Gå til innhold

Mars 2018


Bearplace

Anbefalte innlegg

På 11.8.2017 den 16.17, MammaMø85 skrev:

Finns det Facebook gruppe for oss? Og ser andre at man blir medlem?

Er laget en, men den er ikke hemmelig. Den er lukket men synlig for andre..  Er altformamma forum som har startet den. Jeg vil ikke være i en åpen gruppe 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Bearplace skrev:

Er laget en, men den er ikke hemmelig. Den er lukket men synlig for andre..  Er altformamma forum som har startet den. Jeg vil ikke være i en åpen gruppe 🤔

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lage ei hemmelig gruppe, men man må være 2 medlemmer, så om noen andre kunne tenkt seg å være admin med meg, send meg en PM med mailadressen din (som brukes av facebook) , så jeg kan legge deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har fortalt familie og venner om kommende familieforøkelse enda?? Jeg har kun fortalt min mor foreløpig .. Skal på ny ul om 3,5 uke og om alt ser bra ut da så får storesøsken vite om nurket først, og deretter resten av familien.. Går så sakte denne første tiden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kanskje4barnsmor skrev:

Mange som har fortalt familie og venner om kommende familieforøkelse enda?? Jeg har kun fortalt min mor foreløpig .. Skal på ny ul om 3,5 uke og om alt ser bra ut da så får storesøsken vite om nurket først, og deretter resten av familien.. Går så sakte denne første tiden......

Her har vi ikke fortalt verken til venner eller familie. Tenker jeg skal fortelle det til mamma i dag, eller i løpet av kommende uke. Er 8+5. Storesøsken får ikke vite det før ca uke 11-12.
Hadde en sa i uke 7 tidligere. Da hadde vi fortalt det til storesøsken, og særlig minsta på 11 ble veldig lei seg. Spurte henne da om hvis vi skulle bli gravid igjen, om vi skulle vente med å fortelle henne det til det var mer sikkert, og det ville hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4 og familien og noen venner vet det nå. Vanskelig å holde det skjult når jeg har vært dårlig i 5 uker. Om det skulle ha gått galt så er det fint å kunne snakke om det også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Platsypus skrev:

Jeg kan lage ei hemmelig gruppe, men man må være 2 medlemmer, så om noen andre kunne tenkt seg å være admin med meg, send meg en PM med mailadressen din (som brukes av facebook) , så jeg kan legge deg til :)

Jeg sender deg pm for hadde tenkt å opprette en 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til 2 venninner, og så vet mine søsken og foreldre det, og svigerforeldrene mine det. Ja, og barna måtte vi også fortelle det til. Grunnen er at jeg har vært og fremdeles er så sinnsykt dårlig at vi trenger litt ekstra hjelp og forståelse akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til ganske mange. 11+5 idag, til lørdag skal vi ha Rekefest og da forteller vi det til resten av vennegjengen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til alle nære og kjære + alle på jobben vet det nå. Har fra starten av tenkt at folk får vite det uansett om det skulle skje noe, men hittil så har det gått ganske bra utenom all kvalmen. Like greit at de fleste vet det så dem tar hensyn til den dårlige formen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13+0 i dag. Vi skal på UL i morgen, og hadde egentlig tenkt å holde tett til da. De aller nærmeste vennene våre vet det, og pga. familiesammenkomst i helga fortalte vi det da. Er spent på UL i morgen. Gleder meg sånn til å se den lille, og det skal bli fint  å kunne dele nyheten med andre (ikke Facebook). Håper det hele føles litt mer virkelig da, og at alt er bra. Har blitt litt skremt av historier på nettet, og er litt redd for at noe skal være galt. Meeen det går vel bra tipper jeg :)

 

Skal til første kontroll hos legen neste uke (uke 14). Er det vanlig å bestille time til jordmor også? Og i såfall når drar man dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, junior18 skrev:

Er 13+0 i dag. Vi skal på UL i morgen, og hadde egentlig tenkt å holde tett til da. De aller nærmeste vennene våre vet det, og pga. familiesammenkomst i helga fortalte vi det da. Er spent på UL i morgen. Gleder meg sånn til å se den lille, og det skal bli fint  å kunne dele nyheten med andre (ikke Facebook). Håper det hele føles litt mer virkelig da, og at alt er bra. Har blitt litt skremt av historier på nettet, og er litt redd for at noe skal være galt. Meeen det går vel bra tipper jeg :)

 

Skal til første kontroll hos legen neste uke (uke 14). Er det vanlig å bestille time til jordmor også? Og i såfall når drar man dit?

Kan velge selv om du vil til lege eller jordmor. Jeg er så fornøyd med legen min så tar alle kontroller der. Med første mann bestilte jeg en jordmortime sånn ca halvveis og hadde vel bare to ganger med henne. Gjerne vanskelig å få time hos jordmor, men de har ofte lengre tid enn leger til å snakke. (Med unntak av min lege som draaaaar ut pratene 😍)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Bearplace skrev:

Kan velge selv om du vil til lege eller jordmor. Jeg er så fornøyd med legen min så tar alle kontroller der. Med første mann bestilte jeg en jordmortime sånn ca halvveis og hadde vel bare to ganger med henne. Gjerne vanskelig å få time hos jordmor, men de har ofte lengre tid enn leger til å snakke. (Med unntak av min lege som draaaaar ut pratene 😍)

 

Sånn det er, ja :) Har ny lege og aldri møtt henne før, så får se hvordan det blir først da. Bestiller nok en time til jordmor også for å se hva jeg trives best med, siden jeg kan velge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forige svangerskap var jeg kun hos jordmor. Hadde en legetime helt i starten pga noe annet, men det heter at man skal ha minst 1 legetime i løpet av svangerskapet. (min ble godkjennt under tvil siden det ikke var svangerskapsrelatert).

Dette svangerskapet har jeg bestilt første legetime i uke 11. Har en ny lege nå som jeg liker godt, så vet ikke om jeg skal gå til kun lege eller begge deler. Får se hva som passer.

Anonymkode: f7558...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss vet nærmeste familie det, og ellers noen kollegaer og nære venner. Datteren på 5 får vite det når vi er over den 'magiske' 12 ukern :) Og samme med resten av venner/familie/kollegaer de får også vite det da. 

Har ikke slitt sånn med kvalme de siste dagene, men har til gjengjeld begynt å få vondt i korsryggen, det var litt tidlig. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er gjennomført, og jammen var det spennende og spesielt! En sprell levende baby - tenk at man kan lage et menneske! Alt så veldig bra ut. Hun kunne se babyen tydelig og fint. Først sa hun at kjønn var umulig å si sikkert så tidlig, men plutselig sa hun at hun blir overraska hvis det ikke er gutt. 12+0, satt tilbake en dag (skrev feil her om dagen). En smule letta, og veldig fornøyd med at alt ser bra ut <3 Dessuten mer virkelig for oss nå. 

Skjermbilde 2017-08-14 kl. 20.02.09.png

Skjermbilde 2017-08-14 kl. 20.02.00.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, junior18 skrev:

Ultralyd er gjennomført, og jammen var det spennende og spesielt! En sprell levende baby - tenk at man kan lage et menneske! Alt så veldig bra ut. Hun kunne se babyen tydelig og fint. Først sa hun at kjønn var umulig å si sikkert så tidlig, men plutselig sa hun at hun blir overraska hvis det ikke er gutt. 12+0, satt tilbake en dag (skrev feil her om dagen). En smule letta, og veldig fornøyd med at alt ser bra ut <3 Dessuten mer virkelig for oss nå. 

Skjermbilde 2017-08-14 kl. 20.02.09.png

Skjermbilde 2017-08-14 kl. 20.02.00.png

Wow, så fantastisk å se hvordan det er uke i 12! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Platsypus skrev:

Da har vi laget ei mars gruppe på facebook :)

Hva heter gruppa? Finner 5 forskjellige.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MammaMø85 skrev:

Hva heter gruppa? Finner 5 forskjellige.... 

Den er hemmelig, så man må bli invitert inn dit. Send meg en PM så fikser vi det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi fortalt det til familie og noen venner og noen på jobb. Da jeg har vært så sykt dårlig og trøtt. Vår datter på 5år får vite det i uke 11/12. Er 10+2 nå. Skal på UL uke 11+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 22.13, junior18 skrev:

Ultralyd er gjennomført, og jammen var det spennende og spesielt! En sprell levende baby - tenk at man kan lage et menneske! Alt så veldig bra ut. Hun kunne se babyen tydelig og fint. Først sa hun at kjønn var umulig å si sikkert så tidlig, men plutselig sa hun at hun blir overraska hvis det ikke er gutt. 12+0, satt tilbake en dag (skrev feil her om dagen). En smule letta, og veldig fornøyd med at alt ser bra ut <3 Dessuten mer virkelig for oss nå. 

Skjermbilde 2017-08-14 kl. 20.02.09.png

Skjermbilde 2017-08-14 kl. 20.02.00.png

Så stas!!!😀😀😍❤️

Jeg skal også på ul i uke 12+1 ( om 3 uker) .. Tiden går så sakte fremover, men plutselig er dagen der.

Så godt at alt så bra ut, og artig at jordmor tror det er en gutt da😀

Gratulerer ❤️❤️😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, kanskje4barnsmor skrev:

Så stas!!!😀😀😍❤️

Jeg skal også på ul i uke 12+1 ( om 3 uker) .. Tiden går så sakte fremover, men plutselig er dagen der.

Så godt at alt så bra ut, og artig at jordmor tror det er en gutt da😀

Gratulerer ❤️❤️😀😀

Tusen takk :) Det var veldig gøy endelig får se! Du har virkelig noe å se frem til! :D Lettere å forstå at det er noen der inne nå, og betryggende at det så fint ut. Kjenner igjen at tida går sakte - spesielt sakte syntes jeg det gikk til uke 12. Nå som jeg er over "den magiske grensa" og i tillegg har sett den lille så slapper jeg mer av og tida går litt fortere:) Lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morro, gratulerer 😁 Jeg skal på ultralyd på tirsdag og er da 12+1, legen satt meg en uke frem? Trodde jeg var 11 da bare. Men gleder meg masse til å se nurket, var på ultralyd i uke 7, men da så det ikke ut som en baby så gleder meg masse nå😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...