Gå til innhold

Antall egg ved egguttak og alder...?


Fiona81

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ha egguttak i forbindelse med IVF. Siden jeg har blitt to år eldre siden sist, og bikket 36, så er jeg veldig spent på hvor mange ferre egg det blir ved dette uttaket. 

Noen som har erfaringer de vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2,5 år mellomforsøkene her, og jeg var veldig spent på det samme! Har rundet 37 år, så følte litt på det faktisk!🙈

Særlig etter graviditet og amming osv, men alt var veldig likt! 

Trodde jeg skulle reagere mer på hormonene enn før, men det gjorde jeg ikke! Puh😉

Fikk ut ca samme antall egg og resultatet var ganske likt som de rundene jeg hadde for 2-3 år siden. 

Nå venter vi på testdato, selv om magefølelsen er dårlig denne runden. Håper ikke det er her alderen skal begynne å spille inn...

 

masse lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, embi skrev:

2,5 år mellomforsøkene her, og jeg var veldig spent på det samme! Har rundet 37 år, så følte litt på det faktisk!🙈

Særlig etter graviditet og amming osv, men alt var veldig likt! 

Trodde jeg skulle reagere mer på hormonene enn før, men det gjorde jeg ikke! Puh😉

Fikk ut ca samme antall egg og resultatet var ganske likt som de rundene jeg hadde for 2-3 år siden. 

Nå venter vi på testdato, selv om magefølelsen er dårlig denne runden. Håper ikke det er her alderen skal begynne å spille inn...

 

masse lykke til😊

Så spennende med nært forestående testdato😬

Heldigvis er det ikke magefølelsen som er det avgjørende for om forsøket er vellykket eller ei. 

Lykke til!!!! 

Krysser alt av fingre og tær for deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk❤️ 

Håper og krysser alt vi har her og, men hodet har begynt å forberede seg på neste forsøk kjenner jeg. Forsvarsmekanismen på høygir🙈

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kanskje flere lurer på det samme, så kan jeg oppdatere etter dagens egguttak. 

Jeg satte ny rekord med 22 egg ut😊

Brukte samme medisin som tidligere, bare en dag lenger på stimulering. 

Kan vel også legge til at jeg veier 5 kg mer enn forrige gang😬

Utrolig overrasket og lettet. Da er det fortsatt håp for dette gamle skinnet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er 40 år og er i mitt første IVF forsøk. Fikk 7 egg ut, men bare 3 ble befruktet og bare 1 av de var bra nok til å settes tilbake i livmora. Har testedag nå på lørdag men tror ikke det gikk bra denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

36 år, første IVF forsøk. 22 egg ut, 11 befruktet, 5 har delt seg normalt og skal nå ligge til mandag for å (forhåpentligvis!) utvikle seg til blastocyster som da skal fryses ned. 

🙏🏻🙏🏻🙏🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

28 år 1 forsøk 4 egg ut, 1 egg inn. Negativt

28 år 2 forsøk 4 egg ut, 1 egg inn, ett frys. Negativt. Egg nummer to overlevde ikke opptining. 

29 år 3 forsøk 7 egg ut, 2 egg inn. Positivt. To egg på frys, overlevde opptining, men negativt (søskenforsøk). 

31 år 4 forsøk 15 egg ut, 1 egg inn. Positivt, men endte i SA. Ingen egg på frys (de ble dyrket til blastocyst). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...