Gå til innhold

Foreldrepenger + tilkallingsvikar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Har noen spørsmål angående foreldrepenger, som jeg ikke greier å hverken finne eller få et skikkelig svar på fra NAV. Jeg har jobbet en del som tilkallingsvikar ved en barneskole her jeg bor, og har derfor et ganske varierende arbeidsforhold, med ingen faste vakter. Det varierer derfor veldig hvor ofte og hvor "sammenhengende" jeg arbeider. I høst fikk jeg et "vikariat" på en 50% stilling fra aug-nov, og i vår har jeg hatt et kortere 100%-"vikariat" pga. en sykemelding (4-5 uker sammenhengende), og etter dette har jeg kun stilt opp ved behov. 

Jeg er ikke gravid per dags dato, men vi er henvist til St. Olavs i forbindelse med IVF som mest sannsynlig blir satt i gang i løpet av høsten. Jeg synes det er litt vanskelig å orientere seg i forhold til hvor mye jeg må arbeide for å ha rett til foreldrepenger, når jeg arbeider så varierende som jeg gjør. Når man er tilkallingsvikar hender det jo også ofte at jeg bare arbeider 1-2 timer per dag, mens andre dager har jeg helt fulle arbeidsdager - skal jeg da regne timer eller dager? Og hvor mange timer eller dager må jeg i så fall arbeide i gjennomsnitt hver mnd. og totalt for å ha rett til foreldrepenger?

Håper noen har vært i samme situasjon som meg, eller som likevel kan hjelpe meg litt på vei i foreldrepenge-jungelen! :-) 

Anonymkode: 0c946...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har du prøvd å snakke med de i NAVs foreldrepengechat? Jeg tror det må gå maksimalt 14 dager mellom hver vakt for at det skal telle med, men usikker på hvordan det er om du bare jobber noen timer per dag. Hadde absolutt forsøkt chaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...