Gå til innhold

Mars 2018


Bearplace

Anbefalte innlegg

Når du plutselig MÅ finne ut om baby lever, og så finner du hjertelyden med Angelsound-doppler umiddelbart uten å måtte lete 💙💖 Herregud for en herlig lyd 💖💙 11+6, og det er første gang i dette svangerskapet at jeg forsøker å finne hjertelyden til lillegullet 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Når du plutselig MÅ finne ut om baby lever, og så finner du hjertelyden med Angelsound-doppler umiddelbart uten å måtte lete 💙💖 Herregud for en herlig lyd 💖💙 11+6, og det er første gang i dette svangerskapet at jeg forsøker å finne hjertelyden til lillegullet 😍 

Ja er det ikke herlig!❤️ Jeg sjekket nå i morges for første gang. Er 10+3. En sterk og fin hjertelyd. Er helt overveldende❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Når en skal på TUL og er 12 uker på vei, foretas denne da innvendig eller utvendig?

Anonymkode: 4086c...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei damer!

Når en skal på TUL og er 12 uker på vei, foretas denne da innvendig eller utvendig?

Anonymkode: 4086c...ce5

Det kan vel antakelig variere, men jeg hadde utvendig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 10+2 og sliter igjen med kvalmen. Det største problemet mitt er at jeg ikke får i meg nok mat og drikke.. For lite drikke gir meg hodepine, og har jeg ikke spist på en stund får jeg voldsomme brekninger om jeg ikke får i meg mat fort nok.. Trodde det skulle gi seg litt etter uke 9.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, villekulla skrev:

Er i uke 10+2 og sliter igjen med kvalmen. Det største problemet mitt er at jeg ikke får i meg nok mat og drikke.. For lite drikke gir meg hodepine, og har jeg ikke spist på en stund får jeg voldsomme brekninger om jeg ikke får i meg mat fort nok.. Trodde det skulle gi seg litt etter uke 9.. :/

Føler med deg:( 10+6 her og sliter også fortsatt. Føler meg bare trist og ubrukelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Altiboks skrev:

Føler med deg:( 10+6 her og sliter også fortsatt. Føler meg bare trist og ubrukelig. 

Føler med dere begge. Er 12+1 og føler kvalmen bare har blitt verre enn hva den var. Føler meg rett og slett syk. Var også på ultralyd i dag og jeg tok både innvendig og utvendig ultralyd. Men legen sa at hun regna med at kvalmen ville gi seg rundt uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pudding23 skrev:

Føler med dere begge. Er 12+1 og føler kvalmen bare har blitt verre enn hva den var. Føler meg rett og slett syk. Var også på ultralyd i dag og jeg tok både innvendig og utvendig ultralyd. Men legen sa at hun regna med at kvalmen ville gi seg rundt uke 14.

Huff, uke 14😩 Hvorfor må det vare så lenge. For en tortur! Syk er et ganske beskrivende ord. Føles ut som jeg har hatt spysjuka sammenhengende i 5 uker. 

Gikk det bra på ultralyd? Måtte du ta innvendig pga dårlig bilde utvendig? Skal på ul om 6 dager og håper jeg slipper unna innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei damer!

Når en skal på TUL og er 12 uker på vei, foretas denne da innvendig eller utvendig?

Anonymkode: 4086c...ce5

Forrige gang da jeg var i uke 12 ble den tatt innvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå er jeg ganske bekymret.. 10+6 idag. Har veldig treg mage så jeg må jobbe skikkelig for å få gått do. Da jeg tørket meg var det blir på papiret, nei ikke fra rompa.. det var også noen bittesmå blodklumper også.. Ble veldig redd for at dette er starten på noe fælt.. Noen som har blødd ? Erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Altiboks skrev:

Huff, uke 14😩 Hvorfor må det vare så lenge. For en tortur! Syk er et ganske beskrivende ord. Føles ut som jeg har hatt spysjuka sammenhengende i 5 uker. 

Gikk det bra på ultralyd? Måtte du ta innvendig pga dårlig bilde utvendig? Skal på ul om 6 dager og håper jeg slipper unna innvendig.

Ja det føles ut som en evighet og er så forferdelig! Men vi får jo no godt ut av det til slutt heldigvis. Ja gikk veldig bra her en sprell levende liten bamse. Hun tok innvendig først fordi bilde blir mye bedre siden babyen er ganske liten enda og utvendig så er det mangehud lag ultralyd greia må nå gjennom. Men når hun tok utvendig så var bilde veldig dårlig ja, men hun ville ta utvendig å siden babyen sprella sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MammaMø85 skrev:

Hei. Nå er jeg ganske bekymret.. 10+6 idag. Har veldig treg mage så jeg må jobbe skikkelig for å få gått do. Da jeg tørket meg var det blir på papiret, nei ikke fra rompa.. det var også noen bittesmå blodklumper også.. Ble veldig redd for at dette er starten på noe fælt.. Noen som har blødd ? Erfaring? 

I mitt første svangerskap blødde jeg. Både tidlig og sent. Har lest at småblødninger kan oppstå uten at det er noe farlig. Hos meg mente de at det var blodkar som sprakk siden livmoren vokste. Men det er absolutt ingen god følelse:( Blør du fortsatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Altiboks skrev:

I mitt første svangerskap blødde jeg. Både tidlig og sent. Har lest at småblødninger kan oppstå uten at det er noe farlig. Hos meg mente de at det var blodkar som sprakk siden livmoren vokste. Men det er absolutt ingen god følelse:( Blør du fortsatt? 

Nei, det har ikke kommet noe mer heldigvis 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens :) 

Er i uke 12+3(?) og dette er andre etter flere sa og ma. Har egentlig fått beskjed med tanke på tidligere problemer at vi skulle til Trondheim for å få hjelp ila et par år, men så satt det nå da etter en ma i vår totalt uplanlagt forsåvidt. Har sitti å "sneket" litt her inne , men er på tide å bli litt aktiv nå da om ikke annet. :)

Jeg begynner skole (siste året omskolering) på mandag og er veldig spent på det med tanke på risiko enda og at det har strammet seg i magen og blitt direkte ubehagelig de gangene jeg har prøvd å støvsuge og vaske så dette gjør nå mannen min. Jeg vasker og henger klær og tar oppvaskmaskinen pluss deler av småryddinga som trengs riktignok for at det skal bli "fair" fordeling. 

Så spm. noen som har erfaring med lignende? Kjenner at jeg er ganske lei av at mannen må gjøre det meste fordi jeg ofte  å spørre om hjelp. Selv om det er u12 er visst ikke faren helt over enda. Noen som vet når det er safe å kunne gjøre litt mer normal aktivitet? Får dårlig samvittighet i forhold til dattera vår også, hun er fire og jeg kan ikke(tør ikke) løfte hun opp for å gi en klem når ho hentes i bhg osv. Hun vet hun skal bli storesøster så tar det fint. "Må være forsiktig å passe på bebin mamma!" Hu er så skjønn :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORELØPIG TERMINLISTE MARS 2018

Rediger inn navnet ditt og lag nytt innlegg, så får vi en oversikt :) (gjerne skriv hvilket nr dette barnet er for deg)

 

1. junior18 - 1. (28.feb)

2.

3. Bearplace (2.)

4

5. LisK (2)

6.

7.  Vi_ønsker_flere_barn

8.

9.

10.

11.

12.

13.  Tutti_87 (2)

14.

15. Villekulla (2), pudding23 (1)

16.

17.MammaMø85 (2)

18. Altiboks (4)

19. A94 (1)

20. kanskje4barnsmor (4)

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LisK said:

Hei folkens :) 

Er i uke 12+3(?) og dette er andre etter flere sa og ma. Har egentlig fått beskjed med tanke på tidligere problemer at vi skulle til Trondheim for å få hjelp ila et par år, men så satt det nå da etter en ma i vår totalt uplanlagt forsåvidt. Har sitti å "sneket" litt her inne , men er på tide å bli litt aktiv nå da om ikke annet. :)

Jeg begynner skole (siste året omskolering) på mandag og er veldig spent på det med tanke på risiko enda og at det har strammet seg i magen og blitt direkte ubehagelig de gangene jeg har prøvd å støvsuge og vaske så dette gjør nå mannen min. Jeg vasker og henger klær og tar oppvaskmaskinen pluss deler av småryddinga som trengs riktignok for at det skal bli "fair" fordeling. 

Så spm. noen som har erfaring med lignende? Kjenner at jeg er ganske lei av at mannen må gjøre det meste fordi jeg ofte  å spørre om hjelp. Selv om det er u12 er visst ikke faren helt over enda. Noen som vet når det er safe å kunne gjøre litt mer normal aktivitet? Får dårlig samvittighet i forhold til dattera vår også, hun er fire og jeg kan ikke(tør ikke) løfte hun opp for å gi en klem når ho hentes i bhg osv. Hun vet hun skal bli storesøster så tar det fint. "Må være forsiktig å passe på bebin mamma!" Hu er så skjønn :strix:

Jeg er i uke 10+4 og hos meg og strammer det seg til tider ved jobb, husarbeid o.l. Jeg har hatt to sa og en xu, før de så fikk jeg ei frisk jente i ukomplisert svangerskap i 2012. 
Fikk beskjed av legen å gjøre som vanlig, at de to SA ikke hadde noe å gjøre med meg og hva jeg gjør, men at de rett og slett ikke har vært levedyktige, og 'naturen' dertil har fjernet dem selv.. Små smerter og stramming i mage mente de at kan være livmoren som utvider seg. MEN, vi må jo rett og slett høre på oss selv. Føler du deg usikker på forskjellige bevegelser/rydding pågrunn av ubehag, så må du jo selvfølgelig ta det med ro :) Lykke til =) Jenta vår vet ikke noe enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg føler nå en forferdelig tyngde over å være gravid. Vet jeg har mange mnd igjen, men føler meg ikke lenger glad for å være gravid. Har i dag fått vite at min mor på 60 har fått uhelbredelig kreft med spredning og vi bare håper at hun overlever til fødselen. Men som 22 år og gravid så føler jeg meg ekstremt sår og finner ikke noen glede lenger. Håper virkelig jeg dinner tilbake gleden og at mamma er her så lenge som mulig. Kan ikke se for meg å gjøre dette uten mamma til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pudding23 skrev:

Huff jeg føler nå en forferdelig tyngde over å være gravid. Vet jeg har mange mnd igjen, men føler meg ikke lenger glad for å være gravid. Har i dag fått vite at min mor på 60 har fått uhelbredelig kreft med spredning og vi bare håper at hun overlever til fødselen. Men som 22 år og gravid så føler jeg meg ekstremt sår og finner ikke noen glede lenger. Håper virkelig jeg dinner tilbake gleden og at mamma er her så lenge som mulig. Kan ikke se for meg å gjøre dette uten mamma til stede.

Huff, så grusomt! 😢 Håper moren din får leve lenge enda 💖 Ta henne med på ordinær UL 💖 Det var et veldig spesielt og fint øyeblikk mellom meg og mamma som ingen kan ta fra oss 💖💖 Dette er 10 år siden, og enda er det et øyeblikk jeg setter svært høyt 💖

Varme klemmer til dere! 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Huff, så grusomt! 😢 Håper moren din får leve lenge enda 💖 Ta henne med på ordinær UL 💖 Det var et veldig spesielt og fint øyeblikk mellom meg og mamma som ingen kan ta fra oss 💖💖 Dette er 10 år siden, og enda er det et øyeblikk jeg setter svært høyt 💖

Varme klemmer til dere! 💖

Gjett om jeg skal! Hun skal få være med på alt fremover og jeg håper bare inderlig at hun får vært med på fødsel å❤️ Tusen takk, dette er ekstremt tunge tider blitt😪❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 20.28, Pudding23 skrev:

Huff jeg føler nå en forferdelig tyngde over å være gravid. Vet jeg har mange mnd igjen, men føler meg ikke lenger glad for å være gravid. Har i dag fått vite at min mor på 60 har fått uhelbredelig kreft med spredning og vi bare håper at hun overlever til fødselen. Men som 22 år og gravid så føler jeg meg ekstremt sår og finner ikke noen glede lenger. Håper virkelig jeg dinner tilbake gleden og at mamma er her så lenge som mulig. Kan ikke se for meg å gjøre dette uten mamma til stede.

❤️❤️ masse tanker til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En påminnelse om Facebookgruppen vi har laget! Den er hemmelig og skjult så send meg en melding her om du vil inn, med navnet ditt på face, så legger jeg deg til :) mange av oss er jo begge steder, men litt mer action i Facebook gruppen. Foreløpig er vi 19 stk der 😊 Om noen vet om andre vi kan rekruttere dit, så skrik ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 20.28, Pudding23 skrev:

Huff jeg føler nå en forferdelig tyngde over å være gravid. Vet jeg har mange mnd igjen, men føler meg ikke lenger glad for å være gravid. Har i dag fått vite at min mor på 60 har fått uhelbredelig kreft med spredning og vi bare håper at hun overlever til fødselen. Men som 22 år og gravid så føler jeg meg ekstremt sår og finner ikke noen glede lenger. Håper virkelig jeg dinner tilbake gleden og at mamma er her så lenge som mulig. Kan ikke se for meg å gjøre dette uten mamma til stede.

Så forferdelig trist😢 Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i morgen, gleder meg egentlig siden det er første svangerskapskontroll, men jeg får jo ikke vite noe mer av et legebesøk eller? Jeg er i uke 10+5.

saken er jo den at jeg er ganske bekymret, siden jeg har hatt lite symptomer i dette svangerskapet (har 2 barn og hatt 2 sa).
Har i tidligere svangerskap hatt mye mer symptomer og vært mye mer dårlig. Er jo selvfølgelig glad for at jeg ikke er syk nå, men likevel bekymret.

Den siste mensen jeg hadde var også litt merkelig, og kom 6 dager for tidlig, så jeg har jo også tenkt at dette muligens ikke var en mens, men en festeblødning, at jeg egentlig er nesten 3 uker lengre.

Kan legen se noe forskjell om jeg er i uke 10+6 eller 13+5?

Har et lite legekontor uten mulighet for ultralyd. Kan man finne fosterlyd så tidlig, og lette bekymringen min litt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg gode tips til hva jeg kan levere urinprøve i? Har glemt å kjøpe egnet boks på apoteket...

Anonymkode: 4086c...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som kan gi meg gode tips til hva jeg kan levere urinprøve i? Har glemt å kjøpe egnet boks på apoteket...

Anonymkode: 4086c...ce5

engangs plast/pappkopp som du har pose rundt og holder beint fremtil den leveres.

medisinbokser, sånn som har vært folat, vitaminer eller andre medisiner i. Vask godt først.

Evt du prøver å holde deg noen timer før du kommer på legevakta, så går du på toalettet der, der har de ofte plastglass merket med "urin".

Anonymkode: f7558...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...