Gå til innhold

Uke 27+3 og livmorhals på 2cm og 1cm åpning. Er det normalt? Noen med erfaring?


Ieddne

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene hatt litt vonde tak med nedpress og murring i korsryggen. Ringte fødestuen og dem ville ha meg inn på kontroll. Der kunne hun si at livmorhalsen er 2cm og ei åpning på 1cm. Er dette helt normalt? Må tilbake på ny kontroll i morgen. Er redd for at det er prematurrier eller at jeg kan få det. Er det andre her som har opplevd lignende? Hun ba meg ta kontakt med fastlegen for å bli sykemeldt. Hun sier hun ikke er bekymret, men begynner å lure på om det er for å ikke gjøre meg bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på denne hvis det er greit. Jeg har også hatt kraftige kynnere i tak (inkl i korsrygg) som startet rundt uke 24. Jeg har ikke vært til kontroll for å sjekke modning, men fastlegen min sykmeldte meg 50 % da jeg fortalte det. Da det ikke var blitt bedre i uke 28 ble jeg sykemeldt 100 %. Fikk beskjed om å ta det mer med ro og har hatt mye mindre kynnere etter dette. Er nå 30+1. 

Anonymkode: 2b8e2...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Da jeg var i uke 30 (uke 38 nå) var jeg på føden for å sjekke noen smerter i magen. Da fant de ut at livmorhalsen min bare var 2cm. Jeg ble da lagt inn og fikk lungemodning til baby og riehemmende til meg selv selvom jeg ikke hadde fått rier. Etter å ha vært innlagt i tre dager og livmorhalsen var uendret fikk jeg dra hjem. Så for min del var det ikke farlig og de trodde jeg bare hadde en kort livmorhals naturlig

Anonymkode: 5c62b...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...