Gå til innhold

Hvordan går det med oss?


Klarferdignr4

Anbefalte innlegg

Er i uke 7+0 i dag, og har hatt min første dag hjemme fra jobb. Har slitt med ekstrem migrene i svangerskap 2 og 3, og kjenner godt igjen symptomene på det som kommer. Er var for lukter og generelt trøtt og sliten. Skulle ønske vi kunne gjøre et hopp til uke 12 :eeeh:

andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 9+0 i dag og her har jeg slitt med å innrømme for meg selv at jeg er gravid. har hatt et kjempestort behov for en slags bekreftelse på at alt er bra. Har vert gravid to ganger før hvor første gang var en MA i uke 13. Men kan ikke huske å ha følt det sån som jeg har nå ved noen av de svangerskapene. Tror kanskje det kan være fordi denne graviditeten kom så brått på. 

Uansett.. i mitt andre svangerskap klarte jeg å finne hjertelyd med doppler hjemme en eller annen gang i uke 8+. Så jeg ville prøve denne gangen også for å forhåpentligvis berolige meg selv og klare å tro på graviditeten...🙄.. ble selvfølgelig bare mer engstelig når jeg ikke fant noenting (til tross for at jeg vet at det er helt idiotisk tidlig å prøve). Men.. 8+2 klarte jeg søren meg å finne hjertelyden! Ble både paff og i ekstase! Ville prøve igjen for tre dager siden. Men da klarte jeg ikke å finne hjertelyden igjen og ble selvfølgelig igjen redd for at det ikke var gått bra... selv om jeg vet at babyen og andre ting i magen flytter på seg så det kan være vanskelig å finne noen ganger... men nå prøvde jeg igjen her i sted... å nå fant jeg hjertet igjen, men på en heeeelt annen plass enn på lørdag 😅.... så nå.... tror jeg at jeg pakker vekk den doppleren! Den har beroliget meg mye! Men også gjort meg veldig urolig! 

Annbefaler altså ikke å prøve doppler så tidlig om en er like lett påvirkelig som meg 🙈

I dag skal jeg feire at jeg er gravid og at babyen har det helt fint i magen min ❤️

 

Og for å svare deg Klarferdignr4; jeg skulle ønske vi kunne gjøre et ENDA lengre hopp til når vi kan kjenne spark 🤗😍 (jeg er grådig, jeg vet..😅)

 

Endret av Perler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig Perler, vi kan godt hoppe noen uker enda lenger frem:Nikke:

Men du, ikke stress med doppleren mere nå. (Sier jeg samtidig som jeg har såååå lyst å lete fram min... Men jeg skal ikke!!) Bestill deg heller time til TUL, da ser en jo litt mer også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå er doppleren lagt vekk😅. Skal bestille meg TUL til uke 12 tenker jeg 🤗 Gleder meg til den!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+2 og skulle også gjerne hatt noen "håndfaste" bevis! Tar megselv i å tenke "er jeg virkelig gravid?" av og til :) 
Er heldig og er knapt kvalm i det hele tatt. Kun hvis jeg blir sulten. Men det blir jeg til gjengjeld hver time ;) Men det gjelder bare å ha frukt eller annet tilgjengelig hele tiden :)
Ellers vokser puppene, jeg er veldig veldig trøtt og sliten, oppblåst, og er "støl" i magen. Så bevisene fins jo, men jeg gleder meg veldig til magen faktisk kommer så det blir mer tydelig!

Jeg skal på legetime/første kontroll om en uke (9+2) og håper å få høre hjertelyd da. Men vet ikke om de hører etter det, så tenkte ringe og høre :)
Ellers da vi på ferie i uke 12+4, så jeg lurer på å bestille TUL til før vi drar? Hva er eventuelle grunner til å Ikke ta TUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke komme på noen grunn til ikke å ta TUL. Første svangerskapet mitt mistet jeg i MA. Hadde jeg ikke bestilt TUL da så hadde jeg kanskje gått mangen flere uker til før jeg fikk vite at det ikke var gått bra. I mitt forrige svangerskap tok jeg også TUL og fikk se en skikkelig sprellete liten tass som hadde det helmax 😅 Kommer til å gjøre det denne gangen også før jeg forteller noe om graviditeten til familie og venner. De kan jo også sjekke nakkefold i uke 12. Noe de ikke kan senere så vidt jeg har forstått. Er jo godt å vite at babyen har det bra! 🤗

Endret av Perler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...