Rullgardin

IKM uke 27 🐝

62 innlegg i emnet

Starter en gruppe for oss med IKM uke 27 :)

Rullgardin, 30år, PP2 med letrozol, EL ca 17-19 juni, IKM ca 3-5 juli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 år, prøver på nr3, ikm ca 5.juli, skal prøve å tempe for første gang for å få lokalisert el mer nøyaktig, har hatt rett i tideligere antakelser når el er mtp symptomer, så det er mest fordi jeg vil prøve det ut ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32 år, pp23(tror jeg...), IKM 9. juli, prøver på første. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32 år. Pp 27 tror jeg. Ikm 5.7. Prøver på nr 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikm 10. juli, men det er ikke oppretta noen gruppe ennå, så sniker litt her hos dere. 31 år, pp 7-8, med et opphold pga ma/bo rundt årsskiftet. Vi prøver på første.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg tatt siste Letrozol-tablett i dag så nå starter jakten på EL i tiden fremover. Skal på UL hos gyn i løpet av uka for å se om kuren virker og det modnes et egg. Spennende! Var en fin follikel ved forrige pp, så krysser fingrene denne gangen også! 🤞🏼 Kjenner at det "skjer noe" der nede! ☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AkkMa skrev:

Jeg har ikm 10. juli, men det er ikke oppretta noen gruppe ennå, så sniker litt her hos dere. 31 år, pp 7-8, med et opphold pga ma/bo rundt årsskiftet. Vi prøver på første.

Hyggelig at du sniker innom! Vi prøver også på første. 1.5 år siden pilleslutt, men fant etterhvert ut at jeg ikke har EL grunnet pcos. Regner derfor ikke med tiden før stimulering som ordentlig prøving :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Rullgardin skrev:

Hyggelig at du sniker innom! Vi prøver også på første. 1.5 år siden pilleslutt, men fant etterhvert ut at jeg ikke har EL grunnet pcos. Regner derfor ikke med tiden før stimulering som ordentlig prøving :)

Ja, det var "ordentlig" prøving jeg prøvde å regne meg fram til også :)  Så spennende å se om det hjelper for dere! Det må være deilig på én måte å ha funnet ut av det. Gleder meg til å følge med videre!

Jeg veit vi ikke har prøvd særlig lenge egentlig, men jeg har, sikkert pga alderen, vært litt bekymra for å oppdage at det kanskje er vanskelig for meg å bli gravid. Ulike gynekologer har opp igjennom årene hatt mistanke om endometriose, fordi jeg har ganske kraftige menssmerter og en del symptomer, men flere av de kan kanskje like godt forklares av andre "issues" vi har i familien. Var på en privat klinikk i forrige uke for å sjekke at alle forutsetningene for at det skal gå er tilstede. Og det var de, så etterhvert må vel mannen også sjekke, kanskje. Ellers har jeg vel litt kort lutealfase, ned i 12 dager, men denne syklusen sier appen 13, så vi får se :eeeh: Har Wild Yam stående, og vurderer å teste det. 

Temper du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg planla å tempe denne syklusen men har delvis glemt det i tillegg til at jeg synes det blir litt styrete. Særlig i helgene. Tenker jeg prøver meg i dagene fremover nå. Bør vel få noe ut av det hvis jeg begynner ca 1 uke før EL?

Masse lykke til fremover! Her har mannen testet svømmerne sine, og de var 👌🏼 😄

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra!

Og samma her. Det virker veldig styrete, og jeg er helt i ørska om morgenen, så vi får se om jeg klarer å huske det. Masse lykke til til deg også!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eltester å anbefale? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, MammaMø85 skrev:

Eltester å anbefale? 

Jeg synes stavtestene hos billigetester gir klarest resultat. Kjøpte noen strimler på ebay som var fryktelig smale og noe uklare i resultatene. Nå prøver jeg noen strimler fra babyplan. De er noe bredere enn de fra eBay og gjør det lettere å lese synes jeg :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg endte opp med å kjøpe fra fertil.no så da ble det clearblue pakke med digital eltester og graviditetstester. Hadde tenkt å kjøpe noen billige, men det har jo ikke gitt resultater før så nå prøver vi noe jeg slipper å tolke selv. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Høres lurt ut. 

Hvordan går det med dere? Her kjenner jeg det jobbes på venstre side, så krysser fingrene for at en eggpose vokser 🤞🏼 Skal snart til gyn for å sjekke med ultralyd om letrozolen gjør det den skal. Blir spennende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her fikk jeg plutselig positiv EL test i går 😳 Det var et par dager før jeg hadde forventa! Ser ut til at jeg hopper over i uke 26 i stedet for 🤞🏼

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk blinkende smilefjes i dag, dag 10. 

20170619_115337.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske så sterk EL-test i dag! Da kan det jo hende at EL kommer litt før det jeg trodde! Men ingenting er sikkert før test er negativ igjen og tempen har hoppet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temper denne perioden, for første gang. Kjente stikk i høyre side i går kveld og tempen har økt litt til i morres, så regner med el var i går. Stemmer forsåvidt med syklusen min på 27 dager. Har vært usikker på om jeg skal regne med de 2-3 dagene med spotting før mens, men nå vet jeg st ved første spotting er det dag 1 i syklusen.

Da vi ble gravide med nr 2 ble terminen flyttet 1,5 uke frem, da spottet jeg opp til 6 dager før "ordentlig" mens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde EL-smerter i går, ganske sterke. Måtte sette meg nedpå og ta smertestillende. 

Jeg Temper også, men de siste nettene har jeg våknet rundt fire, så da blir jo målingene ikke helt pålitelige..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.6.2017 den 19.12, AkkMa skrev:

Ja, det var "ordentlig" prøving jeg prøvde å regne meg fram til også :)  Så spennende å se om det hjelper for dere! Det må være deilig på én måte å ha funnet ut av det. Gleder meg til å følge med videre!

Jeg veit vi ikke har prøvd særlig lenge egentlig, men jeg har, sikkert pga alderen, vært litt bekymra for å oppdage at det kanskje er vanskelig for meg å bli gravid. Ulike gynekologer har opp igjennom årene hatt mistanke om endometriose, fordi jeg har ganske kraftige menssmerter og en del symptomer, men flere av de kan kanskje like godt forklares av andre "issues" vi har i familien. Var på en privat klinikk i forrige uke for å sjekke at alle forutsetningene for at det skal gå er tilstede. Og det var de, så etterhvert må vel mannen også sjekke, kanskje. Ellers har jeg vel litt kort lutealfase, ned i 12 dager, men denne syklusen sier appen 13, så vi får se :eeeh: Har Wild Yam stående, og vurderer å teste det. 

Temper du?

Jeg har endrometriose, operert flere ganger for svulster og har bare en eggstokk igjen. Likevel har jeg 3 barn og det var ikke vanskeligere for meg enn andre å bli gravid. Tenkte bare å fortelle det, det er ikke verdens undergang alltid å ha endrometriose, ikke alltid det har noe å si for hvor fort eller om du blir gravid 😊

Anonymkode: 244f3...340

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt blinkende smilefjes. Kanskje jeg ikke får eggløsning eller kanskje det er tomt for egg.... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes! Bekymret meg unødig. Fast smilefjes i dag 😁

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei damer!

Jeg falt litt fra.. De første dagene etter heksa blir det alltid litt "mørkt" og håpløst for min del, og da er det eneste som hjelper å tenke på noe annet for ikke å gå helt i frø :) Har sitti og lest gjennom poster her nå, og blir nesten optimist av å lese om hvor mange det har lyktes for de siste ukene!

Venta el først på tirsdag, men tenkte jeg skulle begynne så smått å teste igår - og jamen var ikke eltesten knallpositiv. I dag er den også sterk, men ikke positiv som igår. Så da hører jeg nok hjemme i denne gruppa likevel! Og så håper jeg det betyr at lutealfasen min er lengre, og at ikm faktisk er lørdag 8. eller søndag 9. juli (og ikke dpo 12, men 14 dpo). Heldigvis hadde vi lagt inn aksjer i noen dager allerede, og det blir vel mer i kveld, tenker jeg :eeeh:

Kjenner det jobber på høyre side, og så er jeg fryktelig oppblåst og hard i magen. Har så stor mage nå at jeg nesten lurte på å ta en gtest for sikkerhets skyld, men eltesten var forklaring god nok.

Håper, håper, håper dette er pp´en for oss :hjerte::hjerte::hjerte:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.6.2017 den 16.55, Anonym bruker skrev:

Jeg har endrometriose, operert flere ganger for svulster og har bare en eggstokk igjen. Likevel har jeg 3 barn og det var ikke vanskeligere for meg enn andre å bli gravid. Tenkte bare å fortelle det, det er ikke verdens undergang alltid å ha endrometriose, ikke alltid det har noe å si for hvor fort eller om du blir gravid 😊

Anonymkode: 244f3...340

Beklager at jeg svarer litt seint! Takk for beroligende ord! Det hjelper veldig å vite at jeg har sjekka det jeg kunne (i alle fall foreløpig), og at de ikke fant noe galt. Grunnen til at jeg har vært stressa lenge er vel heller at jeg alltid har hatt en del greier med mage-/underlivsregionen, og så er det egentlig ingen som har kunnet gi meg noen svar på hvorfor det er sånn. "Kanskje sånn" eller "kanskje sånn". Det hadde nesten vært lettere om jeg bare kunne få vite "Du har det" eller "du har det", da hadde jeg i hvert fall hatt noe å forholde meg til. Men godt å vite at hvis det skulle vise seg å være noe endomteriose gjemt her, så er ikke det verdens undergang! :hjerte:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, AkkMa skrev:

Hei damer!

Jeg falt litt fra.. De første dagene etter heksa blir det alltid litt "mørkt" og håpløst for min del, og da er det eneste som hjelper å tenke på noe annet for ikke å gå helt i frø :) Har sitti og lest gjennom poster her nå, og blir nesten optimist av å lese om hvor mange det har lyktes for de siste ukene!

Venta el først på tirsdag, men tenkte jeg skulle begynne så smått å teste igår - og jamen var ikke eltesten knallpositiv. I dag er den også sterk, men ikke positiv som igår. Så da hører jeg nok hjemme i denne gruppa likevel! Og så håper jeg det betyr at lutealfasen min er lengre, og at ikm faktisk er lørdag 8. eller søndag 9. juli (og ikke dpo 12, men 14 dpo). Heldigvis hadde vi lagt inn aksjer i noen dager allerede, og det blir vel mer i kveld, tenker jeg :eeeh:

Kjenner det jobber på høyre side, og så er jeg fryktelig oppblåst og hard i magen. Har så stor mage nå at jeg nesten lurte på å ta en gtest for sikkerhets skyld, men eltesten var forklaring god nok.

Håper, håper, håper dette er pp´en for oss :hjerte::hjerte::hjerte:

Skjønner godt at det blir litt mørkt. Sånn er det for meg også, gir helt opp men så kommer det seg igjen. Jeg har blitt tante så jeg håper babykosing setter fart i noen ekstra hormoner eller noe. Jeg har hatt veldig ømme og "melkespreng" følelse i puppene i går og fortsatt litt i dag. Har hatt det hver måned, men ikke testa for el. Da vet jeg hvertfall at det er mine elsymptomer, for før har jeg alltid regna el et par dager før melkespreng følelsen. Også har jeg vært skikkelig oppblåst som deg. 

Fikk ikke lagt inn aksjer i går, men skal få til et par ganger i dag, håper det holder! 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden