Gå til innhold

Hvor gamle var deres barn da de fikk gå alene til stranden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 12 som vil gå med en kompis å bade i et vann ikke så langt fra her vi bor. 

Jeg sier nei pga jeg vil ikke han skal gå alene å bade enda, selv om han er svømmedyktig. 

Anonymkode: c7bfb...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når mener du han kan dra alene da? 

Jeg tenker rundt 12. En dag må de jo få dra alene. Men hadde ikke sendt ungene alene til en plass der det ikke er folk i nærheten.

Anonymkode: 66640...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv dro jeg alene da jeg var 9-10. Eldste min på 13 går alene med venner og har gjort det siden i fjor. De bader i et vann ikke langt unna, og de er alltid flere sammen. 

Anonymkode: 2780b...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 12 og 14åring. De får ikke dra uten voksene enda. På hytta får de bade, for der har vi en uskreven regel at alle passer på alle. Vi ser stranden fra hytta og stedet vi ikke ser vet igrunn om det er noen eller ikke siden alle går forbi oss og hilser ove hekken. 

Ungene har hatt noen diskusjon ang dette å bade uten voksne, men de har sagt seg enige. Vi hadde en ulykke på hytta for noen år siden. En ungdom landet feil når hun hoppet sammen med faren sin. Det ble luftambulanse og sykehus. Heldigvis gikk det bra, men det satte en støkk i meg og i ungene når jeg forteller om det. Som jeg sier til ungene så er det de som må hjelpe til og evt prøve å redde liv om noe sulle skje. Når jeg spør de om de er store nok til det, er det helt greit jeg sier det skal være en voksen der. At slikt sjeldent skjer vet jeg, men det er den gangen noe skulle skje og det vet en ikke når er. For meg trenger det ikke være en forelder som er med, men at det er en voksen i nærheten. Det har de faktisk blitt veldig flinke med. Vennegjengen avtaler å bade steder der noen kjente bor rett i nærheten. En klassevenn har egen strand og en annen har stranden hundre meter fra huset, så det er ikke ett problem. Normalt sett er det alltid masse voksne der også. 

Når jeg gikk på ungdomskolen var det en nesten drukningsulykke. Masse ungdommer, mye styr, masse vann, svaberg, hopping og stuping gjorde at noe skjedde. Slikt er ikke noe gøy å være i nærheten av om en er barn eller voksen, så jeg vil skåne mine barn så mye som mulig. Jeg forventer at de hjelper til om det skulle trenges, men det er forskjell på å være den som må påta seg alt enn å hjelpe til når det er en voksen der. Jeg har lært de mye og de har lært mye på skolen, så jeg håper de kan bruke det om det skulle være behov. 

Anonymkode: c7a37...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra sommeren før ungdomsskolen

Anonymkode: 2fcc5...97b

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min på 11 har fått lov denne våren/sommeren sammen med venner!

Anonymkode: 70ea0...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på barna. Hvor gode svømmere de er. Hvor modne de er. Hvem de er sammen med. 

Jeg kunne la barna mine bade alene sammen, for da vet jeg at avtaler blir holdt. Men med vennegjengen er det uaktuelt uten en voksen til stede. De girer hverandre opp og har litt forskjellige grenser og plutselig er det noen som skal være tøffe og gjøre noe dumt.

Anonymkode: 5a354...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men når mener du han kan dra alene da? 

Jeg tenker rundt 12. En dag må de jo få dra alene. Men hadde ikke sendt ungene alene til en plass der det ikke er folk i nærheten.

Anonymkode: 66640...29f

Det er ikke mye folk i nærheten. 

Han får lov å gå i badeland og svømmehall med kamerater. 

Anonymkode: c7bfb...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen var første gang alene med venner og badet da han var 14-15. Jentungen får nok ikke lov enda, hun blir 12. De er begge svømmedyktige, og har gått på svømmetrening fra de var 6 år.

Hun får lov å gå i basseng alene, men badevakta måtte godkjenne at det var greit, men der tenker jeg uansett at det er en badevakt og passer på.

Anonymkode: bafa5...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra de var 8-9 år, de er idag 17 og 19 og nå er det snart minstemann sin tur, han er 8 i slutten av juni, alle 3 gutter

Anonymkode: fc220...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En i klassen til min datter druknet i et vann, de gikk da i fjerde klasse. Min datter fikk vel lov fra 14 år. 

Anonymkode: f2f59...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn fikk for første gang lov nå i sommer. De var da en vennegjen, alle er 12-13 år og begynner på ungdomsskolen til høsten.

Jeg syns det er skummelt, og er litt engstelig, men når alle de andre får lov og de tross alt ER ganske store og må gis litt frihet, så tillater jeg det likevel.

Vi gjorde det jo selv da vi var på samme alder.

Anonymkode: d6afe...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt ungdomsskolealder. 

Men bare tjernet her hjemme der det alltid er noen andre ansvarlige voksne. 

Der min søster bor får de ikke gå alene, der kan det være fyll og i fjor ble noen barn trakassert seksuelt av en mann. "Så deilige pupper du har" 

Politiet anholdt mannen men jeg vet han bor i området fortsatt. 

Altså, det kommer ann på. Inget fasit svar. 

Anonymkode: 96f7c...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv var jeg vel 8-9. Sommeren jeg var 9 dro jeg til utendørsbasseng med mine to venner på 9 og 10. Vi hadde også ansvar for deres lillesøster på snaut 6 år. Dette er 20 år siden - tror ikke akkurat det er så vanlig nå. :P 

Anonymkode: 506ea...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

fra de var 8-9 år, de er idag 17 og 19 og nå er det snart minstemann sin tur, han er 8 i slutten av juni, alle 3 gutter

Anonymkode: fc220...5ff

Uansvarlig! 

Vi bor ved et vann og jeg vet ikke hvor mange ganger vi voksne har måtte hjelpe barn i 8-12 års alderen som er å bader alene med venner. De svømmer gjerne litt for langt ut, får krampe, blir sliten eller hoier og herjer på og plutselig er det en som går under.  Hvis du tror en 8-12åring er i stand til å redde en panikkslagen kamerat så tar du feil.

Anonymkode: 5055f...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...