Gå til innhold

Mars 2018


Bearplace

Anbefalte innlegg

FORELØPIG TERMINLISTE MARS 2018

Rediger inn navnet ditt og lag nytt innlegg, så får vi en oversikt :) (gjerne skriv hvilket nr dette barnet er for deg)

 

1. junior18 - 1. (28.feb)

2.

3. Bearplace (2.)

4

5.

6.

7.  Vi_ønsker_flere_barn

8.

9.

10.

11.

12.

13.  Tutti_87 (2)

14.

15. Villekulla (2), pudding23 (1)

16.

17.MammaMø85 (2)

18. Altiboks (4)

19. A94 (1)

20. kanskje4barnsmor (4)

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FORELØPIG TERMINLISTE MARS 2018

Rediger inn navnet ditt og lag nytt innlegg, så får vi en oversikt :) (gjerne skriv hvilket nr dette barnet er for deg)

 

1. junior18 - 1. (28.feb)

2.

3. Bearplace (2.)

4

5.

6.

7.  Vi_ønsker_flere_barn

8.

9.

10.

11.

12.

13.  Tutti_87 (2)

14.

15. Villekulla (2), pudding23 (1)

16.

17.MammaMø85 (2)

18. Altiboks (4)

19. A94 (1)

20. kanskje4barnsmor (4)

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. Olebrum30_05&09&13

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte med abort for meg.. for tre uker siden. :(

 Da var jeg nesten 7 uker. I dag fikk jeg tester i posten, og har nå masse eggløsningsslim (beklager detaljer). Jeg tok en graviditetstest, bare for å få bekreftet at den er negativ, før jeg begynner å teste om 10 dager. :P  Den var svakt (men tydelig positiv). Det som forvirrer meg er at jeg tok test hos legen et par dager etter aborten. Den var i følgen dem negativ.. Så hvorfor positiv nå? :/ Det er bare 4 dager siden første gang vi hadde sex etter aborten. Jeg kan jo ikke være 4 dager gravid, og få positiv test?? :/ :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LusiLyn skrev:

Det endte med abort for meg.. for tre uker siden. :(

 Da var jeg nesten 7 uker. I dag fikk jeg tester i posten, og har nå masse eggløsningsslim (beklager detaljer). Jeg tok en graviditetstest, bare for å få bekreftet at den er negativ, før jeg begynner å teste om 10 dager. :P  Den var svakt (men tydelig positiv). Det som forvirrer meg er at jeg tok test hos legen et par dager etter aborten. Den var i følgen dem negativ.. Så hvorfor positiv nå? :/ Det er bare 4 dager siden første gang vi hadde sex etter aborten. Jeg kan jo ikke være 4 dager gravid, og få positiv test?? :/ :/ 

Huff så leit. Håper det går bra med dere. 

Kanskje testene dine er mer følsomme? At noe henger igjen? Aner ikke jeg altså, blir bare spekulering.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 fullgåtte uker imorra, nå håper jeg virkelig formen skal ta seg opp. Spising er et prosjekt.. så fort første matbit blir svelga kommer kvalmen. Sliter med å få ned maten, brekker meg og klarer bare halvparten av hva jeg pleier :spy:

Jeg har ikke så mye å ta av så jeg håper jeg ikke går ned så mye i vekt. Er ikke særlig aktiv heller da:veslejenta: så forbrenner vel ikke så mange kalorier.. Har iallefall lest at hcg når toppen rundt disse tider og at det begynner å synke igjen, håper inderlig det gjør underverker for meg. Har hatt stunder hvor jeg angrer på hele greia og gråti av frustrasjon fordi jeg er jo så sulten.. Regner ikke med jeg er alene om dette...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MammaMø85 skrev:

Jeg er 9 fullgåtte uker imorra, nå håper jeg virkelig formen skal ta seg opp. Spising er et prosjekt.. så fort første matbit blir svelga kommer kvalmen. Sliter med å få ned maten, brekker meg og klarer bare halvparten av hva jeg pleier :spy:

Jeg har ikke så mye å ta av så jeg håper jeg ikke går ned så mye i vekt. Er ikke særlig aktiv heller da:veslejenta: så forbrenner vel ikke så mange kalorier.. Har iallefall lest at hcg når toppen rundt disse tider og at det begynner å synke igjen, håper inderlig det gjør underverker for meg. Har hatt stunder hvor jeg angrer på hele greia og gråti av frustrasjon fordi jeg er jo så sulten.. Regner ikke med jeg er alene om dette...? 

Huff jeg har motsatt av deg, føler jeg må spise hele tiden for å ikke bli kvalm. Når jeg våkner om morningen så er jeg så dårlig og brekker meg helt til jeg får i meg mat og sånn går no dagene. Kan ikke gå mer enn 2-3 timer mellom måltidene. Håper dette gir seg snart å. Har holdt på sånn siden uke 4/5 og holder på enda i uke 10😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også veldig kvalm, første jeg gjør om morgene er å spy. Spyr i bilen på vei til jobb. Det hjelper å spise, men blir fort dårlig igjen. Er så trøtt at jeg ikke orker noe. Skal til legen i morgen og håper på litt sykemelding at jeg får kortere arbeidsdager.  Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å være med min datter på 5 år etter jobb. Er i uke 9+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så fælt å være så dårlig, håper det går over for oss alle snart. Var på første kontroll hos lege i dag og har da søkt fødeplass. Hadde ikke peiling på at man skulle det så tidlig ja🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er grusomme greier. Jeg ante ikke hvor hemma man blir av det. Har også søkt fødeplass. Ullevål. Hvor skal dere andre føde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke søkt enda, men skal søke Ullevål. Var så fornøyd sist. 

Er 10+06 idag og formen i bekkenet er værre for hver dag.. fysioterapeuten trodde muligens det ikke er bekkenløsning eller låsning men heller bekkenproblematikk. Det positive i det er at hun trodde hun kunne gjøre tyngre øvelser på meg. Det har nå resultert i at jeg så vidt kan gå på kveldstid og at det er konstant vondt etter kl 13 ca. Kan virkelig ikke gjøre noe uten at det gråtes, på kveldstid. Dagen er OK men kveldene JÆVLIGE. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare bortimot 7 mnd til med dette! Klarer nesten ikke ta vare på 2,5 åringen og får dårlig samvittighet ovenfor mannen og :(:(

vi begynner heldigvis med vaskehjelp denne uken, så det hjelper jo litt forhåpentligvis...

 

noen andre med bekkenplager her nå?

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å har søkt Ullevål, tørr ikke å føde noe annet sted 😂 Er på Ullevål jeg har vært med smertene og operert der for endometriose så er veldig fornøyd med jordmødrene som har møtt meg hver gang jeg har hatt helvetes smerter gjennom åra 👌🏽 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi sees da 😁 Var også kjempefornøyd sist, selvom fødselen var jævlig. Deilig å få være på hotellet sammen med mannen etterpå også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORELØPIG TERMINLISTE MARS 2018

Rediger inn navnet ditt og lag nytt innlegg, så får vi en oversikt :) (gjerne skriv hvilket nr dette barnet er for deg)

 

1. junior18 - 1. (28.feb)

2.

3. Bearplace (2.)

4

5.

6.

7.  Vi_ønsker_flere_barn

8.

9.

10.

11.

12.

13.  Tutti_87 (2)

14. A94 (1)

15. Villekulla (2), pudding23 (1)

16.

17.MammaMø85 (2)

18. Altiboks (4)

19.

20. kanskje4barnsmor (4)

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. Olebrum30_05&09&13

31.

 

 

Var på ultralyd i går og fikk se et bankende hjerte og en liten baby som bevegde seg inni magen 😍 trodde jeg var 8+2, men ble satt frem en ukes tid, så er nå 9+1 ifølge ul 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORELØPIG TERMINLISTE MARS 2018

Rediger inn navnet ditt og lag nytt innlegg, så får vi en oversikt :) (gjerne skriv hvilket nr dette barnet er for deg)

 

1. junior18 - 1. (28.feb)

2.

3. Bearplace (2.)

4

5.

6.

7.  Vi_ønsker_flere_barn

8.

9.

10.

11.

12.

13.  Tutti_87 (2)

14. A94 (1)

15. Villekulla (2), pudding23 (1)

16.

17.MammaMø85 (2)

18. Altiboks (4)

19.

20. kanskje4barnsmor (4)

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. Olebrum30_05&09&13, toast1(første)

31.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, MammaMø85 skrev:

Kanskje vi sees da 😁 Var også kjempefornøyd sist, selvom fødselen var jævlig. Deilig å få være på hotellet sammen med mannen etterpå også. 

Det kan jo godt hende, jeg gruer meg så sykt til fødsel men er helt bestemt på at jeg ikke vil ha epidural så må vel bare gjennom det smerte helvette 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pudding23 skrev:

Det kan jo godt hende, jeg gruer meg så sykt til fødsel men er helt bestemt på at jeg ikke vil ha epidural så må vel bare gjennom det smerte helvette 🙈

Ja jeg gruer meg til fødsel igjen jeg også. Hvorfor vil du ikke ha epidural hvis du kan få? Hvis jeg kan gi et råd så er det å ikke bestemme seg for noe. For man vet ikke åssen det blir. Jeg hadde også bestemt meg for at jeg ikke ville ha epidural, var helt sikker. Men når det først var i gang og jordmor foreslo det fordi hun så at det var nødvendig så takket jeg ja. Og det er jeg så glad for. Ikke kjente jeg noe stikk og etter 13 min kunne jeg slappe av. Jeg er ikke i tvil om at jeg gjerne vil ha det neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor trenger vi ikke søke fødeplass. 

Sliter også fortsatt masse med kvalme. Det har vært en ekstremt tungt tid:( Dette er mitt 4.svangerskap, men har ikke opplevd maken tidligere. Jeg må spise absolutt hele tiden ellers blir det 1000 ganger verre. Og så må jeg holde meg helt i ro ellers kommer det opp. Dette sliter virkelig på psyken. Er akkurat 9 uker i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Altiboks skrev:

Her jeg bor trenger vi ikke søke fødeplass. 

Sliter også fortsatt masse med kvalme. Det har vært en ekstremt tungt tid:( Dette er mitt 4.svangerskap, men har ikke opplevd maken tidligere. Jeg må spise absolutt hele tiden ellers blir det 1000 ganger verre. Og så må jeg holde meg helt i ro ellers kommer det opp. Dette sliter virkelig på psyken. Er akkurat 9 uker i dag. 

Huff føler med deg. Skjønner så godt at det tærer på psyken. Vi er akkurat like langt på vei. I dag har jeg kun stått opp for å legge meg på sofaen. Føles ut som jeg skal kaste opp når som helst, men prøver å få i meg mat likevel. Magen føles ut som ei sentrifuge. Leser at uke 9 ofte er verst, at toppen da er nådd.Håper det blir bedre for oss begge snart så vi kan begynne å glede oss litt. Akkurat nå syns jeg det generelt er dritt å være våken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8 + 1 i dag, har de siste dagene følt meg litt uggen, på en måte nesten kvalm, likevel nesten ikke. Huff, har ikke vært kvalm i svangerskap før, og dette er det 3.dje. Har både gutt og jente, så kan liksom ikke si at sånn er det når man er gravid med det ene eller det andre.

Er jo nesten litt glad for flere symptomer da, siden jeg har hatt lite symptomer til nå. Men kan jo hende det forsvinner etter neste uke da, siden dere mener det avtar etter uke 9.

Krysser bare fingre for det når da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammaMø85 skrev:

Ja jeg gruer meg til fødsel igjen jeg også. Hvorfor vil du ikke ha epidural hvis du kan få? Hvis jeg kan gi et råd så er det å ikke bestemme seg for noe. For man vet ikke åssen det blir. Jeg hadde også bestemt meg for at jeg ikke ville ha epidural, var helt sikker. Men når det først var i gang og jordmor foreslo det fordi hun så at det var nødvendig så takket jeg ja. Og det er jeg så glad for. Ikke kjente jeg noe stikk og etter 13 min kunne jeg slappe av. Jeg er ikke i tvil om at jeg gjerne vil ha det neste gang. 

Jeg har bare alltid tenkt at jeg ikke vil ha epidural, delvis fordi jeg har veldig sprøyteskrekk. Men som du sier kanskje jeg bare må gå inn i det med åpent sinn og bøte meg for epiduralen hvis jordmor mener det kan hjelpe. Heldigvis en god stund til før det blir aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, MammaMø85 skrev:

Kanskje vi sees da 😁 Var også kjempefornøyd sist, selvom fødselen var jævlig. Deilig å få være på hotellet sammen med mannen etterpå også. 

Enig 👆🏼 Rett fra føden og dit var helt knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært inne til tidlig ul nr 2 og fått se en bønne med bankende hjerte ❤ termin endret til 20 mars og er nå i uke 8+4. Så rørt og glad for at alt til nå ser bra ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORELØPIG TERMINLISTE MARS 2018

Rediger inn navnet ditt og lag nytt innlegg, så får vi en oversikt :) (gjerne skriv hvilket nr dette barnet er for deg)

 

1. junior18 - 1. (28.feb)

2.

3. Bearplace (2.)

4

5.

6.

7.  Vi_ønsker_flere_barn

8.

9.

10.

11.

12.

13.  Tutti_87 (2)

14. A94 (1)

15. pudding23 (1)

16.

17.MammaMø85 (2)

18. Altiboks (4)

19.

20. kanskje4barnsmor (4), Villekulla(2)

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. Olebrum30_05&09&13, toast1(første)

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, MammaMø85 said:

Finns det Facebook gruppe for oss? Og ser andre at man blir medlem?

Tror ikke det er laget ennda. Går an å lage en hemmelig gruppe som ikke kan søkes opp, men da må man sende pm til admin for å bli lagt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...