Gå til innhold

Dere som severer barna havregrøt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at en teskje sukker på havregrynsgrøten er helt ok, man trenger ikke å bli helt hysterisk. Jeg har aktive, glade og friske normalvektige barn med et sunt og variert kosthold, og de har ikke vondt av litt sukker på grøten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Også til frokost på hverdager? Barna mine er 1 og 3, hvis det har noen betydning.. synes det høres litt voldsomt ut med sukker på, men smaker jo ikke særlig godt uten.

Anonymkode: 41c95...136

Mine fikk kun melk på da de var så små. Grøt med kun kanel er også godt! 

Anonymkode: 5d0ff...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun spiser havregrøt til frokost nesten daglig, så kan ikke go vanlig sukker på. Hun får 1-2 t-skjeer med sukkerfritt syltetøy, rosiner og en t-skje sukrinmelis :)

Anonymkode: 0020e...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Hun spiser havregrøt til frokost nesten daglig, så kan ikke go vanlig sukker på. Hun får 1-2 t-skjeer med sukkerfritt syltetøy, rosiner og en t-skje sukrinmelis :)

Anonymkode: 0020e...6e6

Hvorfor tenker du at det er bedre med sukkererstatninger til barn, enn det sukker er?

Anonymkode: 9f167...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 1 og 5 åring spiser ofte havregrøt.5 åringen er vant til at grøten er usukret og elsker havregrøt. Ser ikke vits i å ha på sukker så lenge de ikke spør etter det. Har gjerne bananbiter eller eplebiter oppi 

Anonymkode: 0c12a...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker eple på -rasper med osterasperen. I tillegg til kanel og smør. Populært:)

Anonymkode: e8753...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tenker du at det er bedre med sukkererstatninger til barn, enn det sukker er?

Anonymkode: 9f167...10b

Sukrinmelis er et naturprodukt tilsatt en liten mengde søtning fra steviaplanten.

Anonymkode: 5d0ff...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sukrinmelis er et naturprodukt tilsatt en liten mengde søtning fra steviaplanten.

Anonymkode: 5d0ff...01c

Og sukker er ikke et naturprodukt da, mener du? 

Anonymkode: 26e02...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og sukker er ikke et naturprodukt da, mener du? 

Anonymkode: 26e02...5d1

Jeg har ikke kommentert hva sukkeret er eller ikke er. Jeg forklarer til anonym 10b at sukrinmelis ikke er i den kategorien sukkererstatninger som små barn bør holdes vekk fra (aspartame, cyklamat, zaccharin osv)

Hvis du vil ha en orientering omkring sukker, får du spørre noen av dem som bruker det. Jeg spiser det ikke, og har det heller ikke på grøten til småbarn. 

Anonymkode: 5d0ff...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke kommentert hva sukkeret er eller ikke er. Jeg forklarer til anonym 10b at sukrinmelis ikke er i den kategorien sukkererstatninger som små barn bør holdes vekk fra (aspartame, cyklamat, zaccharin osv)

Hvis du vil ha en orientering omkring sukker, får du spørre noen av dem som bruker det. Jeg spiser det ikke, og har det heller ikke på grøten til småbarn. 

Anonymkode: 5d0ff...01c

Hun spurte hvorfor du mener sukkererstatning er bedre å gi til barn enn sukker, og du svarer med at sukrinmelis er et naturprodukt. 

Da er det rimelig å gå ut fra at du mener naturprodukter er bedre for barn enn produkter som ikke er det. Derfor poengterer jeg for deg at sukker også er et naturprodukt. Dermed er det ho fremdeles interessant å høre hvorfor du velger slik du gjør. 

Anonymkode: 26e02...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre aktive, sterke og slanke barn. De kunne godt fått sukker på havregrøt når vi har det. Men to av dem foretrekker syltetøy eller banan og rosiner når grøten er varm. Den tredje bruker sukker og smør.

Kalde grøtrester er nesten mer populært her i huset, det har ingen av oss sukker på. Det toppes med frukt, bær, nøtter, honning, Cottage cheese, syltetøy, rosiner... Alt etter hva som er tilgjengelig. (Selvsagt ikke alt dette på en gang). 

Anonymkode: 582e0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i bhg der jeg jobber får barna havregrøt .så kan de velge hva de vil ha på mellom frukt.revet kokos ,kanel på hos oss får de ikke sukker på men går ned alikevel gjerne flere posjoner 

Anonymkode: 0c70d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun spurte hvorfor du mener sukkererstatning er bedre å gi til barn enn sukker, og du svarer med at sukrinmelis er et naturprodukt. 

Da er det rimelig å gå ut fra at du mener naturprodukter er bedre for barn enn produkter som ikke er det. Derfor poengterer jeg for deg at sukker også er et naturprodukt. Dermed er det ho fremdeles interessant å høre hvorfor du velger slik du gjør. 

Anonymkode: 26e02...5d1

Du blander anonymkoder. Jeg gir ikke sukrinmelis. Jeg tilbød meg bare å forklare hva det er, siden en anonym antyder at erstatninger er skadelig for barn. 

Anonymkode: 5d0ff...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du blander anonymkoder. Jeg gir ikke sukrinmelis. Jeg tilbød meg bare å forklare hva det er, siden en anonym antyder at erstatninger er skadelig for barn. 

Anonymkode: 5d0ff...01c

Nå blander du og. For jeg antydet ikke det i det hele tatt. Jeg bare spurte fordi jeg lurte, lå ingenting mer bak det. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har

Anonymkode: 9f167...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet med å ha litt sukker oppå grøten.

Mange gir yoghurt eller frokostblanding til frokost, det inneholder mye mer sukker.
For å ikke snakke om brunost...

Anonymkode: 0c07c...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker i form av syltetøy ja. De får havregrøt med bær eller syltetøy 

Anonymkode: a07f3...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå blander du og. For jeg antydet ikke det i det hele tatt. Jeg bare spurte fordi jeg lurte, lå ingenting mer bak det. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har

Anonymkode: 9f167...10b

Din formulering "hvorfor tenker du det er bedre (...)" ledet meg dithen, ettersom det er allment kjent at små barn ikke skal ha lettbrus, lettsaft o.l. med aspartame.

Anonymkode: 5d0ff...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi kjører ikke sukker på grøten, her er det frisk frukt stort sett. Kanskje litt syltetøy av og til. 

Anonymkode: 75bac...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt problemet med å ha litt sukker oppå grøten.

Mange gir yoghurt eller frokostblanding til frokost, det inneholder mye mer sukker.
For å ikke snakke om brunost...

Anonymkode: 0c07c...89d

Jeg bruker ikke sukret yoghurt heller, jeg. Og selv om det fins ting som er like galt eller verre: hva er feil med å fjerne det sukkeret du faktisk kan få vekk? Det er ikke like lett å sile melkesukkeret ut av brunosten som å bare avstå fra en skje sukker på grøten. Kan man ikke spare inn hist og her, og venne barna til litt mindre søtsmak generelt, uten å føle seg forplikta til å fjerne alt? 

Anonymkode: 5d0ff...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din formulering "hvorfor tenker du det er bedre (...)" ledet meg dithen, ettersom det er allment kjent at små barn ikke skal ha lettbrus, lettsaft o.l. med aspartame.

Anonymkode: 5d0ff...01c

Men da er det du aom leser noe i det, som jeg ikke skriver

Anonymkode: 9f167...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søter med most banan, og så får han kanel og smørøye. Det hender han får litt sukker eller honning dersom vi har glemt å kjøpe banan... Absolutt ikke fanatiske når det gjelder sukker vi heller, men vi unngår når det lett kan unngås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...