GÃ¥ til innhold

Familiekonflikter 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en nær slektning som er litt spesiell og har flytta veldig nærme oss, noe som resulterer i daglig kontakt og daglige misforståelser. I mange år har vi oversett og tilrettelagt osv for denne personen, men nå har jeg fått litt nok. Endelig mener mannen...

Uansett forsøker jeg holde meg litt unna, vedkommende spør hvorfor, jeg forsøker forklare, men det ender alltid i en masse drama med tårer og fortvilelse eller full fornektelse og skylde på andre.

Så, de siste dagene har jeg snekrer sammen en forklaring skriftelig, for jeg føler liksom det er greit å forklare og siden det ikke går muntelig tenkte jeg kanskje skriftelig var tingen. 

Svarer jeg fikk var "ok"!

Hva i alle dager skal jeg gjøre med et slikt svar? 😥 Hadde det ikke vært for de altfor tette familiebåndene kunne det hele ha seilt sin egen sjø, men 😵 Utrolig vanskelig! 

 

 

Anonymkode: 20095...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sett det an, sett om noe endrer seg. Det virker som om denne personen ikke helt vet hvordan håndtere det følelsesmessige når dette er litt vanskelig.

Om noe ikke endrer seg, kanskje du kan foreslå at dere tar noen timer på familievernkontoret sammen slik at dere kanskje kan forstå hverandre litt bedre? Vet andre som har fått hjelp der i lignende tilfeller.

Anonymkode: bb381...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skulle vedkommende ha svart?

Anonymkode: ce376...331

Tenkte kanskje man ville forklare sin side av saken uten tårer og hyling eller uten beskyldninger. Alternativt ta muligheten til en slags form for dialog... Men, det er kanskje ikke vanlig 

Anonymkode: 20095...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pashla skrev:

Vedkommende svarte "ok" etter å ha lest forklaringen? 

Ja

hi

Anonymkode: 20095...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte kanskje man ville forklare sin side av saken uten tårer og hyling eller uten beskyldninger. Alternativt ta muligheten til en slags form for dialog... Men, det er kanskje ikke vanlig 

Anonymkode: 20095...48d

Personen er nok ikke så flink med dialog, hvis han/hun alltid ender med å hyle, gråte og lage drama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...