Gå til innhold

Termin i august og lånekassen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i august, og er fulltidsstudent. Hva med juni og juli? Prøvde å finne ut via lånekassen om jeg hadde noen rettigheter i disse mnd, men fikk til svar at det er meningen at studentene skal fpr sørge seg med jobb i sommer mnd.  Litt vanskelig å være høygravid to-barnsmor å ta seg sommerjobb....far er på aap , så vi er avhengig av minoe "inntekt" fra lånekassen 

Anonymkode: b28c2...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan starte foreldrepermisjonen opp til 12 uker før termin. Da får du penger nå i sommer, men forskyver problet frem i tid.

Du har kanskje jobbet i tillegg til skole og da får du også feriepenger fra arbeidsgiver. Om du ikke har gjort det kan du søke på engangsstønaden. Du vil også ha rett på fedrekvoten siden far ikke har rett på den om du ikke har jobbet nok.( han har kanskje ikke rett på den uansett siden han er på aap).

 

Lykke til.

Anonymkode: af236...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan starter jeg permisjonen før? Er dette noe jeg går til legen for å gjøre? Eller er det studiestedet jeg må snakke med?  Skal uansett ikke ha permisjon etter jul fordi jeg da tar fag som er greie å kombinere med baby ( bare lese hjemme fag liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Noill skrev:

Hvordan starter jeg permisjonen før? Er dette noe jeg går til legen for å gjøre? Eller er det studiestedet jeg må snakke med?  Skal uansett ikke ha permisjon etter jul fordi jeg da tar fag som er greie å kombinere med baby ( bare lese hjemme fag liksom)

Jeg ser at jeg har blandet foreldrepenger og foreldrestipend og at kriteriene for å starte foreldrestipendet er mye strengere.

Siden du ikke har nevnt jobb ved siden av skole regner jeg nå med at du ikke har jobbet noe og vil ha rett på engangsstønaden og at du da vil klare deg veldig bra over sommeren.

Anonymkode: af236...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...