Gå til innhold

Føler meg urettferdig behandlet :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 6 dager siden opplevde jeg en veldig stygg voldtekt.

I dag får jeg masse kjeft fordi jeg er så lat, ikke orker mer en å lage mat, vaske opp, se TV med barna osv.

jeg er ikke så aktiv som jeg bruker og sliter skikkelig, men gjør alt jeg kan for å ikke la det gå ut over mannen og barna mine.

får beskjed om å slutte å sutre å komme over det. Føler det er så blodig urettferdig når jeg gjør så godt jeg kan :( 

Anonymkode: e05cc...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Hadde jeg vært utsatt for voldtekt og min mann hadde sagt noe slikt til meg hadde jeg kastet han ut!

Det er virkelig ikke en mann å samle på, fy faen for en drittsekk😡 Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne, for en idiot! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Han er et sjarmtroll, han karen din. Får du forresten noe profesjonell hjelp etter å ha opplevd dette? Jeg vil i alle fall anbefale det på det sterkeste. Jeg opplevde voldtekt i nær relasjon for nesten 20 år siden, og fikk en kjempesmell som følge av det etter 10 år fordi jeg ikke ba om eller fikk noen hjelp til å bearbeide det etter at det skjedde. 

Anonymkode: 88950...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mannen også takler dette veldig dårlig og bare vil at det skal gå vekk? 

Du skal ikke finne deg i at han behandler deg dårlig fordi han har det dårlig selv, klarer han ikke takle at kona hans ble voldtatt av en annen mann må han oppsøke hjelp og ikke bli en drittsekk.

Anonymkode: bab6e...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke fått noe hjelp.. Jeg orker ikke påkjenningen og har ikke gjort noe mer med det. Jeg ble angrepet på vei hjem av flere stykker og ble ganske kraftig banket opp også. 

Jeg får kjeft fordi han mener jeg er jævli lat, som bare sitter der, og ikke gjør noe med ungene osv. Og han sier han hadde sluppet å kjefte hvis jeg ikke hadde vært så lat.

han sier også at jeg ikke har noe å sutre over og at det er bare å reise seg å slutte å tenke på det.

men det er ikke så lett når jeg ikke får sove,bare har angst når jeg går ut døren, vondt å bevege seg, blir direkte dårlig når noen kommer borti meg, 

Anonymkode: e05cc...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har ikke fått noe hjelp.. Jeg orker ikke påkjenningen og har ikke gjort noe mer med det. Jeg ble angrepet på vei hjem av flere stykker og ble ganske kraftig banket opp også. 

Jeg får kjeft fordi han mener jeg er jævli lat, som bare sitter der, og ikke gjør noe med ungene osv. Og han sier han hadde sluppet å kjefte hvis jeg ikke hadde vært så lat.

han sier også at jeg ikke har noe å sutre over og at det er bare å reise seg å slutte å tenke på det.

men det er ikke så lett når jeg ikke får sove,bare har angst når jeg går ut døren, vondt å bevege seg, blir direkte dårlig når noen kommer borti meg, 

Anonymkode: e05cc...d06

 

Jeg skjønner at du føler det blir en stor påkjenning og få hjelp, men jeg kan love deg at du ikke vil leve slik jeg har levd de siste 20 årene. Som nevnt fikk jeg en kjempesmell eller 10 år, og fikk hjelp da, men jeg sliter enda med ettervirkningene og må i perioder jobbe hardt med enkelte ting i livet.

Og for all del IKKE hør på ham mtp på at "det bare er å reise seg og slutte å tenke på det". Det kommer ikke noe godt ut av å ikke forholde seg til det og begrave dette. Og jeg er enig med den lengre opp her, din mann sliter nok også. Dere bør egentlig begge snakke med noen om dette. 

Anonymkode: 88950...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg du må få profesjonell hjelp til å bearbeide traumet du har vært igjennom. Du vil ikke  klare å legge dette bak deg uten å bearbeide det da kroppen din kommet til å ha sitt eget reaksjonsmønster uansett hva du prøver å tenke. At mannen din ikke klarer å sette seg inn i traumet du har vært igjennom skyldes enten at han ikke klarer å forholde seg til det eller at han er et slemt menneske. Jeg heller nok til at han ikke gjør det med vilje, men utav frustrasjon for ikke å ha klart å beskytte deg får an et irrasjonelt sinne. Uansett grunn må førsteprioritet være at du får profesjonell hjelp!

Anonymkode: 7c867...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du blir ikke urettferdig behandlet. Du blir trakassert og misbrukt. 

Sjelden jeg sier dette, denne mannen har du faen meg ikke bruk for!!!

Min mann hadde aldri sagt slikt til meg, og jeg er en frisk dame som hverken er syk eller voldtatt.

Mannen din er et helvetes rasshøl, jeg hadde brukt sommeren på å komme meg vekk fra han. 

Ingen skal måtte tåle slikt. 

Anonymkode: 2070c...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra rett til et voldtektsmottak NÅ. Fortell alt, både om voldtekten og om hvordan mannen din behandler deg-

Så tar du det derfra.

Anonymkode: aa932...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må dra rett til et voldtektsmottak NÅ. Fortell alt, både om voldtekten og om hvordan mannen din behandler deg-

Så tar du det derfra.

Anonymkode: aa932...a3c

Hun har vel gjerne vært på voldtektsmottaket i forbindelse med undersøkelsen etterpå? Jeg råder HI å dra til krisesenter. Du blir psykisk mishandlet hjemme rett etter å ha blitt voldtatt og fysisk mishandlet utenfor hjemmet. Du har ikke noe trygg havn og føler deg ikke trygg noe sted - hjemme får du kjeft fordi du ikke er "flink" nok til å takle voldtekten, og ute blir du redd av helt forståelige årsaker. I fare for å bli kalt mannehater, som mange ganger før, råder jeg deg til å kaste ut mannen. Jada, det har vært flere i tråden som unnskylder mannen (som mange kjerringer her inne, uansett hva mannen gjør). Det at han kanskje takler det dårlig gir ham ikke rett til å være drittsekk. En ting er å takle det dårlig, en annen ting er å være ond med vilje, noe din mann er. Han kjefter på deg og legger skylda over på deg som allerede ligger nede. Du klarer deg fint uten ham, ikke bare det, hans oppførsel slik den er nå vil hindre deg i å leges så fort som du trenger. Det tar lengre tid å komme over noe sånt hvis man har null støtte hjemme og masse forventninger til oppførsel mv, enn hvis man blir tatt vare på av forståelsesfull familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting - du skal komme over det i DITT tempo avhengig av DINE behov. Mannens behov for hvor fort du må komme over det, er fullstendig irrelevante her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MrsRiddick skrev:

Hun har vel gjerne vært på voldtektsmottaket i forbindelse med undersøkelsen etterpå? Jeg råder HI å dra til krisesenter. Du blir psykisk mishandlet hjemme rett etter å ha blitt voldtatt og fysisk mishandlet utenfor hjemmet. Du har ikke noe trygg havn og føler deg ikke trygg noe sted - hjemme får du kjeft fordi du ikke er "flink" nok til å takle voldtekten, og ute blir du redd av helt forståelige årsaker. I fare for å bli kalt mannehater, som mange ganger før, råder jeg deg til å kaste ut mannen. Jada, det har vært flere i tråden som unnskylder mannen (som mange kjerringer her inne, uansett hva mannen gjør). Det at han kanskje takler det dårlig gir ham ikke rett til å være drittsekk. En ting er å takle det dårlig, en annen ting er å være ond med vilje, noe din mann er. Han kjefter på deg og legger skylda over på deg som allerede ligger nede. Du klarer deg fint uten ham, ikke bare det, hans oppførsel slik den er nå vil hindre deg i å leges så fort som du trenger. Det tar lengre tid å komme over noe sånt hvis man har null støtte hjemme og masse forventninger til oppførsel mv, enn hvis man blir tatt vare på av forståelsesfull familie.

Hm, skrev hun at hun hadde blitt undersøkt? Jeg trodde hun ikke hadde fått noe hjelp i det hele tatt?

Men uansett: voldtektsmottak og krisesenter - kom deg ett av de to stedene så fort som mulig, hi. Du trengher hjelp av profesjonelle og støtte fra dine nærmeste.
 

Anonymkode: aa932...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hm, skrev hun at hun hadde blitt undersøkt? Jeg trodde hun ikke hadde fått noe hjelp i det hele tatt?

Men uansett: voldtektsmottak og krisesenter - kom deg ett av de to stedene så fort som mulig, hi. Du trengher hjelp av profesjonelle og støtte fra dine nærmeste.
 

Anonymkode: aa932...a3c

Neida, hun skrev ikke det, men jeg antok at hun var innom der for å sikre fysiske bevis siden det var overfallsvoldtekt og hun ble banket opp kraftig, da drar man vel gjerne på legevakta uansett. Men hvis hun enda ikke har vært der, er det viktig å dra dit nå, også for å sikre bevis mot voldtektsmennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså unnskyld meg med, hvaaaa??!?! Du har blitt voldtatt og banket, og så snakker han til deg sånn?! Det er sjelden jeg er blant dem som ber damer her inne gå fra mannen sin, men det skal jeg jammen gjøre nå. Gå fra han. 

Reis til nærmeste krisesenter, og ta i mot all den hjelpen du kan. Stakkars deg, nå fikk jeg oppriktig vondt i magen på dine vegne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på voldtektsmottak nei. Vi bor ikke i Norge, og anmeldelse vil bare føre til mere problemer.

jeg er nok enig med de som sier at han ikke takler det.

vi har vært sammen i 15 år og har 4 barn. Fantastisk ektemann og pappa til normalt, hjelper masse til og er virkelig god å leve med. 

Men den morgenen jeg kom meg hjem i taxi så endret ham seg totalt, tror kanskje han fikk ett slags sjokk eller noe

hi

Anonymkode: e05cc...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært på voldtektsmottak nei. Vi bor ikke i Norge, og anmeldelse vil bare føre til mere problemer.

jeg er nok enig med de som sier at han ikke takler det.

vi har vært sammen i 15 år og har 4 barn. Fantastisk ektemann og pappa til normalt, hjelper masse til og er virkelig god å leve med. 

Men den morgenen jeg kom meg hjem i taxi så endret ham seg totalt, tror kanskje han fikk ett slags sjokk eller noe

hi

Anonymkode: e05cc...d06

Kan jeg spørre, er det et muslimsk land dere bor i? Der sex og ære er veldig nært knyttet? Tenkte bare på om han ser på det som å miste ære at hans kone er blitt voldtatt, og derfor angriper deg. Uansett, kom deg bort fra ham i hvert fall for en periode. Hvis han sliter, får han håndtere dette alene - du skal ikke leke psykolog for ham og motta daglig kjeft og beskyldninger i den tilstanden du er i. Hvorfor vil anmeldelse føre til mer problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Kan jeg spørre, er det et muslimsk land dere bor i? Der sex og ære er veldig nært knyttet? Tenkte bare på om han ser på det som å miste ære at hans kone er blitt voldtatt, og derfor angriper deg. Uansett, kom deg bort fra ham i hvert fall for en periode. Hvis han sliter, får han håndtere dette alene - du skal ikke leke psykolog for ham og motta daglig kjeft og beskyldninger i den tilstanden du er i. Hvorfor vil anmeldelse føre til mer problemer?

Hvilket land hun bor i, hva hat det med saken å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er gift med en norsk mann, så det har ikke så mye med ære å gjøre.

Jeg vil holde akkurat den delen av info for meg selv, for ikke å bli gjenkjent her inne. Håper det er forståelig 

hi

Anonymkode: e05cc...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evablaum skrev:

Hvilket land hun bor i, hva hat det med saken å gjøre? 

Mannens reaksjon? I mange muslimske land innebærer voldtekt av kvinner i familien at familien mister sin ære. Men hun skriver jo at hun er gift med en norsk mann - da er han rett og slett en alminnelig drittsekk. Det hjelper ikke å være fantastisk ektemann og far i oppgangstider hjelper ingenting hvis man svikter når det gjelder mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har ikke fått noe hjelp.. Jeg orker ikke påkjenningen og har ikke gjort noe mer med det. Jeg ble angrepet på vei hjem av flere stykker og ble ganske kraftig banket opp også. 

Jeg får kjeft fordi han mener jeg er jævli lat, som bare sitter der, og ikke gjør noe med ungene osv. Og han sier han hadde sluppet å kjefte hvis jeg ikke hadde vært så lat.

han sier også at jeg ikke har noe å sutre over og at det er bare å reise seg å slutte å tenke på det.

men det er ikke så lett når jeg ikke får sove,bare har angst når jeg går ut døren, vondt å bevege seg, blir direkte dårlig når noen kommer borti meg, 

Anonymkode: e05cc...d06

Herregud! Kom deg til lege og krisesenter ASAP, dette er jo farlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært på voldtektsmottak nei. Vi bor ikke i Norge, og anmeldelse vil bare føre til mere problemer.

jeg er nok enig med de som sier at han ikke takler det.

vi har vært sammen i 15 år og har 4 barn. Fantastisk ektemann og pappa til normalt, hjelper masse til og er virkelig god å leve med. 

Men den morgenen jeg kom meg hjem i taxi så endret ham seg totalt, tror kanskje han fikk ett slags sjokk eller noe

hi

Anonymkode: e05cc...d06

Det sjokket du selv har fått er nok atskillig verre og skadeligere. Du må slutte å unnskylde mannen din, og skaff hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med den norske ambassaden og hør om de vet hvor du kan få hjelp. 

Anonymkode: acaaf...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...