Gå til innhold

Mars 2018


Bearplace

Anbefalte innlegg

Var hos legen her forleden, (første svangerskapskontroll) og ble spurt om jeg ønsket tidlig ul siden jeg har mistet 2 ganger, og ikke er helt sikker på om siste mens faktisk var det, eller om det kan ha vært festeblødning.

Jippi :) Ble så glad, og jeg som har fått forståelse av at man ikke kunne få tidlig ul om det ikke var mistanke om noe alvorlig galt.

Har heller ikke mulighet til privat ul her hvor jeg bor.

Legen sendte henvisning til tidlig ul, så nå venter jeg bare på innkalling :) Er i uke 11 om noen lurte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som kan gi meg gode tips til hva jeg kan levere urinprøve i? Har glemt å kjøpe egnet boks på apoteket...

Anonymkode: 4086c...ce5

Fant heldigvis en urinprøveboks likevel her hjemme, så det løste seg på enklest mulig vis! Da jeg var på 1. svangerskapskontroll i dag sa legen at gravide alltid skulle ha med urinprøve HVER gang, så det kan jo være greit for å vite dersom det er andre enn meg som var usikker på det :-) siden jeg ikke hadde time før sent på ettermiddagen og ikke følte helt for å sette glasset i kjøleskapet på jobb, oppbevarte jeg det i bilen i en pose sammen med et kjøleelement. Funka fint det ;-) 

Anonymkode: 4086c...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul i dag og fikk termin 28. mars 🤗 (10+3) selv trodde jeg det ble april. 

Var iiikke klar for at det skulle være innvendig, haha. Men det gikk fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 🌸 Jeg har termin 31. Mars :) Ellers er jeg 32 år fra Bergen og venter nr 3 🦋🌸 vil noen være så grei å legge meg til listen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time til tidlig ul, skal på tirsdag,  er 12+6 da, så får vi se om det stemmer. Er fortsatt bekymret pga lite symptomer,  satser på at det blir en hyggelig ul- time, og en sprell levende skapning med bankende hjerte 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, 2 store og snart 1 liten said:

Nå har jeg fått time til tidlig ul, skal på tirsdag,  er 12+6 da, så får vi se om det stemmer. Er fortsatt bekymret pga lite symptomer,  satser på at det blir en hyggelig ul- time, og en sprell levende skapning med bankende hjerte 😀

Lykke til :) Jeg skal inn på mandag, håper alt ser bra ut. vil da være 13+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 uker fullgåtte imorgen og idag har kvalmen tatt seg skikkelig opp 🙈😬 klarte ikke spise middag engang for det vrengte seg 🙄 

Hadde store planer om husvask og klesvask men bare jeg leer på en muskel føler jeg for å spy 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, olebrum30_05&09&13 skrev:

13 uker fullgåtte imorgen og idag har kvalmen tatt seg skikkelig opp 🙈😬 klarte ikke spise middag engang for det vrengte seg 🙄 

Hadde store planer om husvask og klesvask men bare jeg leer på en muskel føler jeg for å spy 🙈

 

Da får samboeren din gjøre det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎09‎.‎2017 den 19.27, 2 store og snart 1 liten skrev:

Nå har jeg fått time til tidlig ul, skal på tirsdag,  er 12+6 da, så får vi se om det stemmer. Er fortsatt bekymret pga lite symptomer,  satser på at det blir en hyggelig ul- time, og en sprell levende skapning med bankende hjerte 😀

Har vært på ul i dag, og magefølelsen min de siste dagene fikk dessverre rett. Var et foster der som var 9+6 eller 10+0. Dvs at det døde for 3 uker siden. Var omtrent da kvalmen avtok, eller var jo egentlig ikke ordentlig kvalm, bare uggen i 2-3 uker.

Skal tilbake i morgen for å få cytotec. De ville helst ha meg på sykehuset når jeg skulle få det siden jeg var så langt på vei. Så skulle de visst også undersøke fosteret for kromosomfeil, siden dette er 3. gang jeg mister på rad.

Ikke noe hyggelig, men glad for at naturen ordner opp selv hvis det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ekkelt innlegg* Okei, mamas, håper dere har noen gode innspill! Jeg er blitt forkjøla og nyser heeele tiden. Nå siste gang jeg nøys kom det masse klar væske ut der nede. Følte ikke det var urin, luktet heller ikke urin, men kom fra andre hullet.. altså vi snakker ca 1 dl, splæsj nedover bena! Bekymringsverdig eller er dette bare vanlig uflod som er veldig tynt plutselig og i rart store mengder tilfeldigvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, 2 store og snart 1 liten skrev:

Har vært på ul i dag, og magefølelsen min de siste dagene fikk dessverre rett. Var et foster der som var 9+6 eller 10+0. Dvs at det døde for 3 uker siden. Var omtrent da kvalmen avtok, eller var jo egentlig ikke ordentlig kvalm, bare uggen i 2-3 uker.

Skal tilbake i morgen for å få cytotec. De ville helst ha meg på sykehuset når jeg skulle få det siden jeg var så langt på vei. Så skulle de visst også undersøke fosteret for kromosomfeil, siden dette er 3. gang jeg mister på rad.

Ikke noe hyggelig, men glad for at naturen ordner opp selv hvis det er noe galt.

:(:( uff så trist! Stor varm klem til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2017 den 19.36, 2 store og snart 1 liten skrev:

Har vært på ul i dag, og magefølelsen min de siste dagene fikk dessverre rett. Var et foster der som var 9+6 eller 10+0. Dvs at det døde for 3 uker siden. Var omtrent da kvalmen avtok, eller var jo egentlig ikke ordentlig kvalm, bare uggen i 2-3 uker.

Skal tilbake i morgen for å få cytotec. De ville helst ha meg på sykehuset når jeg skulle få det siden jeg var så langt på vei. Så skulle de visst også undersøke fosteret for kromosomfeil, siden dette er 3. gang jeg mister på rad.

Ikke noe hyggelig, men glad for at naturen ordner opp selv hvis det er noe galt.

Ååå💔 Føler sånn med deg. Opplevde det samme som deg. Jeg skulle på rutine ul i uke 18. Lille gutten min hadde sluttet å utvikle seg et sted mellom uke 13 og 15. Sender deg mange varme tanker 🌸🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 14.30, LisK skrev:

FORELØPIG TERMINLISTE MARS 2018

Rediger inn navnet ditt og lag nytt innlegg, så får vi en oversikt :) (gjerne skriv hvilket nr dette barnet er for deg)

 

1. junior18 - 1. (28.feb)

2.

3. Bearplace (2.)

4

5. LisK (2)

6.

7.  Vi_ønsker_flere_barn

8.

9.

10.

11.

12.

13.  Tutti_87 (2)

14.

15. Villekulla (2), pudding23 (1)

16.

17.MammaMø85 (2)

18. Altiboks (4)

19. A94 (1)

20. kanskje4barnsmor (4)

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30. 1-2-3 <3 (3)

31.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.9.2017 den 20.09, Bearplace skrev:

*ekkelt innlegg* Okei, mamas, håper dere har noen gode innspill! Jeg er blitt forkjøla og nyser heeele tiden. Nå siste gang jeg nøys kom det masse klar væske ut der nede. Følte ikke det var urin, luktet heller ikke urin, men kom fra andre hullet.. altså vi snakker ca 1 dl, splæsj nedover bena! Bekymringsverdig eller er dette bare vanlig uflod som er veldig tynt plutselig og i rart store mengder tilfeldigvis?

Jeg vet ikke noe mer enn at sist fikk jeg beskjed om at man ikke skulle bekymre seg om slikt, det er mest sannsynligvis helt tynn utflod som man kan ha en mengde av som igjen beskytter skjeden og rundt livmorhals. Hvis du likevel er bekymret er det lureste å spørre jordmor. Jeg må gjøre det i morgen selv da jeg er sylte forkjøla og sliter med det samme.. :)

 

noen andre som kanskje vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 16.14, villekulla skrev:

Jeg er i uke 10+4 og hos meg og strammer det seg til tider ved jobb, husarbeid o.l. Jeg har hatt to sa og en xu, før de så fikk jeg ei frisk jente i ukomplisert svangerskap i 2012. 
Fikk beskjed av legen å gjøre som vanlig, at de to SA ikke hadde noe å gjøre med meg og hva jeg gjør, men at de rett og slett ikke har vært levedyktige, og 'naturen' dertil har fjernet dem selv.. Små smerter og stramming i mage mente de at kan være livmoren som utvider seg. MEN, vi må jo rett og slett høre på oss selv. Føler du deg usikker på forskjellige bevegelser/rydding pågrunn av ubehag, så må du jo selvfølgelig ta det med ro :) Lykke til =) Jenta vår vet ikke noe enda :)

Takk :) jeg fikk ikke lest og logget inn her før nå da jeg ikke husket passordet mitt en stund (flau for det) 

jeg måtte ringe jordmor forrige uke etter å ha fått ubehagelige kynnere allerede da i uke 15. Hun syns det var tidlig så jeg er 100% sykmeldt inntil videre :sur: fikk beskjed om at ble det direkte vondt og ikke ga seg etter en varm dusj for så å slappe totalt av eller jeg begynner å blå er det direkte på kvinneklinikken der jeg skal føde også og runde underveis. (De sier de ikke kan gjøre noe så tidlig, men igangsatt fødsel(spontan abort) og små blødninger er to forskjellige ting sa jordmor :) 

opplever riktignok at de på stallen bare fnyser, men jeg har fortalt alle grunner til at jordmor er forsiktig til ei jeg stoler 100% på der og hun sa at jeg får fast hjelp av henne framover da hun nå skjønner hvorfor jeg og jordmor er ekstra forsiktig. (Store områder med celleforandringer på livmorhals med behandling og trinnet før kreft, masse arrvev, endio både utenfor og i livmor, sammenvoksninger og flere små flekker av dødt vev i livmora..) 

skriver alt dette kun for at det kanskje kan hjelpe andre da det er håp uansett! Er selvfølgelig ikke det mest håpløse tilfellet "der ute", men litt har det vært og med god oppfølging går det meste selv om alt kan virke svart :) 

Vi skal på ny jordmorkontroll i morra og gleder meg. Håper hun finner hjertelyd selv om det kan være tidlig eller han/hun ligger feil osv :bolledeig:

 

ps; har ei lita hjemme som har det vanskelig om dagen. Hun gleder seg, gruer seg, er sint, glad og syns dette er veldig mye å fordøye, men er veldig oppstemt også. Hun er en "tenker".  Noen som vet hvordan sykehuset stiller seg til å gjøre unntak og la en 5-åring bli med på ultralyd i uke 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at når jeg sitt-ligger på sofaen i ca 30 min. når jeg får disse plagsomme/ubehagelige kynnerne gir det seg fort og magen har heldigvis ikke stramme seg :) plagsomme/ubehagelige er grunnet at de alltid kommer til feil tid :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, LisK skrev:

Jeg vet ikke noe mer enn at sist fikk jeg beskjed om at man ikke skulle bekymre seg om slikt, det er mest sannsynligvis helt tynn utflod som man kan ha en mengde av som igjen beskytter skjeden og rundt livmorhals. Hvis du likevel er bekymret er det lureste å spørre jordmor. Jeg må gjøre det i morgen selv da jeg er sylte forkjøla og sliter med det samme.. :)

 

noen andre som kanskje vet?

Jeg ringte til føden den kvelden det skjedde, for ble urolig. Og de sa at så tidlig er det veldig uvanlig at man nyser ut fostervann. Men ba meg ta på truseinnlegg og følge med. Det skjedde heldigvis ikke flere ganger 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 20.9.2017 den 20.54, Bearplace skrev:

Jeg ringte til føden den kvelden det skjedde, for ble urolig. Og de sa at så tidlig er det veldig uvanlig at man nyser ut fostervann. Men ba meg ta på truseinnlegg og følge med. Det skjedde heldigvis ikke flere ganger 🙂

Hvordan går det? Har det blitt greit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 21.28, LisK skrev:

Hvordan går det? Har det blitt greit? :)

Det har skjedd et par ganger etter denne gangen, og tror det bare er tynn utflod 😏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...