Gå til innhold

Kolikk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger sårt noen råd. Har ei lita jente på snart 9 uker. Hun har siden hun kom til vært urolig og kavete og hatt vanskelig for å sove, spesielt på dagtid. Dette har forverret seg de siste par ukene og hun har begynt å gråte/sutre mer på dagtid og har fra tidlig kvelden av perioder der hun gråter utrøstelig .  Som regel fra kl 19 og utover til ca 22-23 før hun sovner. På dagtid sover hun svært korte perioder og vil helst bli båret hele tiden. Begynner fort å gråte/sutre når hun legges ned. Dette er selvfølgelig svært slitsomt. Hun gulper og raper en del etter måltider og jeg tror hun plages av luftsmerter da hun presser mye og promper en del. Får forferdelig vondt av henne. Hun har vært til kontroll hos manuell terapeut og har ingen låsninger til tross for dramatisk fødsel (stjernekikker og katastrofesnitt). Jeg lurer på om dette høres ut som kolikk? Har hørt at hvis det er kolikk starter det gjerne de første ukene? Hun har fra starten vært urolig og kavete, men gråtingen og sutringen har kommet litt etterhvert og blitt verre og verre. Setter pris på råd og svar!

Anonymkode: d5621...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta henne med til helsesøster så får du godt svar! Det er mitt tips. Håper hun ikke har kolikk, og at ting snart roer seg:)

Anonymkode: 642e5...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Min var/er likedan og det kommer av det jeg spiser.. Ammer du? Jeg har kuttet ut alt med melk, og nesten alt av grønnsaker. Gulrøtter, poteter går bra. Hun reagerer på nesten alt, slik som storebroren gjorde... Jeg lever på ren fisk og kylling med ris/poteter. Krydder funker dårlig om det inneholder løkpulver, hvitløk etc. Rødt kjøtt er heller ingen favoritt hos henne.... 

Lukter avføringen/fisen på babyen din? :) iflg fysioterapeuten jg har vært hos (måtte jo sjekke om det var noe låsninger etc som plaget henne...) skal det ikke lukte av en så liten baby. Luktet litt svovelaktig av henne... Og ganske riktig, så snart jeg kuttet ut melk ble de luktfrie :) Hun er straks 3 mnd nå, og det har blitt litt bedre. Men om jeg skeier litt ut en dag og spiser noe med melk kommer den grønne bæsjen som lukter, men hun plages ikke lengre med pressing, og sutring hele kvelden og halve natta som før... Så d går fremover! :)

Jeg merket det veldig godt med storebror, for de første ukene begynte han grining på tidlig kveld, og holdt det gående noen timer... Men det var kun de dagene jeg spiste middag! :) han tålte at jeg drakk melk, men bortsett fra det var han likedan som hun lille jeg har fått nå. 

Om du ammer er det verdt et forsøk å spise supernøytral mat i noen dager..?

 

Anonymkode: d4793...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...