Gå til innhold

Jeg er så redd!


Anemona

Anbefalte innlegg

For 8 dager siden fikk jeg første strimmeltest med tydelig strek. Ikke sterk, men heller ikke skygge. Dagen etter fikk jeg gravid 1-2. Har tatt tester hver dag og synes ikke stigningen er så mye å skryte av. Har tatt nok en digital test i dag, en uke etter første, og den viser fremdeles gravid 1-2. Har i tillegg konstante, men svake smerter på høyre side av magen, dog ikke der jeg kjenner menssmerter og lignende ellers. Har noen opplevd lignende? Er så redd for svangerskap utenfor livmor.. Trenger jeg å bekymre meg? Er skikkelig redd akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) slutt og ta tester hver dag for å se stigningen, for det er alt for upålitelig måling og vil bare gjøre deg bekymret! (Selv den digitale)

2) stikkende smerte i siden er normalt. tommelfingerregel -stikkende smerter = voksesmerter eller luftsmerter O.lign. Værkende/"dumpe" smerter (feks menssmerter. Men mens smerter tidlig er heller ikke unormalt)= mulig bekymringsverdig. 

3) om så er at det er ex.u, eller sa på gang så er det ingenting du får gjort fra eller til, det er helt utenfor din kontroll. Så prøv heller å tenk positive tanker og slapp av med en dusj/bad, og bestill time hos gynekolog mellom uke 5-9 eller fastlegen din for blodprøver og HCG måling hvis du er veldig redd :) 

lykke til 😊👍💜

Anonymkode: 093f7...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har fått legetime nå, så er spent. Er mest urolig da det var totalt motsatt da jeg gikk gravid med datteren min, da fikk jeg gravid 2-3 10dpo.. Greier liksom ikke å tenke at det er mindre nervepirrende å ikke teste enn det er å teste - og oppdage dårlig stigning.. Haha, må vel bare ta meg sammen antar jeg. Er forresten 16 dpo. 

Smerten er desverre værkende og kun på ene siden. Er klar over at stikking er helt vanlig :) 

Grunnen til at jeg er så redd er at jeg har totalt angst for operasjoner. Har måttet bli tvunget inn med makt i fullt panikkanfall til tross for at jeg visste at jeg ville dø uten operasjon. Ønsker å avdekke en eventuell ex.u så tidlig som mulig slik at jeg slipper å måtte fjerne en eggleder, som jeg vil anta er mer omfattende. 

Spontanabort hadde vært veldig trist - men ikke skummelt, så er ikke redd for det på samme måte i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har identisk "problem"!!! Se innlegget mitt om "svake tester" over her. 

 

Gjør for øvrig som anonym sier, slutter å teste. Ødelegger jo livet mitt på dette. Kunne vært en fin dag i solen med jenta mi og så er jeg fraværende og bekymret i stedet😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...