Gå til innhold

Mars 2018


Bearplace

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Nora-er-klar skrev:

Hei, 8+6 idag. Lurer på når dere skal fortelle andre om dette? Er førstegangsgravid og har enda ikke fortalt søsken eller foreldre noenting. Hvordan skal man fortelle det? Syns dette er vanskelig. 🙊

Jeg hadde sa i uke 7-8 forrige gange jeg var gravid, så vi kommer ikke til å fortelle det til noen før vi vet at sannsynligheten for at det går bra er stor. Hadde fortelt det til barna da, og de ble veldig lei seg når det gikk galt. Måtte håndtere både min egen og deres sorg da. Denne gang venter vi nok til ca. uke 10-12 før vi sier det til barna og de nærmeste.
Kan hende jeg forteller det til mamma før dette, men må i allefall vente til hun er tilbake fra ferie.

Jeg er 6+0 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutes ago, Nora-er-klar said:

Hei, 8+6 idag. Lurer på når dere skal fortelle andre om dette? Er førstegangsgravid og har enda ikke fortalt søsken eller foreldre noenting. Hvordan skal man fortelle det? Syns dette er vanskelig. 🙊

Det velger du selv 😊 første gang fortalte jeg ved 11-12 uker, de tre siste gangene fortalte jeg ved 5-7 uker da var det sa og xu, og det var fint at de visste det.. denne gangen fortalte jeg også ved 5uker, dette da til familie. Datteren vår på 5 vet det ikke enda, og venner/kjente får vite det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, MammaMø85 skrev:

Kanskje du burde ta en tidlig ultralyd for å se om alt er bra? 

Jeg tenker på det hele tiden, om jeg skal gjøre det. Men så tidlig vil vi kanskje ikke se et bankende hjerte uansett, så blir jeg kanskje ikke klokere.. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok forresten test i går, clear blue digital. Den viste 4-5 uker gravid. Men jeg er jo 6+3. Er ikke det et dårlig tegn? Derimot har jeg fått mer symptomer igjen i går kveld. Blir jo helt kokko av dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Gratulerer og velkommen 😁 Jeg har termin 29/3-18 :) venter vår tredje. Blir spennende å se når magen titter frem her også ❤️ Bortsett fra bekkenløsningen din, ser det ut som vi stiller ganske likt til nå :) Når skal dere fortelle de andre barns det da? 😁

Eldstejenta vet det. De andre to venter vi med til sikkert uke 12-14 til vi er sikrere på at dette går bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LusiLyn skrev:

Jeg tenker på det hele tiden, om jeg skal gjøre det. Men så tidlig vil vi kanskje ikke se et bankende hjerte uansett, så blir jeg kanskje ikke klokere.. :/ 

Hvis du er 6+3 Så tror jeg de vil se noe. Jeg skal på torsdag, er 6+5 da og de forventer å se et bankende hjerte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, LusiLyn skrev:

Tok forresten test i går, clear blue digital. Den viste 4-5 uker gravid. Men jeg er jo 6+3. Er ikke det et dårlig tegn? Derimot har jeg fått mer symptomer igjen i går kveld. Blir jo helt kokko av dette 

Men den viser vel uker etter unnfangelsen, mens vi teller fra første dag i siste mens, skiller jo ca to uker det, så det stemmer i såfall bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, MammaMø85 skrev:

Men den viser vel uker etter unnfangelsen, mens vi teller fra første dag i siste mens, skiller jo ca to uker det, så det stemmer i såfall bra. 

Den viste 2-3 uker, som betyr 4-5 uker. :) Men nå kom det ut en rar klump, uten noe mer blod :( (sorry detaljene) Det så ut som den klumpen var noe greier, ikke bare en blodklump.. Dette er den rareste aborten jeg har hatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, olebrum27_05&09&13 skrev:

Plutselig gravid igjen 😱 nr 4.. ikke akkurat planlagt men får brette opp armene og ta det som det kommer 😊 Foreløpig termin 30.03.2018.. 

er bare 5 uker på vei så ingen tydelige symptomer enda. Kjenner livmora vokser og sånn tung, uggen og oppblåst følelse i magen, tisser hele dagen.. bekkenløsningen kjenner jeg kommer snikende. Hatt med alle de andre 3..

spent på hvor fort magen kommer denne gangen.. sist gang kom den lenge før uke 12 😬

Hei😊

gratulerer så mye!!😀❤️Vi venter også barn nr 4 🙈🙈☺️ ( om alt går bra)

Jeg tror jeg er 6+4 i dag, er grusomt kvalm og trøtt! Værre enn hva jeg var med de tre første. Er jo litt eldre nå, men.. Var første dag på jobb etter sommerferien i går, men i dag kom jeg meg ikke i vei! Har kastet opp og er konstant kvalm! Resulterte i at jeg fortalte sjefen min om graviditeten i dag. Jeg har nemlig akkurat begynt i ny stilling som pedagogisk leder, og hadde ikke trodd jeg skulle bli gravid så fort .. 🙈🙈🙈🙈Sjefen tok det så fint! Jeg er så letta❤️❤️😅❤️😅 ( helt grusomt å fortelle når man akkurat har begynt i ny jobb!!!!!)Hun sa at dette skulle vi få til, sammen ❤️😊

Så nå håper jeg at denne spira vil klamre seg fast til mars 2018❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LusiLyn skrev:

Den viste 2-3 uker, som betyr 4-5 uker. :) Men nå kom det ut en rar klump, uten noe mer blod :( (sorry detaljene) Det så ut som den klumpen var noe greier, ikke bare en blodklump.. Dette er den rareste aborten jeg har hatt :(

Så trist å lese😕😕😕 men, hva om du drar  til legen og tar blodprøve da? Måle HCG-nivå i noen dager fremover??

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kanskje4barnsmor skrev:

Så trist å lese😕😕😕 men, hva om du drar  til legen og tar blodprøve da? Måle HCG-nivå i noen dager fremover??

❤️

Jeg tror ikke jeg orker og har tid (har 3 barn fra før) å dra fram og tilbake til legen. <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LusiLyn skrev:

Jeg tror ikke jeg orker og har tid (har 3 barn fra før) å dra fram og tilbake til legen. <3 

Ok. Jeg forstår det ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, olebrum27_05&09&13 skrev:

Plutselig gravid igjen 😱 nr 4.. ikke akkurat planlagt men får brette opp armene og ta det som det kommer 😊 Foreløpig termin 30.03.2018.. 

er bare 5 uker på vei så ingen tydelige symptomer enda. Kjenner livmora vokser og sånn tung, uggen og oppblåst følelse i magen, tisser hele dagen.. bekkenløsningen kjenner jeg kommer snikende. Hatt med alle de andre 3..

spent på hvor fort magen kommer denne gangen.. sist gang kom den lenge før uke 12 😬

Venter også nr 4. Var ikke helt en del av fremtidsplanene våre heller, men det får bare stå til:)

Er skikkelig oppblåst (type 14-ukersmage) og så sinnsykt kvalm heeeele dagen. Virkelig gøy når man er på ferie🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, LusiLyn skrev:

Den viste 2-3 uker, som betyr 4-5 uker. :) Men nå kom det ut en rar klump, uten noe mer blod :( (sorry detaljene) Det så ut som den klumpen var noe greier, ikke bare en blodklump.. Dette er den rareste aborten jeg har hatt :(

Så trist å lese:( Det er jo kanskje greit å innstille seg på det verste, men jeg drister meg til å si at jeg håper det bare er kroppen som tuller og at du fortsatt er gravid. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Altiboks skrev:

Så trist å lese:( Det er jo kanskje greit å innstille seg på det verste, men jeg drister meg til å si at jeg håper det bare er kroppen som tuller og at du fortsatt er gravid. Klem

Takk. <3  Blør mindre nå, og blir nesten irritert. Kan ikke bare dette være overstått, forferdelig å holdes på pinebenken sånn :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kanskje4barnsmor skrev:

Hei😊

gratulerer så mye!!😀❤️Vi venter også barn nr 4 🙈🙈☺️ ( om alt går bra)

Jeg tror jeg er 6+4 i dag, er grusomt kvalm og trøtt! Værre enn hva jeg var med de tre første. Er jo litt eldre nå, men.. Var første dag på jobb etter sommerferien i går, men i dag kom jeg meg ikke i vei! Har kastet opp og er konstant kvalm! Resulterte i at jeg fortalte sjefen min om graviditeten i dag. Jeg har nemlig akkurat begynt i ny stilling som pedagogisk leder, og hadde ikke trodd jeg skulle bli gravid så fort .. 🙈🙈🙈🙈Sjefen tok det så fint! Jeg er så letta❤️❤️😅❤️😅 ( helt grusomt å fortelle når man akkurat har begynt i ny jobb!!!!!)Hun sa at dette skulle vi få til, sammen ❤️😊

Så nå håper jeg at denne spira vil klamre seg fast til mars 2018❤️

Huff håper jeg slipper unna kvalmen 🙈 Var sykt kvalm sist men slapp unna oppkast. Håper jo det klamrer seg fast til mars 2018 selvom dette ikke var med i livsplanen vår ❤️ 

Så kjekt at ny sjef tok det bra ❤️ Det gjør jo alt mye lettere og motivasjonen for å gå på jobb blir jo høyere selvom man er uggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Altiboks skrev:

Venter også nr 4. Var ikke helt en del av fremtidsplanene våre heller, men det får bare stå til:)

Er skikkelig oppblåst (type 14-ukersmage) og så sinnsykt kvalm heeeele dagen. Virkelig gøy når man er på ferie🙄 

Huff.. har ferien hjemme i år så veldig greit om kvalmen skulle slå til.. 🙈 Håper ferien blir bedre for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Syns jeg har fått mye utflod i det siste 😒 Utrolig fortvilende siden jeg gjevnlig løper til og fra toalettet for å sjekke om jeg blør 😳 Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 og kan ihvertfall ikke drikke melk til frokost 🙈😁 kvalmen kom sigende med engang. Har bestilt tidlig ul midten av aug bare for å se at det går bra. Tror jeg er ca 8+0 da så burde klare å se noe da 😊👍🏻 

Andre som skal på tidlig ul? Eller har vært? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, olebrum27_05&09&13 skrev:

5+0 og kan ihvertfall ikke drikke melk til frokost 🙈😁 kvalmen kom sigende med engang. Har bestilt tidlig ul midten av aug bare for å se at det går bra. Tror jeg er ca 8+0 da så burde klare å se noe da 😊👍🏻 

Andre som skal på tidlig ul? Eller har vært? 

 

Jeg skal på tidlig ul i morgen og i slutten av aug/starten av sept. ( rundt uke 12) Tror jeg er 6+6 i morgen. Utrolig spent!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, kanskje4barnsmor skrev:

Jeg skal på tidlig ul i morgen og i slutten av aug/starten av sept. ( rundt uke 12) Tror jeg er 6+6 i morgen. Utrolig spent!!

 

Så spennende 👏🏻👏🏻 Masse lykke til. Kunne få time i uke 6+ 5 men holder på med rolig bhg innkjøring på minstemor som skal over på stor avdeling i begynnelsen av aug så da venter jeg til det er trygt for henne i bhg først.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ul på mandag var da 6+5, må si det er noe helt eget med det å høre hjerteslagene. Jeg og barnefar ble helt satt ut men veldig glade for å høre det. Skal på ny ultralyd i uke 11 hos min egen gynokolog, kun for å bli fult opp nøye pga jeg har endometriose. Masse lykke til, til alle dere som skal på tidlig ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kanskje4barnsmor skrev:

Jeg skal på tidlig ul i morgen og i slutten av aug/starten av sept. ( rundt uke 12) Tror jeg er 6+6 i morgen. Utrolig spent!!

 

Lykke til på ul ❤️

Endret av olebrum27_05&09&13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ul. Så et lite knøtt, med sterkt bankende hjerte.😍 Ble satt frem 6 dager, til 7+1. Skjønner ikke helt det i forhold til eggløsning men men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MammaMø85 skrev:

Da har jeg vært på ul. Så et lite knøtt, med sterkt bankende hjerte.😍 Ble satt frem 6 dager, til 7+1. Skjønner ikke helt det i forhold til eggløsning men men 

Gratulerer så mye!!😀❤️❤️❤️ Jeg skal på ul kl 17 i dag. Er sååå spent, og veldig nervøs!! 💕💕🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...