammen med et menneske han ikke liker. 

Samvær skal være til det beste for barnet, det er barnet som har rett til å være sammen med far. Ikke far som har rett til å være sammen med barnet. 

Lykke til, håper det ordner seg på en god måte, for barnet 👍

 

Anonymkode: 4636d...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør han om HAN hadde likt å bli tvunget til å være sammen med et menneske han ikke liker. 

Samvær skal være til det beste for barnet, det er barnet som har rett til å være sammen med far. Ikke far som har rett til å være sammen med barnet. 

Lykke til, håper det ordner seg på en god måte, for barnet 👍

 

Anonymkode: 4636d...8dd

Takk :) Håper jeg også, det er vondt hele greia :(

Anonymkode: 21b15...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er din innstlling som går utover barnet og dens lyst

Anonymkode: 56c7a...af6

... sa pappaen/stemora som barna nekter å dra på samvær hos.

Anonymkode: d0f69...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

... sa pappaen/stemora som barna nekter å dra på samvær hos.

Anonymkode: d0f69...6e7

er alenemor jeg :) så feil det gett. viktig for barnet og ha kontakt med far

Anonymkode: 56c7a...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

er alenemor jeg :) så feil det gett. viktig for barnet og ha kontakt med far

Anonymkode: 56c7a...af6

Og utgangspunktet ditt er at hvis et barn nekter å ha samvær med far, så er det mors skyld?

Anonymkode: d0f69...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbaska TULL ! mors holdning til far smitter over på barnet sier du.

Så når min sønn på 13 nekter å gå til sin far/stemor så har det ingenting å gjøre med det at de har behandlet han som en dritt. 

Hallo i luken !

Anonymkode: d678a...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid forsvart far, bortforklart hans dårlige holdning ovenfor barnet. Oppmuntret til å bytte helg hvis barnet har lyst å delta på noe her i hans helger slik at det ikke misses noe samvær. Invitert far på kamper og forestillinger (mens min mann har tatt dugnadene i forkant), invitert på første skoledag, tilbudt meg å hente og kjøre barnet samt kjøpe gave om hun er bedt i bursdag på hans helg... Så hvis det ikke er god nok holdning, så er det greit at jeg har feilet. 

HI

Anonymkode: 21b15...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...