Gå til innhold

Utredning viser - sjeldent eggløsning


Coconuts

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her på sliterforumet. :)

Mannen og jeg er for tiden under utredning av barnløshet, og har nå fått vite at jeg har sjeldent eggløsning. Skal ta kikkhullsoperasjon i august for å finne ut hva det betyr. Er det noen her som har samme erfaring? Hva har de funnet ut på kikkhullsoperasjonen hos dere?

Takker så mye for hjelpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei :) 

ser det er en stund siden du skrev dette, men svarer allikevel :)

 

vi er også utredet for ufrivvilig barnløshet, og alt ser egentlig bra ut hos oss begge, men jeg har sjeldene eggløsninger (ifølge min første gynekolog)! 

Har nå hatt ny runde hos Medicus, og som de sier og som jeg selv har lest meg til, så har man eggløsning om man har regelmessig syklus:) men man kan da ha egg som er for små til at de er ideele til befruktning.

vi er derfor begynt med lavdose stimulering med tett oppfølging for hjemme prøving :)

 

hvordan er syklusen din?

hvor blir du utredet?

hvorfor mener de du trenger lap? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for svar <3 

Aha, dette forklarer jo en del! Håper vi får samme nyheter som dere. Hva betyr lavdose stimulering da? Tabletter? :)

Syklusen min har pleid å være ustabil. Det har variert mellom 26 dager og 47 dager, men de siste to gangene har den faktisk vart i 28 dager. Håper på at den begynner å stabilisere seg. 

Vi blir utredet på gynekologisk poliklinikk på vårt lokale sykehus. Har fått veldig lite informasjon egentlig. Fikk bare et brev der det stod at jeg har sjeldent eggløsning, og at jeg må ta kikkhullsoperasjon for å finne ut mer. Anbefaler du å bruke Medicus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Anbefaler absolutt Medicus, men det er selvsagt dyrere enn å gå i det offentlige :)'

lavdose er stimulering med tabeletter (pergotime/klomifen eller letrozol/femar), og noen gir også Ovitrelle sprøyte :) 

vi har nå brukt femar og ovitrelle, så er i dag ca 1 uke etter eggløsning så her venter vi i spenning :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg prøvde i 3 år. Var hos gyn. Som sa at alt så fint ut men har ikke regelmessig eggløsning. Begynte å registrere dn på en app. Fra 14 dager til 60 dager imellom. Tok trippel dose med letrozol ble jævlig dårlig vondt i mage men det virket er gravid no. 7+3 får håpe det holder seg slik. Lykke til! Ikke gi opp. Har du penger prøv en privatklinikk de er ofte litt mer interesert i å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...